Vis garsiau kalbant apie sunkiasvorių automobilių aerodinamiką ir jos svarbą taupant kurą bei mažinant į aplinką išmetamų kenksmingų dalelių ir dujų kiekį, Europos Sąjungos biurokratai pamažu pasiduoda gamintojų ir vežėjų spaudimui – ateityje turėtų būti leista eksploatuoti 0,5 m. ilgesnes puspriekabes. Papildomas jos ilgis bus panaudotas gerinant puspriekabės aerodinamiką.
Planuojama, kad maksimalus transporto priemonių junginio ilgis galės siekti 17 m. Papildomas pusmetris bus skirtas tik aerodinaminiams elementams, krovinių skyrius ir leidžiama vežti maksimali masė nesikeis. Tokią viziją šiuo metu mato ES komisija, kuri teigiamai žiūri į šiuos pasiūlymus. Pagal optimistines prognozes nutarimas leidžiantis eksploatuoti ilgesnes puspriekabes gali būti priimtas jau šiemet. Tiesa, vežėjams norintiems važiuoti taupiau tuomet reiks arba modifikuoti jau turimas, arba pirkti naujas su aerodinaminiais paketais pagamintas puspriekabes. Realaus tokių puspriekabių pagausėjimo keliuose būtų galima laukti po kelių metų
Pagal įvairius skaičiavimus, priklausomai nuo greičio, maršruto ir kitų aspektų, puspriekabės aerodinamika gali sumažinti kuro išlaidas 5-15 proc. Tiek pat mažėtų ir išmetamo CO2 kiekis.
Pagrindinis gamintojų argumentas siūlant šį pakeitimą buvo tai, kad gaminant puspriekabės aerodinamiką nereikia ypatingai brangių medžiagų ar sudėtingų technologijų. Tai reiškia, kad su minimaliomis išlaidomis vežėjai gali pasiekti visai neblogų kuro taupymo rezultatų ir sutaupyti ne tik savo lėšas, bet ir labiau tausoti gamtą.
Vytautas Kleinauskas