• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ne taip seniai įsigaliojo taisykė visisškai sustoti prieš sukant į dešinę sankryžoje, kurioje prie šviesoforo yra papildoma lentelė. Deja, vairuotojams vis dar sunku prie to priprasti.

Ne taip seniai įsigaliojo taisykė visisškai sustoti prieš sukant į dešinę sankryžoje, kurioje prie šviesoforo yra papildoma lentelė. Deja, vairuotojams vis dar sunku prie to priprasti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Instruktoriaus Andriaus Bonakerio teigimu, šios taisyklės laikosi tikrai ne kiekvienas. Jis pastebi kad ją paiso vos keli vairuotojai iš visų tuo metu pravažiavusių sąnkryžą. ,,Vieni pristabdo, tačiau pilnai nesustoja, kiti važiuoja lyg degtų žalias šviesoforo signalas, o tik mažiausia jų dalis pilnai sustoja ir tik po visiško sustojimo įvažiuoja į sankryžą atlikti manevrą“, - sako instruktorius.

REKLAMA

Sustojimas yra skirtas eismo situacijai įvertinti

Paklaustas, kam reikalinga ši taisyklė, A. Bonakeris sako, jog ji yra reikalinga siekiant didesnio saugumo sąnkryžose. Tik visiškai sustojęs vairuotojas gali netrukdomas apsidairyti ir pilnai įvertinti automobilių, pėsčiųjų ir dviračių eismą sąnkryžoje. ,,Mes, instruktoriai, mokome, kad šis sustojimas būtų skirtas eismo situacijai įvertinti, nes sukantysis į dešinę privalo praleisti visas transporto priemones, kurių judėjimo kryptį jis kerta. Stovėti galima tiek, kiek to reikia, kad situacija sąnkryžoje ir už jos ribų būtų saugi posūkiui į dešinę“, - teigia A. Bonakeris.

REKLAMA
REKLAMA

Mažesnis pralaidumas, tačiau saugiau

Instruktorius primena, jog pilnai nesustojus yra per mažai laiko, kad vairuotojas tinkamai įvertintų ir imtųsi reikiamų veiksmų, kurie nesukeltų pavojingos situacijos sankryžoje. ,,Sutinku, kad tai mažina sąnkryžos pralaidumą, tačiau eismo saugumas, o ypač tokioje vietoje yra kurkas svarbesnis už jos pralaidumą“, - sako A. Bonakeris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kelių eismo taisyklių 76 punktas, kuris neteks galios nuo 2020-01-01: Jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, jeigu jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją, šviesoforą ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jie kerta.

REKLAMA

Šis terminas yra skirtas tam, kad būtų laiko pasiruošti pokyčiams

Ši eismo reguliavimo priemonė nėra taip plačiai taikoma kitose Europos valstybėse. Ji yra naudojama tik išskirtiniais atvejais. Susisiekimo ministerijos teigimu, dėl žalių rodyklių dažnai kyla konfliktinės eismo dalyvių situacijos. Šis terminas yra skirtas tam, kad būtų laiko pasiruošti pokyčiams.

Atsisakius šių papildomų lentelių, Susisiekimo ministerija žada, kad eismas papildomai bus reguliuojamas su papildoma šviesoforo sekcija į dešinę. Sankryžose, kai yra saugus manevras į dešinę, degs žalia papildoma sekcija su rodykle į dešinę ir bus galima važiuoti nesustojus. Vietos, kur toks manevras nėra saugus, papildomos sekcijos nebus ir turėsime laukti žalio šviesoforo signalo, kuris leis važiuoti visomis kryptimis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų