Gintautas Šlepikas ir Audrius Pivoras Lietuvos ralio čempionatą užbaigė užlipdami ant aukščiausio laiptelio – iškovojo pirmąją vietą viena ašimi varomų automobilių klasėje. Po pasibaigusio sezono Audrius Pivoras sutiko pasidalinti įspūdžiais ir įžvalgomis apie Lietuvos ralį.
Audriau, su kokiais tikslais važiavote į paskutinį Lietuvos ralio čempionato etapą Druskininkuose?
Mūsų tikslai su Gintautu Šlepiku paprasti: arba pirmi, arba pirmi. Kalbu apie viena ašimi varomus automobilius. Toks tikslas buvo visuose raliuose, taip pat ir „Rally Classic“ Druskininkai 2013. Visgi čia mums nebuvo labai didelės konkurencijos, todėl ir nugalėti buvo nesunku.
Kaip vertinate paskutinio Lietuvos ralio čempionato etapo „Rally Classic“ Druskininkai trasas?
Dzūkijos trasas galėčiau išskirti kaip ypatingai greitas. Su mūsų Renault Clio pasiekėmė maksimalų 163 km/h greitį, sportininkai su Mitsubishi automobiliais skriejo dar greičiau. Taip pat vietomis trasos danga yra padengta smėliu, tokia danga važiuoti yra sudėtinga, nes ji klampi ir tam tikra prasme slidi. Tai nėra žvyras, o birus smėlis, šias vietas turi pasižymėti stenogramoje ir žinoti.
Ar patiko dalyvauti į Lietuvą sugrįžusiame naktiniame etape?
Naktinis etapas dažniausiai vyksta retai, todėl raliuose sportininkams trūksta patirties važiuojant naktį. Vėlgi, mes su Gintautu - ne naujokai ir esam važinėję naktimis, net ir šiemet žiemą važiavome naktinį etapą Latvijoje. Sudėtingumas važiuojant naktį yra tame, kad važiuoji mišku, o aplink nėra jokių orientyrų, tik nusidriekęs į priekį šviesos tunelis. Asmeniškai man naktinio ralio principas nepatinka, aš labiau mėgstu daugiau matyti, kas vyksta šonuose. Tačiau tiek man, tiek ir Gintautui Druskininkuose viskas tiko ir rezultatas buvo pasiektas neblogas.
Ar Druskininkai buvo paskutinis Jūsų ralis šį sezoną?
Šį sezoną nebevažiuosime niekur. Automobilis, kuriuo važiavome Druskininkuose, yra nuomotas, nes mūsų Honda Civic Type-R yra iš pagrindų remontuojama ir tvarkoma dar nuo „Kauno rudens“ ralio. Taigi, šiemet sezoną baigėme.
O kitam sezonui vėl bus keliami tik aukščiausi tikslai?
Taip, važiuosime tik dėl pirmos vietos. Gintautas yra labai greitas, priima puikius, logiškus sprendimus ir turi nemažai rezervų, todėl suprantama, kad sau keliame aukščiausius tikslus.
Audriau, kaip vertinate bendrą Lietuvos ralio lygį? Ar jau pavijome savo kaimynus, o gal ir aplenkėme?
Manau, kad organizatoriai yra stipriai pasitempę ir patobulėję. Galima sakyti, kad ralio organizavimas dažnai būna net geresnis nei Latvijoje ar Estijoje. Tačiau Lietuvoje yra kita problema – ralis neturi įvaizdžio. Mes neatrodome kaip ralio šalis ar šalis, kurioje yra gerai organizuojamas ralis. Tai yra blogai.
Manau, kad Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF), turėtų pradėti orientuotis į ralio įvaizdžio kūrimą. Kitais metais Lietuvoje bus pasaulio ralio čempionato etapas – tai didelis tarptautinis įvertinimas iš tarptautinės automobilių federacijos (FIA) ir bus tikrai gera reklama Lietuvos raliui. Tikiuosi, kad LASF tuo pasinaudos ir ateityje į Lietuvą atvyks daugiau aukšto meistriškumo sportininkų iš užsienio.
O kaip dėl mūsų sportininkų meistriškumo?
Deja, per pastaruosiuos penketą metų neatsirado nei vieno naujo talento, išskyrus Dominyką Butvilą, kuris labai nuosekliai ir tikslingai gerina savo rezultatus. Tačiau Lietuvoje jam nebėra ką veikti. Čia jis žino trasas taip gerai, kad nebeturi naujų iššūkių, todėl jam reikėtų važiuoti į užsienį. Visiems kitiems mūsų lenktynininkams taip pat reikėtų daugiau lenktyniauti Latvijoje, Estijoje, važiuoti naujomis nežinomomis trasomis, dirbti sudarant stenogramas, kurti savo sistemas. Manau, kad norint gerai važiuoti tikrai neužtenka 6 – 7 etapų per metus Lietuvoje. Sportininkams būtina plėsti akiratį.