Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
× Pranešti klaidą
Lauk tokį seimą...Įdomu,ką turtingiausi verslininkai pžadejo seimui už tokio įstatymo priemimą.Kaip ir visur lietuvojekas prie lovio prieina,tas turi.Kada tai baigsis,nes jau ir taip skirumas tarp socialinių sluoksnių žiaurus.Jei Preidentas pasirašys,tai jau neėra apie ką šnekėti-seimūnai apiplėšinės ir taip jau biednus paprastus dirbančiuosius.Nėra teisybes šiuolaikineje Lietuvoje.
to zilka
" Keista liaudis, besipriešinanti mokesčių lengvatai. Tik lietuvis lietuviui gali taip norėti pakenkti. "
Primityvokas kaltinimas. Pinigai biudzete is oro neatsiranda - visuomene tiesiog perskirsto dali savo sukurtu vertybiu mokesciu pagalba. Mokesciu lengvatos is esmes reiskia tik tiek, kad kazkuri socialine grupe yra remiama likusiuju saskaita. Tada turi kilti tokio kreditavimo tikslingumo klausimas. Turint galvoje, kad pvm negrazinamas imonei tik uz prabangu auto, akivaizdi remiama grupe - daug uzdirbantys firmu savininkai ir vadovai. Ar si grupe remtina? Mano poziuriu, tikrai ne. Ir tai neturi nieko bendro su pavydu - remti daugiausiai uzdirbancia visuomenes dali butu tiesiog absurdiska.
Dabar dar del tikslingumo. PVM atskaitomas imonems todel, kad jos perka daiktus, kurie toliau generuoja PVM. Kadangi automobilis cia traktuojamas kaip darbo irankis, gal galetumet paaiskinti, kaip prabangus automobilis (virs 130kLT) sugeneruos daugiau pvm, nei paprastas 30-50kLt kainuojantis? Jei nesugeneruos, labai logiska pvm lengvatos netaikyti.
to A: Labai smagu saukti - gaudykime piktnaudziaujancius! Bet praktika butu tokia, kad vmi nieko nesugaudytu, nes irodyti, kad auto naudojamas ne darbo tikslais bent jau as nematau jokio efektyvaus kelio. Taigi jei neimanoma efektyviai bausti, manau, labai logiska itraukti nuostata, kuri kiek suvarzo saziningu pilieciu teises, bet is esmes uzkerta kelia piktnaudziavimui.
" Keista liaudis, besipriešinanti mokesčių lengvatai. Tik lietuvis lietuviui gali taip norėti pakenkti. "
Primityvokas kaltinimas. Pinigai biudzete is oro neatsiranda - visuomene tiesiog perskirsto dali savo sukurtu vertybiu mokesciu pagalba. Mokesciu lengvatos is esmes reiskia tik tiek, kad kazkuri socialine grupe yra remiama likusiuju saskaita. Tada turi kilti tokio kreditavimo tikslingumo klausimas. Turint galvoje, kad pvm negrazinamas imonei tik uz prabangu auto, akivaizdi remiama grupe - daug uzdirbantys firmu savininkai ir vadovai. Ar si grupe remtina? Mano poziuriu, tikrai ne. Ir tai neturi nieko bendro su pavydu - remti daugiausiai uzdirbancia visuomenes dali butu tiesiog absurdiska.
Dabar dar del tikslingumo. PVM atskaitomas imonems todel, kad jos perka daiktus, kurie toliau generuoja PVM. Kadangi automobilis cia traktuojamas kaip darbo irankis, gal galetumet paaiskinti, kaip prabangus automobilis (virs 130kLT) sugeneruos daugiau pvm, nei paprastas 30-50kLt kainuojantis? Jei nesugeneruos, labai logiska pvm lengvatos netaikyti.
to A: Labai smagu saukti - gaudykime piktnaudziaujancius! Bet praktika butu tokia, kad vmi nieko nesugaudytu, nes irodyti, kad auto naudojamas ne darbo tikslais bent jau as nematau jokio efektyvaus kelio. Taigi jei neimanoma efektyviai bausti, manau, labai logiska itraukti nuostata, kuri kiek suvarzo saziningu pilieciu teises, bet is esmes uzkerta kelia piktnaudziavimui.
šefas tik ir laukia tada dar nupirks ir tėvukui mašiną ir uošvei. Kas turi tam bus pridėta, - taip sakoma.
blogai kai politikai nesupranta pagrindinių ekonominių principų, kurių pagrindu kuriama įmonių veklos sitema visame pasaulyje ,vadovaujasi asmeniniu pavydu ir nesvarbu kad jo pavydui patenkinti reikia priimti nelogiškus įstatymus , paprasčiausią PVM atskaitą vadinti "lengvata" ,spręsti ar suteikti "lengvatą" . Ir kur nueisim su tokiais idijotasi
Pritariu Mukui. Daugumą naujų automobilių firmos perka savo vadybininkams, kurie zuja po Lietuvą uždirbdami pinigėlius toms firmom. Ir tiesiog neteisinga, kad įmonė turi sumokėti PVM nuo prekės, kuri ir toliau kuria PV. Autorius skleidžia čia gerokai persūdytą demagogiją. Pirmiausia keista, kad tokias, beveik komunistines, mintis dėsto konservatorius. Tokie tie mūsų konservai, jokie jie ne dešinieji, o patys didžiausi populistai, garsiausiai rėkiantys ant kitų.
Ir siaip imones isgyvena ir su tuo neatskaitomu PVM... Paprastiems nebus jokio skirtumo - PVM nesusigrazins.
Is kitos puses Seimas turetu rupintis kiekvienam zmogui (o ypatingai - dar negalinciam apie save pasakyti - vaikams) svarbiais klausimais:
1. Sveikatos apsauga (norint gimti, reikia "vokelio" , reikia PAZEISTI ISTATYMA - ir tai XXI a. Lietuva!!!)
2. Svietimas (nusirasinejimai, nekompetencija ir zemas lygis - PASKUTINIS BRIEDAS, iki kokio tik galima nusigyventi...).
3. Jaunos seimos (pasiziurekite, kiek turi dirbti ir uzdirbti jaunos seimos, kad isigytu busta, kuriame galetu auginti vaikus).
Nemenkinu auto svarbos, bet jo didziaja ekploatavimo kaina sudaro kuro sanaudos, o jis - pasauliniu kainu ikaitas, todel PVM tera "amortizatorius", kuris duokdie pades isgelbeti viena kita gyvybe. O jas is esmes atiminejame patys is saves - avariju kaltininkai arba greicio megejai, arba girtuokliai. Argi sunku sugrieztinti atsakomybe (pagautas girtas arba virsijantis greiti 40 km/h - 1 m. kalejimo), kelis atvejus praktikoje igyvendinti ir visi kiti taptu protingesni....?
Is kitos puses Seimas turetu rupintis kiekvienam zmogui (o ypatingai - dar negalinciam apie save pasakyti - vaikams) svarbiais klausimais:
1. Sveikatos apsauga (norint gimti, reikia "vokelio" , reikia PAZEISTI ISTATYMA - ir tai XXI a. Lietuva!!!)
2. Svietimas (nusirasinejimai, nekompetencija ir zemas lygis - PASKUTINIS BRIEDAS, iki kokio tik galima nusigyventi...).
3. Jaunos seimos (pasiziurekite, kiek turi dirbti ir uzdirbti jaunos seimos, kad isigytu busta, kuriame galetu auginti vaikus).
Nemenkinu auto svarbos, bet jo didziaja ekploatavimo kaina sudaro kuro sanaudos, o jis - pasauliniu kainu ikaitas, todel PVM tera "amortizatorius", kuris duokdie pades isgelbeti viena kita gyvybe. O jas is esmes atiminejame patys is saves - avariju kaltininkai arba greicio megejai, arba girtuokliai. Argi sunku sugrieztinti atsakomybe (pagautas girtas arba virsijantis greiti 40 km/h - 1 m. kalejimo), kelis atvejus praktikoje igyvendinti ir visi kiti taptu protingesni....?
LIETUVOS RESPUBLIKOS PRIDĖTINĖS VERTĖS MOKESČIO ĮSTATYMO 62 straipsnio pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTO
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
Įstatymo projekto pagrindinis tikslas – panaikinus nepagrįstas Pridėtinės vertės mokesčio įstatyme įtvirtintas išimtis, sudaryti prielaidas šalies automobilių parko modernizavimui, o kartu ir eismo keliuose saugumo didinimui.
Įstatymo projekto rengimą paskatino būtinybė nedelsiant spręsti katastrofišką eismo saugumo būklę Lietuvos keliuose lemiančias problemas.
Šiuo metu įstatymas numato, jog negali būti atskaitomas pirkimo ir (arba) importo PVM už lengvąjį automobilį, skirtą vežti ne daugiau kaip 8 žmones (neskaičiuojant vairuotojo), arba nurodytos klasės automobilį, priskiriamą visureigių kategorijai, jeigu automobilis nėra priskirtas specialios paskirties transporto priemonėms, jis nebus tiekiamas arba išnuomojamas, taip pat juo nebus teikiamos keleivių vežimo už atlygį arba mokymo vairuoti paslaugos. Tie patys apribojimai taikomi atskaitant pirkimo PVM už nurodytų kategorijų automobilių nuomą už keleivių vežimo jais paslaugą. Tokia atskaitos netaikymo išimtimi automobiliai yra sulyginami su pramogoms ir reprezentacijai skirtomis prekėmis bei paslaugomis, kurioms taip pat netaikoma PVM atskaita.
Aukščiau minėta norma įsigaliojo nuo 2002 07 01. Jos įvedimas rėmėsi ydinga prielaida, jog automobiliai įmonėje naudojami ne tik prekių - paslaugų gamybai bei teikimui, bet ir iš dalies asmeniniams tikslams. Šios nuostatos ydingumas yra akivaizdus atsižvelgiant į tai, kad: pirma, tokią nuostatą galima pritaikyti ir bet kitokiam įmonės turtui ar išlaidoms, pavyzdžiui, kompiuteriams, telekomunikacijų paslaugoms ir pan.; antra, nepaisant minėtų įstatymo pataisų, kaip ir ankščiau, 80 proc. naujų lengvųjų automobilių pirkėjų yra juridiniai asmenys, kas rodo, jog automobiliai daugumoje atvejų perkami ne dėl to, kad juos naudoti asmeninių poreikių tenkinimui; trečia, vertinant minėtą prielaidą nustatyto apribojimo išimčių prasme, pastebima, jog nustatyta išimtis tik keleivių vežimu ar vairavimo mokymo paslaugomis užsiimančioms įmonėms yra nepagrįsta, nes iš esmės bet kuris lengvasis automobilis gali būti naudojamas prekių vežimui; be to, ji skatina įmones apeiti įstatymą lengvuosius automobilius minimaliai perdarant ir įregistruojant kaip komercinės paskirties.
Esamas PVM atskaitos ribojimas turi lemiamos įtakos Lietuvos atsilikimui pagal automobilizacijos rodiklius: vienam tūkstančiui Lietuvos gyventojų tenka – 1,325 naujo automobilio, Latvijoje -2,254, Estijoje - 6,370, Čekijoje - 6,613, Vengrijoje - 10,397, Slovėnijoje - 15,976. Iki 1995-ųjų pagaminti lengvieji automobiliai, sudaro 90,9 proc., pagaminti nuo 1995-ųjų iki 2002-ųjų - 7,5 proc. , o 2003-2004 m pagaminti - tik 1,5 proc. viso Lietuvos automobilių parko.
Aukščiau pateikti rodikliai rodo, jog Lietuva tampa senų automobilių kraštu, kas neigiamai atsiliepia eismo keliuose saugumui, kuris Lietuvoje pasiekė kritinę ribą. Atsižvelgiant į tai būtina skatinti automobilių parko modernizavimą. Trilypėje eismo saugumą lemiančių komponentų sistemoje – žmogus, transporto priemonė, kelias, automobilių, dalyvaujančių eismo procese, kokybė bei saugumas yra vienas iš eismo saugumo lygį įtakojančių kriterijų. Naujų automobilių techninė būklė kelia žymiai mažesnę grėsmę eismo įvykiams atsirasti, mažina eismo įvykių pasekmes ir pan. Svarbus ir automobilių parko “jaunėjimo” lemiamas aplinkosauginis aspektas.
Pripažįstama, kad automobilių parko atnaujinimo tempams didelę įtaką turi mokestinė politika – Latvijai, Estijai taikant PVM atskaitas naujų automobilių pardavimai čia didėja apie 1,5 – 2 karto kasmet (Lietuvoje – apie 1,3),
Atsižvelgiant į tai, kas aukščiau nurodyta, įstatymo projektu siūloma panaikinti draudimą taikyti PVM atskaitą už įsigyjamus lengvuosius automobilius (transporto priemonė keleiviams vežti, turinti ne daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui - M1 klasė) bei M1 klasės visureigius. Įvertinant įmonių poreikius bei siekiant išvengti piktnaudžiavimų, draudimas taikyti PVM atskaitą paliekamas transporto priemonių, kurių variklio galingumas yra didesnis nei 200 AJ (147 kW), atžvilgiu.
Vertinant PVM atskaitos už naujus automobilius įtaką valstybės pajamoms, pastebėtina, kad netaikant atskaitos valstybės biudžetas padidėja, o kartu ir verslo finansinė našta didėja apie 100 mln. litų, tačiau atkreiptinas dėmesys, kad didesni naujų automobilių pardavimai padidintų valstybės pajamas per kitų mokesčių surinkimą , kuris didėtų dėl didesnių pardavimų, lizingo paslaugų, eksploatacijos ir pan. Kartu būtu panaikintos paskatos mokesčių “šešėliui”, kuris atsiranda deklaruojant kelis kartus mažesnes nei realios perkamų naudotų automobilių kainas. Kaip biudžeto papildymo galimybė vertintina ir tai, jog nustačius PVM atskaitas būtų panaikintos paskatos pirkti automobilius šias ataskaitas taikančiose šalyse steigiamų įmonių ar įmonių filialų vardu.
Įstatymo projektą rengė Seimo nariai Gintaras Šileikis, Eligijus Masiulis ir Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūno referentas Tomas Vaitkevičius.
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
Įstatymo projekto pagrindinis tikslas – panaikinus nepagrįstas Pridėtinės vertės mokesčio įstatyme įtvirtintas išimtis, sudaryti prielaidas šalies automobilių parko modernizavimui, o kartu ir eismo keliuose saugumo didinimui.
Įstatymo projekto rengimą paskatino būtinybė nedelsiant spręsti katastrofišką eismo saugumo būklę Lietuvos keliuose lemiančias problemas.
Šiuo metu įstatymas numato, jog negali būti atskaitomas pirkimo ir (arba) importo PVM už lengvąjį automobilį, skirtą vežti ne daugiau kaip 8 žmones (neskaičiuojant vairuotojo), arba nurodytos klasės automobilį, priskiriamą visureigių kategorijai, jeigu automobilis nėra priskirtas specialios paskirties transporto priemonėms, jis nebus tiekiamas arba išnuomojamas, taip pat juo nebus teikiamos keleivių vežimo už atlygį arba mokymo vairuoti paslaugos. Tie patys apribojimai taikomi atskaitant pirkimo PVM už nurodytų kategorijų automobilių nuomą už keleivių vežimo jais paslaugą. Tokia atskaitos netaikymo išimtimi automobiliai yra sulyginami su pramogoms ir reprezentacijai skirtomis prekėmis bei paslaugomis, kurioms taip pat netaikoma PVM atskaita.
Aukščiau minėta norma įsigaliojo nuo 2002 07 01. Jos įvedimas rėmėsi ydinga prielaida, jog automobiliai įmonėje naudojami ne tik prekių - paslaugų gamybai bei teikimui, bet ir iš dalies asmeniniams tikslams. Šios nuostatos ydingumas yra akivaizdus atsižvelgiant į tai, kad: pirma, tokią nuostatą galima pritaikyti ir bet kitokiam įmonės turtui ar išlaidoms, pavyzdžiui, kompiuteriams, telekomunikacijų paslaugoms ir pan.; antra, nepaisant minėtų įstatymo pataisų, kaip ir ankščiau, 80 proc. naujų lengvųjų automobilių pirkėjų yra juridiniai asmenys, kas rodo, jog automobiliai daugumoje atvejų perkami ne dėl to, kad juos naudoti asmeninių poreikių tenkinimui; trečia, vertinant minėtą prielaidą nustatyto apribojimo išimčių prasme, pastebima, jog nustatyta išimtis tik keleivių vežimu ar vairavimo mokymo paslaugomis užsiimančioms įmonėms yra nepagrįsta, nes iš esmės bet kuris lengvasis automobilis gali būti naudojamas prekių vežimui; be to, ji skatina įmones apeiti įstatymą lengvuosius automobilius minimaliai perdarant ir įregistruojant kaip komercinės paskirties.
Esamas PVM atskaitos ribojimas turi lemiamos įtakos Lietuvos atsilikimui pagal automobilizacijos rodiklius: vienam tūkstančiui Lietuvos gyventojų tenka – 1,325 naujo automobilio, Latvijoje -2,254, Estijoje - 6,370, Čekijoje - 6,613, Vengrijoje - 10,397, Slovėnijoje - 15,976. Iki 1995-ųjų pagaminti lengvieji automobiliai, sudaro 90,9 proc., pagaminti nuo 1995-ųjų iki 2002-ųjų - 7,5 proc. , o 2003-2004 m pagaminti - tik 1,5 proc. viso Lietuvos automobilių parko.
Aukščiau pateikti rodikliai rodo, jog Lietuva tampa senų automobilių kraštu, kas neigiamai atsiliepia eismo keliuose saugumui, kuris Lietuvoje pasiekė kritinę ribą. Atsižvelgiant į tai būtina skatinti automobilių parko modernizavimą. Trilypėje eismo saugumą lemiančių komponentų sistemoje – žmogus, transporto priemonė, kelias, automobilių, dalyvaujančių eismo procese, kokybė bei saugumas yra vienas iš eismo saugumo lygį įtakojančių kriterijų. Naujų automobilių techninė būklė kelia žymiai mažesnę grėsmę eismo įvykiams atsirasti, mažina eismo įvykių pasekmes ir pan. Svarbus ir automobilių parko “jaunėjimo” lemiamas aplinkosauginis aspektas.
Pripažįstama, kad automobilių parko atnaujinimo tempams didelę įtaką turi mokestinė politika – Latvijai, Estijai taikant PVM atskaitas naujų automobilių pardavimai čia didėja apie 1,5 – 2 karto kasmet (Lietuvoje – apie 1,3),
Atsižvelgiant į tai, kas aukščiau nurodyta, įstatymo projektu siūloma panaikinti draudimą taikyti PVM atskaitą už įsigyjamus lengvuosius automobilius (transporto priemonė keleiviams vežti, turinti ne daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui - M1 klasė) bei M1 klasės visureigius. Įvertinant įmonių poreikius bei siekiant išvengti piktnaudžiavimų, draudimas taikyti PVM atskaitą paliekamas transporto priemonių, kurių variklio galingumas yra didesnis nei 200 AJ (147 kW), atžvilgiu.
Vertinant PVM atskaitos už naujus automobilius įtaką valstybės pajamoms, pastebėtina, kad netaikant atskaitos valstybės biudžetas padidėja, o kartu ir verslo finansinė našta didėja apie 100 mln. litų, tačiau atkreiptinas dėmesys, kad didesni naujų automobilių pardavimai padidintų valstybės pajamas per kitų mokesčių surinkimą , kuris didėtų dėl didesnių pardavimų, lizingo paslaugų, eksploatacijos ir pan. Kartu būtu panaikintos paskatos mokesčių “šešėliui”, kuris atsiranda deklaruojant kelis kartus mažesnes nei realios perkamų naudotų automobilių kainas. Kaip biudžeto papildymo galimybė vertintina ir tai, jog nustačius PVM atskaitas būtų panaikintos paskatos pirkti automobilius šias ataskaitas taikančiose šalyse steigiamų įmonių ar įmonių filialų vardu.
Įstatymo projektą rengė Seimo nariai Gintaras Šileikis, Eligijus Masiulis ir Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūno referentas Tomas Vaitkevičius.
autorius meistriskai manipuliuoja zodziu 'porsche' ir 'turciai'. kam to reikia? ogi labiausiai is visu Europos saliu labiausiai issikerojusiai naudotu masinu pramonei.
siulau autoriui remtis faktais ir skaiciais, o ne emocijomis. Iseikit i gatve ir ivertinkit musu autoparka.. ir ne visos naujos masinos kainuoja 100k.
ir pasigendu pasiulymu, bet pas mus su pasiulymais nesivarginama, lengviausia 'suvaryti'..
siulau autoriui remtis faktais ir skaiciais, o ne emocijomis. Iseikit i gatve ir ivertinkit musu autoparka.. ir ne visos naujos masinos kainuoja 100k.
ir pasigendu pasiulymu, bet pas mus su pasiulymais nesivarginama, lengviausia 'suvaryti'..
Kalba seimo narys? Galetu bent su kokiu buhalteriu pasitarti. PVM - yra mokestis mokamas nuo parduotos produkcijos vertes ir jai reikalingu sanaudu skirtumo. Jeigu auto yra naudojama vertei sukurti - jis turi mazinti sumokama PVM. Jei kas nuvaziuoja su firmos auto atostogu ar i soda, tai daugiau isimtys nei taisykle
Aisku kad valstybe neturi pinigu - ji tik surenka ir teisingai paskirsto.
Greit statysime uz jos pinigus AE, preliminariais skaiciavimais 7 kartus brangesne nei pastate suomiai.
Gal geriau sumoketi suomiams kad jie pastatytu tokia pat?
Aisku kad valstybe neturi pinigu - ji tik surenka ir teisingai paskirsto.
Greit statysime uz jos pinigus AE, preliminariais skaiciavimais 7 kartus brangesne nei pastate suomiai.
Gal geriau sumoketi suomiams kad jie pastatytu tokia pat?
Seimas dirba grupių interesams. Kepa įstatymus,kažkas pasinaudoja,po savaitės taiso,atšaukia.Tai ne įstatymų leidėjų,o kombinatorių sueigos darbas.
REKLAMA
REKLAMA
Ramūnas Garbaravičius: Ar “Porsche” pirkėjas yra socialiai remtinas?