• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienu iš įdomiausių automobilių paskendusių bendroje šių metų Ženevos parodos eksponatų gausoje ir dėl to ne itin atskleistų žiniasklaidoje tapo šis ryškiai geltonas „Morgan“. Modelio konstrukcija išties neeilinė – klasikinio stiliaus kėbulas, visiškai naujas elektros motoras ir prie viso po priderinta penkių laipsnių mechaninė pavarų dėžė. Tokia komplektacija elektromobiliui yra mažų mažiausiai neįprasta.

REKLAMA
REKLAMA

Modelis pavadintas „Plus E“, sukurtas ant perdarytos itin lengvos „Morgan“ aliuminio važiuoklės. Ten kur „Plus Eight“ roudsteryje paprastai rastumėte „BMW V8“ tipo variklį šį kartą buvo patalpintas „Zytek“ 70 kW (maždaug 94 AG) galios, 300 Nm sukimo momento elektros motoras. Toks pasirinkimas šiam modeliui labai neįprastas, tačiau dar keisčiau yra tai, kad transmisijos vietoje sumontuota penkių laipsnių mechaninė pavarų dėžė. Yra netgi sankabos pedalas, tiesa, „Morgan“ pažymi, kad jis nėra būtinas, kadangi sukimo momentą variklis duoda vos pajudėjus iš vietos. Sankabą galima naudoti norint palikti variklį įjungtą, kuomet sustojęs vairuotojas vėliau greitai pajuda iš vietos – visai kaip įprastame automobilyje.

REKLAMA

„Morgan Plus E“ (nuotr. newspress.co.uk)„Morgan Plus E“ (nuotr. newspress.co.uk)

Kaip pabrėžė „Zytek Automotive“ generalinis direktorius Neilas Heslingtonas, daugialaipsnė transmisija leidžia motorui daugiau laiko dirbti ties tais sūkiais, kuriems esant energija naudojama efektyviau, o ypač važiuojant didesniu greičiu. „Taip pat tai leidžia parinkti mažesnius perdavimo skaičius tam, kad įsibėgėjimas būtų intensyvus, taigi automobilis turėtų būtų patrauklus ir vairavimo entuziastams“, - kalbėjo jis.

Nors kol kas tai tik konceptas, „Morgan“ tikina, kad galimybė, jog jis pasieks serijinę gamybą – visai reali. Tereikia, kad atsirastų pakankamai žmonių norinčių įsigyti tokį automobilį. Visai realu, kad artimiausiu metu sulauksime ir antrojo koncepcinio modelio, kuriame bus panaudotos alternatyvių technologijų akumuliatorių baterijos ir sekvencinė pavarų dėžė. Tiesa, tai nėra pirmas kartas, kai „Morgan“ atlieka tokį inžinerinį bandymą su elektros varikliu ir mechanine transmisija. Praėjusią vasarą kompanija skelbė apie „Supersports“ pagrindu kuriamą „+E“, kurio dėžei dėl plataus sukimo momento diapazono buvo ketinama pašalinti antrą ir ketvirtą pavaras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų