Avarija įvyko magistralėje Panevėžys-Vilnius, BMW į kelią išėjusį gyvūną nutrenkė važiuojant iš Panevėžio pusės už Maišiagalos.
Nutrenkęs briedį automobilis jį dar keliasdešimt metrų iš inercijos vilko, kol šis nukrito šalikelėje. Tuo tarpu BMW metėsi link priešpriešinės eismo juostos, tačiau atsitrenkęs į kelio atitvarus pakeitė kryptį ir išlėkė už kelio. Veja automobilis nevaldomas nuslydo dar apie 200 metrų. Kokiu greičiu važiavo automobilis, kol kas neaišku.
Sąmonę praradusį ir sunkiai sužalotą bei automobilio kėbulo prispaustą vairuotoją išvaduoti teko ugniagesiams-gelbėtojams.
Kartu su juo važiavusi moteris nebuvo praradusi sąmonės, tačiau ir jai prireikė medikų pagalbos.
Į įvykio vietą atvykęs tv3.lt žurnalistas pastebėjo, kad buvo atidaryti vartai į mišką, pro kuriuos galimai ir išėjo briedis.
Kas daroma, siekiant išvengti nelaimių?
Anot Valstybinės aplinkos apsaugos tarnybos avarijų prevencijos ir valdymo skyriaus vėdėjo Gedimino Markausko, nors siekiant sumažinti susidūrimų riziką prie magistralinių kelių ir statomos apsauginės tvoros, jos padeda ne visada ir statistika liudija, kad pastaruoju metu per parą šalies keliuose įvyksta vidutiniškai net apie 10 susidūrimų su įvairiais gyvūnais. Tiesa, toli gražu ne apie visus incidentus pranešama policijai.
Anot specialisto, tiesiant kelius įprastai daromas poveikio aplinkai vertinimas. Jei tiesiamo kelio vieta susikerta su migracijos takais, tuomet stengiamasi rengti specialias požemines perėjas, taip pat ieškomi ir kiti būdai žvėrims saugiai pereiti kelią.
Be šito, žinomose migracijos vietose, keliuose taip pat pastatomi ženklai, įspėjantys vairuotojus apie į kelią išbėgančių gyvūnų grėsmę. Ženklas „Laukiniai gyvūnai“ taip pat stovėjo ir kelio atkarpoje, kurioje įvyko aukščiau aprašyta avarija.
Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovai vairuotojams, siekiantiems išvengti šio tipo nelaimių, pataria atsižvelgti į kelio ženklą „Atsargiai, žvėrys“ ir miškingose vietovėse vairuoti atidžiau, taip pat pagal oro sąlygas bei kelio būklę pasirinkti saugų greitį. Esant prastam matomumui ar slidžiai kelio dangai šis greitis turi būti mažesnis.
Vairuojant rizikingose vietose nederėtų pamiršti išlaikyti budrumą – būtina sekti kelią bei šalikelę.