Šiuo metu naudojamas valstybinių automobilio registracijos numerių formatas buvo patvirtintas 2005 m. gruodį. Maždaug tuo metu, pradedant pirmosiomis abėcėlės raidėmis, buvo imta leisti naujų numerių serijas ir labai greitai pasirodė pirmieji nuotaikingai ir gana nešvankiai skambančių frazių deriniai, atkartojantys tokius trumpinius kaip BBD ar BBZ. Lietuviams intensyviai registruojant automobilius, numerių serijos greitai keitėsi, ir keliuose pasirodė pikantiški bei provokuojantys deriniai, primenantys angliškų žodžių trumpinius .
Pasak neoficialių šaltinių, kuomet valstybinės įmonės „Regitra“ Vilniaus padalinyje pasirodė FAG serijos valstybiniai numeriai, klientai masiškai atsisakydavo juos imti ir visa serija buvo išdalyta provincijose esantiems „Regitros“ centrams. Tiems, kieno anglų kalbos žinios šiek tiek silpnesnės, paaiškinsime, kad šis raidžių derinys atkartoja tiesioginį žodžio „faggot“ (anglų kalbos žargono įžeidžiantis homoseksualisto apibūdinimas) trumpinį.
Klausiama apie tai, ar minėta situacija su FAG serijos numeriais iš tiesų buvo, VĮ „Regitra“ atstovė Laimutė Užupė teigė, kad išimtys tokiais atvejais nėra daromos ir ženklai skirstomi eilės tvarka pagal įmonės padalinių poreikį. „ Visuomenės informavimo priemonėse atliekamos gyventojų apklausos patvirtina, kad absoliuti dauguma (daugiau kaip 92 proc.) gyventojų arba yra patenkinti savo automobilio valstybinio numerio raidžių deriniu, arba į jį nekreipia dėmesio“, ‒ komentavo ji.
Pasak „Regitros“ atstovų, serijiniu būdu gaminamų valstybinio numerio ženklų raidžių deriniai neanalizuojami. „Standarte nustatytos raidės parenkamos iš eilės abėcėlės tvarka. Jei gyventojas nepageidauja eilės tvarka skiriamo numerio, jis gali pasirinkti iš kitų numerių, kurie tuo metu yra įmonės padalinyje“, ‒ naujų valstybinių numerių formavimo tvarką aiškino L. Užupė.
Jei didžioji dalis vairuotojų yra patenkinti turimų valstybinių numerių raidžių kombinacijomis arba į tai nekreipia dėmesio, natūralu, kad yra ir tokių, kurie pastebi, kokius ženklus turi kolegų automobiliai. Dalis iš jų valstybinių numerių raidžių „šifravimo“ žaidimo imasi nuobodžiaudami eismo spūstyje ar ilgose kelionėse, tačiau technologijų amžiuje tai labai lengvai gali tapti ir savotišku žaidimu. Puikus pavyzdys – socialiniame tinkle „Facebook“ įsikūrusi lietuvių grupė „Road Fagai“, kurios nariai fotografuoja ir internete skelbia FAG serijos numerius turinčias transporto priemones.
„Tiesiog smagus, netikėtai atrastas hobis medžioti mašinas su numeriais FAG“, ‒ skelbia grupės aprašymas.
Pastabesni vairuotojai taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad pastaruoju metu registruojamiems automobiliams išduodami valstybiniai numeriai prasidedantys raidėmis GA. Istorijos ir komentarai, kurie siejami su FAG serija kol kas nepasikartos, ir GAY valstybiniai numeriai apyvartoje nepasirodys, tačiau tik dėl techninių priežasčių. Pasirodo, gaminant serijinius valstybinio numerio ženklus raidės „I“ ir „Y“ jau beveik dešimtmetį nenaudojamos, todėl minėtas derinys serijiniu būdu nebus gaminamas ir išduodamas.
„Minėtos raidės valstybinio numerio ženklo raidžių derinyje buvo naudojamos anksčiau, ir jos išlieka tuo atveju, jei gyventojas, keisdamas senojo pavyzdžio ženklą į naujo pavyzdžio, nori išsaugoti turimą valstybinį numerį. Todėl automobilių, turinčių valstybinio numerio ženklą su raidėmis „I“ ir „Y“ galima pastebėti ir šiandien“, ‒ tvirtino L. Užupė.
Taip pat, raidės „I“ ir „Y“ naudojamos gaminant klientų užsisakomus vienetinius, vardinius valstybinio numerio ženklus. „GAY“ raidžių derinys gali pasirodyti vardinių numerių pavidalu, nes punkto, draudžiančio skelbti aplinkiniams savo seksualinę orientaciją, išdavimo tvarkos reglamente nėra. Taisyklėse nustatyta, kad raidžių ir skaičių derinys negali sutapti su išduodamų arba numatomų išduoti standartinių valstybinio numerio ženklų raidžių ir skaičių deriniu, užrašui negali būti vartojami keiksmažodžiai, taip pat sąvokos, įžeidžiančios kitų rasių, tikėjimų ir pan. atstovus, užrašas negali sutapti su valstybių, tarptautinių organizacijų pavadinimais ar jų santrumpomis.