„Paprastai jau savaitę prieš rugsėjo 1 dieną visas Vilnius užsikemša, tai norėtume visiems akcentuoti tą patį – kad pasirinktumėte saugiausią kelią į mokyklas, kur galėtumėte vežti, vesti vaikus. Kaip visada, per rugsėjo mėnesį tie „kamščiai“ nusistovi, kai visi sugeba pasirinkti optimaliausią kelią iki darbo vietų, įstaigų“, – apie artėjančio rudens realybę sostinės keliuose portalui tv3.lt pasakojo Vilniaus AVPK Kelių policijos valdybos viršininkas Vytautas Černevičius.
Apie tai, jog kasmet rudenį Vilniaus gatvės tiesiog užsikemša priminė ir Vilniaus miesto vicemeras Linas Kvedaravičius. Anot jo, prie to prisideda ir nuolat sostinėje augantis automobilių skaičius.
„Mes jaučiame, koks yra dabar automobilių eismas ir koks yra pirmomis rugsėjo dienomis, tai akivaizdu, kad 30-40 ar daugiau procentų automobilių tikrai padaugėja. Reikia pasakyti, kad kiekvienais metais transporto priemonių Vilniuje apskritai padaugėja. Gatvių nepraplatinsi, staigiai vietos nepadidinsi, o automobilių skaičius auga ir tai sukelia daug problemų“, – pripažino K. Kvedaravičius.
Kelio remontai ir naujas ženklinimas
Turbūt ne vienas sostinės vairuotojas pastebėjo, jog kai kuriose Vilniaus gatvėse, pavyzdžiui Antakalnio, Taikos, V. Kudirkos g., vyksta kelio remonto darbai.
Sostinės vicemero L. Kvedaravičiaus teigimu, pagrindinėse gatvėse šie darbai turėtų būti užbaigti iki rugsėjo 1 d.
„Kaip ir kiekvienais metais mieste vyksta intensyvūs asfaltavimo darbai ir šiais metais Ūkio departamentui duota užduotis, kad didžiųjų gatvių, pagrindinių gatvių asfaltavimo darbai būtų užbaigti iki rugsėjo 1 dienos.
Dabar belieka ženklinimo darbai, kuriuos tikrai suspės padaryti iki rugsėjo. Liks tik galbūt keletą gatvelių, kurios nėra pagrindinės, bet jos bus daromos po rugsėjo 15 dienos, jei liks neužbaigtų darbų“, – pasakojo L. Kvedaravičius.
Be to, jis priminė, jog viena iš naujovių, kuriuos vilniečiai ir miesto svečiai jau spėjo pastebėti Vilniaus gatvėse – naujas Žirmūnų ir Olandų žiedų ženklinimas.
„Reikia atkreipti dėmesį, kaip įvažiuoti į žiedą, nes yra aiškios rodyklės prieš įvažiuojant į žiedą, kurią eismo juostą pasirinkti. Žmonėms galbūt bus sunku įprasti, bet tai duos didžiulę naudą.
Jeigu visi važiuos pagal taisykles, žiedo pralaidumas padidėja 20-25 procentais. Tai yra didžiulis laiko taupymas, tiesiog reikia laikytis taisyklių. O reikia pripažinti, kad vairuotojai važiuoja prastokai, ne visi laikosi taisyklių žieduose“, – tikino L. Kvedaravičius.
Žirmūnų žiede, judant pirmąja juosta, iš ją bus galima palikt pirmajame arba antrajame išvažiavime, o įvažiavus antra juosta – antrajame arba trečiajame išvažiavime. Olandų žiede atvažiavęs T. Kosčiuškos arba Antakalnio gatve vairuotojas pirmąja juosta žiedą galės palikti pirmajame, antrajame arba trečiajame išvažiavimuose, o atjudėjęs antrąja juosta – tik trečiajame.
Kameros autobusuose ir daugiau greičio matuoklių
L. Kvedaravičius pasakojo, kad nuo rugsėjo 1 d. startuos naujas pilotinis projektas, kurio esmė – sumažinti susidarančias kliūtis A raide pažymėtose visuomeninio transporto juostose.
„Projektas yra autobusuose, kurie važiuoja A juostomis, įmontuoti kameras, kad jos fiksuoti kliūtis kelyje, tai yra tuos eismo dalyvius, kurie neleistinai važiuoja A juostomis ir taip trukdo viešajam transportui“, – apie naujovę užsiminė Vilniaus vicemeras.
Primename, kad A juosta gali važiuoti dviračiai, mopedai, visuomeninis transportas, taksi, automobiliai, kuriuose važiuoja 4 ir daugiau eismo dalyvių, bei elektromobiliai.
L. Kvedaravičius užsiminė, kad sostinėje ketinama įrengti daugiau greičio matuoklio. Vis dėlto, kada ir kur gali padidėti „inkilų“ skaičius, neatskleidė.
„Greičio matuoklių reikia žymiai daugiau. Yra noras ir yra projektai tų greičio ribotuvų skaičių padidinti“, – teigė Vilniaus vicemeras.
L. Kvedaravičius užtikrino, jog daugiau naujovės sostinės keliuose bus neišvengiamos ir ateityje, mat šiuo metu Vilniaus savivaldybėje pradėtos diskusijos dėl sostinės judumo plano.
„Mokslininkai judumo plane aiškiai paskaičiavo, kad reikėtų padidinti pakaitinio automobilio, vadinamo „car sharing“, paslaugos prieinamumą. Vienas toks automobilis, mokslininkų skaičiavimais, atstoja 12 paprastų individualių automobilių. Tai, jeigu tokios paslaugos plėsis į gyvenamuosius rajonus, tada gyventojai galės spręsti, kad „man nereikia antros mašinos, galiu pasinaudoti tokia paslauga ir nuvykti iš taško A į tašką B“, – užsiminė L. Kvedaravičius.
Daug dėmesio – vairuojantiems tėvelių automobilius
Vilniaus vicemeras L. Kvedaravičius ir sostinės kelių policijos vadovas V. Černevičius tikino, jog rugsėjo mėnesio pradžioje tradiciškai daug dėmesio bus skiriama ir į mokyklas traukiantiems moksleiviams.
„Be abejo, didelis dėmesys skiriamas vaikų saugumui: tvarkoma daug pėsčiųjų perėjų, kur vaikai eina į mokyklą, daromos salelės, apšvietimas tvarkomas ir kitos saugumo priemonės, siekiant mažinti galimų įskaitinių įvykių, o įskaitinis įvykis, kaip sakau, yra tada, kai sužeidžiamas žmogus“, – aiškino L. Kvedaravičius.
„Moksleiviai dažniausiai neatsargiai eina per gatvę, per pėsčiųjų perėjas. Pažiūrėkite dabar į tuos „pokemoninkus“: telefonas tampa kaip maldaknygė bažnyčioje, akys nukreiptos į telefonus, niekur kitur nežiūri, tik į telefoną. Taigi, dažniausiai ir būna pažeidimai padaromi ar nelaimės dėl neatsargumo. Kita pusė pažeidimų, kai vairuotojai nepraleidžia einančių per gatvę, per pėsčiųjų perėjas“, – stebėjosi Vilniaus AVPK Kelių policijos vadovas V. Černevičius.
Vis dėlto, pasak sostinės kelių policijos viršininko, pareigūnams didžiausiu galvos skausmu rudens pradžioje tampa Vilniaus gatvėmis pradėję važinėti studentai ir moksleiviai. V. Černevičius neslėpė, jog kelių policija šiems vairuotojams skirs ypatingą dėmesį.
„Nuo namų ištrūkę, „žalias lapas“, mamos ar tėčio nupirktas automobilis ir viskas – „aš pilnai laisvas ir savarankiškas“. Dažniausiai tokie vairuotojai viršija greitį, pavojingai manevruoja, chuliganiškai vairuoja. [...] Išmokina juos vairuoti, manau, tikrai puikiai, bet jaunuoliai nori pasirodyti prieš visus, kai suaugusieji nemato“, – jaunuolių vairavimo kultūrą sostinėje rudenį apibūdino policijos pareigūnas.