Zarasų miestas ir apylinkės jau šurmuliuoja ralio ritmu. Penktadienio popietę čia startuoja didžiausia šalyje automobilių sporto šventė „300 Lakes Rally 2014“. Lenktynininkai susipažino su jų laukiančia trasa, o būsimieji ralio lyderiai tarpusavio jėgas išmėgino pirmąkart surengtame kvalifikaciniame greičio ruože.
Kauniečių Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko tandemas įžanginėje ralio dalyje pademonstravo geriausią rezultatą tarp Lietuvos sportininkų, tačiau nežymiai, vos 0,18 sek., nusileido svečių iš Latvijos, Janio Vorobjovo ir Andrio Malnieko, ekipažui. Tokia eilės tvarka sportininkai rinkosi ir būsimas starto pozicijas. Broliukams latviams nutarus startuoti pirmiems, V. Švedas į startinę rikiuotę stojo antras. Trečia vieta atiteko Ramūnui Čapkauskui.
Pasak V. Švedo, diena prieš oficialų varžybų startą jo ekipažui buvusi gan įtempta. Ketvirtadienį nuo ryto lenktynininkai treniruočių automobiliu susipažino su trasa, o vakarop persėdo į savo sportinį „Mitsubishi Lancer EVO X“. Juo įveikti pirmieji du išbandymai – treniruočių ir kvalifikacinis greičio ruožai.
„Tai buvo puiki proga prieš pat startą išbandyti savo techniką. Gera žinia yra ta, kad išlindo vienas techninis nesklandumas – turbokompresorius pūtė nepakankamą oro slėgį, todėl variklis maksimalų sukimo momentą ir reikiamą galią išvystydavo labai siaurame sūkių diapozone. Blogesnė žinia: mechanikams iki starto teks padirbėti, kad šią problemą išspręstų, – pasakoja V. Švedas. – Tuomet automobilis turės nedidelį galios rezervą, kurio kvalifikacijoje mums nepavyko išnaudoti. Taigi starte būsime pasirengę šimtu procentų ir išsyk imsimės darbo. Esame startinės rikiuotės priekyje, sieksime būti pirmi. Mūsų tikslas – ne dalyvauti, o laimėti.“
Sportininkai varžysis Zarasų, Visagino miestų bei rajonų keliais ir pasieks Daugpilio apylinkes Latvijoje. Viso jie nuvažiuos 430 kilometrų, iš kurių beveik 140 km sudarys 12 greičio ruožų. Anot organizatorių, kone visi jie drieksis žvyrkeliais ir tik maždaug dešimtadalį sudarys žvyru padengta asfalto danga.
„Juta Racing“ komandos atstovai įsitikinę, kad tiek dalyviams, tiek ir juos palaikysiantiems sirgaliams dvi dienas truksiančios lenktynės bus išties įdomios bei nestokojančios atkaklios ir intriguojančios kovos. Juolab kad čia bus varžomasi net trijų – Lietuvos, Latvijos ir Šiaurės Europos zonos šalių (NEZ) – ralio čempionatų įskaitose. Jei šiemet V. Švedui pavyktų ketvirtą kartą per savo karjerą laimėti „300 ežerų“ ralį, jis taptų lyderiu ir šiųmečiame Latvijos ralio čempionate. Akivaizdu, kad ne kartą Lietuvos raliuose pergales skynęs latvis J. Vorobjovas privers daugkartinį Lietuvos čempioną dėl šios pozicijos gerokai paplušėti.
„Susipažindami su trasa įsitikinome, kad mūsų laukia puikūs greičio ruožai su daugybe įvairaus sudėtingumo atkarpų. Vietomis matyti, kad buvo neseniai lyta, kitur keliai sausi ir dulkėti. Gruntas kietas ir be duobių, tad automobiliai turėtų išvystyti didelį greitį. Daug ką pasako vien tai, kad tramplinų, kur ratai tikrai atsiplėš nuo žemės, galėčiau suskaičiuoti daugiau kaip pusšimtį. Vietomis automobiliai „pakibs ore“ ir šoktels labai toli“, – žiūrovus intriguoja V. Švedas.
Stebėti varžybų atvyksiantiems sirgaliams jis pataria rinktis „300 Lakes Rally“ organizatorių nurodytas vietas. Esą ten žiūrovai bus ne tik saugūs, bet ir pamatys gražiausias lenktynių akimirkas: „Ralį organizuoja buvęs lenktynininkas Audrius Gimžauskas. Jis moka padaryti šventę ne tik mums, sportininkams, bet ir visiems fanams. Visa infrastruktūra jau parengta – pievos nušienautos, apsauginės tvoros pastatytos. Manau, kad organizatorių rekomenduojamos vietos žiūrovams parinktos ne tiek dėl patogaus privažiavimo, kiek dėl jose atsiveriančių puikių vaizdų. Taigi visiems atvykstantiems į ralį siūlau juo grožėtis kaip tik ten.“
Šiandien 15.30 val. ralio dalyvių kolona Zarasuose pravažiuos podiumu ir po iškilmingos starto ceremonijos pajudės į trasą. Pirmąją varžybų dieną ekipažai įveiks keturis greičio ruožus Zarasų ir Visagino gatvėmis. Šeštadienį jų lauks likusios aštuonios rungtys, tarp kurių ir rekordinio ilgio, net 39 km, vienuoliktasis greičio ruožas bei parodomoji finalinė distancija Zaraso ežero saloje.