„Svarbiausias dalykas gyvenime - būti laimingu dabar, šioje magiškoje ir stebuklingoje akimirkoje“ - Džo Vitali (Joe Vitale)
Neabejoju, kad straipsnio pavadinimas atbaidys ne vieną. Dauguma netiki „sėkmės mokytojų“ patarimais ir tokiomis antraštėmis kaip „praturtėkite per pusę metų.“ Netikiu ir aš.
Tačiau smalsumo sumetimais visai neseniai į rankas paėmiau panašios tematikos knygą „Traukos dėsnis. Penki paprasti žingsniai į norų ir svajonių išsipildymą“, kurią parašė saviugdos treneris Džo Vitali. Turinys maloniai nustebino ir, pasirodo, tokios knygos turi savotiško žavesio.
Šiame straipsnių cikle pristatysiu jums Džo Vitalio siūlomą penkių žingsnių metodą, kurie padės jums įgyvendinti savo troškimus bei svajones, kad ir kaip tai banaliai skambėtų.
Žingsnis nr. 1: atspirties taškas
Daugumos žmonių pašnekesiai susiję su gandais, skundais, kartėliu bei nuoskaudomis. Didžiuma žmonijos įstrigusi sąmonės lygmenyje. Tai žiniasklaidos lygmuo. Daugelio pašnekesių lygmuo. Žemos energijos lygmuo. Ir šis lygmuo įkalina žmones.
Daugelis žmonių žino, ko nenori: nugaros skausmų, sąskaitų už telefoną ir pan. Nelaimei, tik mažuma ima spręsti problemas ir keisti padėtį. Mūsų pokalbiai, laikraščių straipsniai, televizijos programos teigia mums idėjas, ko nenorėti. Skųstis atrodo smagu.
Nesijaučiame tokie vieniši. Įsivaizduojame esantys išgirsti. Tarsi palengvėja. Kartais net sulaukiame atsakymų, supaprastinančių problemas. Mes nesuvokiame, kad „nutaikome magnetą“ netinkama kryptimi. Mums sakant „aš nenoriu šių sąskaitų“, mūsų dėmesys yra sutelkiamas į sąskaitas. Gyvenimas atneša tai, į ką sutelkiame dėmesį.
Labai retai perkeliame šį procesą į kitą lygmenį. Retas žmogus galiausiai nustoja skųstis, kovoti ir baimintis bei sutelkia dėmesį į šių patirčių priešingybę. Vis dėlto kaip tik tas kitas lygmuo dovanoja stebuklus ir padeda siekti to, ko trokštame. Žinojimas, ko nenori yra dabartinė tikrovė, o ne atspirties taškas į stebuklus.
Tikriausiai žinote socialinių tinklų susirinkimus. Dažniausiai tai būna verslo pusryčiai ar pietūs, per kuriuos žmonės keičiasi vizitinėmis kortelėmis ir padeda vienas kitam pritraukti klientus. Atrodo, jog tai naudinga, tačiau ne visai.
Jeigu atidžiau panagrinėtumėte šį reiškinį, netrukus pastebėtumėte, kad tuose pačiuose susirinkimuose dalyvauja tie patys žmonės. Tai vis tie patys žmonės ir jie visi badauja! Tai puikiai apibūdina lygių idėją. Tai yra, kad žmonės bemeilija nekeisti esamo verslo ar socialinio statuso.
Su draugais jie paprastai susitinka toje pačioje veiklos aplinkoje: bažnyčioje, darbe, mokykloje ar kokiame nors klube, todėl itin retai gali pakilti virš savo lygio. Tai nėra blogai. Gali likti tame pačiame lygyje ir visai neblogai gyventi. Bet jei nori daugiau arba jei matai, kad tame lygyje esi priverstas badauti, tau reikėtų pakilti vienu lygiu ar dar aukščiau.
Turėkite omenyje, kad pakilti lygiu aukščiau ne tas pat, kaip apie tai mąstyti. Galite būti išradingi, bet likti tame pačiame lygyje. Galvoti drauge su kaimynu yra visiškai ne tas pat, kaip drauge su, tarkime, Ričardu Brensonu, spalvinga asmenybe, prekės ženklo „Virgin“ savininku.
Esmė paprasta: kad pasiektumėte iki šiol neįgyvendintus tikslus, turite pakilti aukščiau ir bendrauti su naujais žmonėmis naujoje erdvėje.
Taigi, pirmo žingsnio pamoka būtų apsvarstyti dabartinį savo lygmenį, įvertinti tikslus ir pamąstyti, kokie žmonės, esantys už dabartinės jūsų aplinkos, gali padėti juos pasiekti. Tam jums gali tekti išeiti iš savo lygmens (ir komforto zonos), bet tokį žingsnį žengti verta.
Apsižvalgę atidžiau, pamatysite, kad artimiausi žmonės jus palaikys arba padės kilti. Penki artimiausi jums žmonės darys įtaką jūsų sėkmei. Jie bus sutelkę dėmesį arba į „aš šito nenoriu“, arba į „kaip man gauti tai, ko noriu?“ Šalia esantys žmonės padės suprasti esmę. Tad į ką norite sutelkti savo dėmesį?
Kitoje, antroje ciklo dalyje aprašysime autopiloto rėžimą, kurį daugelis žmonių įsijungia ir nesivargina išjungti. Taip pat pakalbėsime apie tikrus troškimus, kylančius iš jūsų sielos gelmių.