„Greičio maratono“ metu Lietuvoje stacionarūs greičio matuokliai veikia itin jautriu režimu, o magistraliniuose keliuose vykdoma papildoma greičio kontrolė policijos skiriamaisiais ženklais nepažymėtais automobiliais.
„Saugaus ir leistino greičio nesilaikymas, nepasirinktas tinkamas važiavimo greitis yra pagrindiniai veiksniai, sukeliantys skaudžius eismo įvykių padarinius“, - teigia Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys. „Greičio maratono“ metu ypatingą dėmesį nukreips į skaudžiomis eismo nelaimėmis liūdnai pasižymintį kelią „Via Baltica“. Norima aiškiai pasakyti, kad policija netoleruos neatsakingo vairavimo, beatodairiško greičio viršijimo, pavojingo ir chuliganiško elgesio šalies keliuose. „Greičio maratonas“ yra nukreiptas į vairuotojų sąmoningumo didinimą ir atsakomybės už savo elgesį skatinimą“, – sako V. Grašys.
Pagrindinis greičio kontrolės priemonės tikslas yra prevencija. Norima, kad kiekvienas vairuotojas susimąstytų ir pasirinktų ne tik leistiną, bet kartu ir saugų, važiavimo sąlygas atitinkantį greitį. Tik tokiu būdu galima išvengti keliuose kylančių grėsmių, sumažinti galimų eismo įvykių tragiškus padarinius. „Mes norime pasiekti vairuotojų sąmonę, o ne pinigines“, – teigia TISPOL Prezidentas Paolo Cestra.
Analogiškoje akcijoje 2016 metais dalyvavo 22 Europos šalys, leistinas važiavimo greitis buvo kontroliuojamas 12,706 taškuose, patikrinta 2,5 mln. automobilių, nustatyta 122,5 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Pareigūnų skaičiavimais, greitį viršijo iki 5 proc. vairuotojų.