• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje moterų gyvena 255 tūkst. Daugiau, nei vyrų. Ne vienas vyras patvirtins, jog jo apsisprendimui, kokią mašiną pirkti, turėjo įtakos moteris. Tad neturėtų atsirasti daug prieštaraujančių tam, kad moterys – itin svarbi auditorija automobilių rinkoje.

REKLAMA
REKLAMA

Siautėjant ekologijos bangai, netylant kalboms apie naująsias technologijas, virkdant degalų kainoms, nusprendžiau ir aš artimiau susipažinti su hibridiniu automobiliu – „Toyota Prius“, ir nedidelio tyrimo metu išsiaiškinti, ką apie jį mano kitos dailiosios lyties atstovės. Mano testuotas automobilis nebuvo visai naujas - jis pagamintas 2010 metais, o jo rida bandymo metu siekė 19 000 km.

REKLAMA

Išvaizdumas

„Toyota Prius“ (nuotr. Organizatorių)„Toyota Prius“ (nuotr. Organizatorių)

Taip, tai svarbu! Pirmieji jausmai kyla tik pamačius – to niekas nepaneigs, todėl tai, ką matai, prisideda prie nuomonės formavimo ir vienokių, ar kitokių veiksmų skatinimo. Man asmeniškai „Toyota Prius“ išvaizda įdomi, išskirianti jį iš kitų, tačiau nekelianti labai didelių emocijų. Kaip minėjau, norint kalbėti objektyviau (nors išvaizda ir labai subjektyvus dalykas), visagalio „Facebook“ pagalba atlikau nedidelį tyrimą: šimto lietuvaičių, kurių amžius nuo 20 iki 55,  paprašiau įvertinti šio automobilio išvaizdą balais skalėje nuo 1 iki 10 (anketoje buvo pateiktos automobilio nuotraukos).

REKLAMA
REKLAMA

Susumavus rezultatus, galutinis balas – 7.5. Mano nuomone, tai gerai: nors nebūta pačių aukščiausių balų, nėra ir žemų vertinimų, vadinasi, automobilis – universalus, apie kurį statistinė moteris turėtų pasakyti „neblogas“. Jeigu neieškote transporto priemonės, kurią pamačius visi imtų ją komentuoti (tyrimais įrodyta, kad dažniau kometuojami neigiamas emocijas sukeliantys dalykai) – tai tinkamas variantas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žinomumas

Nors, išvaizda ir neišverčia iš kojų, tačiau nustebino tai, jog 85 procentai apklaustųjų žino šį „Toyota“ modelį ir tai, jog šis automobilis yra „kitoks“. Rizikingai anketoje paliktas atviras klausimas  - „Ką žinote apie „Toyota Prius?“ Vos 15 atsakymų „nežinau“ ir net 67 apklaustosios pateikė vieną ar net kelis iš šių apibūdinimų: „ekonomiškas, hibridinis, varomas elektra, ekologiškas“. Marketingas turbūt visgi veikia, arba tiesiog šiuo metu apie tai kalbama taip daug, kad neįmanoma neišgirsti.

REKLAMA

„Toyota Prius“ (nuotr. Organizatorių)„Toyota Prius“ (nuotr. Organizatorių)

Visgi, jau turbūt esu nebe to amžiaus, kad rinkčiausi pagal išvaizdą ar tai, ką žmonės kalba, todėl nusprendžiau su „Toyota Prius“ susipažinti artimiau ir kartu praleisti visą savaitgalį.

Pirmas pasimatymas

Atsisėdus į vidų šiek tiek išsigandau mygtukų ir ekranų gausos. Esu iš tų žmonių, kuriems patinka konkretumas ir aiškumas. O čia įsėdus atsirado jausmas, kad reiks skaityti ilgas instrukcijas, kurių kaip ir daugelis moterų aš nemėgstu. Bet apsidairius atidžiau visgi pamačiau, kad viskas pakankamai aišku ir tie mygtukai tik tam, kad man padėtų rasti ir padaryti tai, ką noriu, daug greičiau. Jokių mechaninių darbų – viskas vienu mygtuko paspaudimu – tai moterims patinka. Ekranuose esanti informacija taip pat pasirodė labai įdomi. Pavyzdžiui, gali nuolat stebėti, kuris iš variklių dirba, daryti išvadas, kaip turėtų veikti tam, kad važiuotum ekonomiškiau. Taigi pirmas įspūdis - nuobodu tikrai nebus.

REKLAMA

„Toyota Prius“ (nuotr. Organizatorių)„Toyota Prius“ (nuotr. Organizatorių)

Pliusai ir minusai

Nori, nenori, bet visada lygini su buvusiu. Vardų nenoriu minėti, bet čia „Prius“ užsidirbo ne vieną pliusą. Apie komfortą pagalvota – patogu ir erdvu tiek priekyje, tiek ant galinių sėdynių. Pamačius bagažinės talpumą jau įsivaizdavau, kaip mes kartu  leidžiamės į kelionę po Europą. Įsėdus net ir karštą dieną pasitiko maloni vėsa, kuri, pasirodo, palaikoma saulės baterijos energija veikiančio kondicionieriaus.  Viskas lyg ir puiku, išmanu, apgalvota, bet visgi pasigedau vieno paprasto dalyko –langų uždarymo automatiniu būdu, užrakinant automobilį. Jau ir taip nuolat galvoju apie namie paliktą įjungtą lygintuvą, o dabar dar atsiras baimė, jog skubėdama palikau pravirus automobilio langus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirmas užvedimas

Išgąsdino! Paspaudus „power“ mygtuką, išsigandau. Pamaniau, kad arba kažką ne taip padariau, arba užgesom – kodėl nesijaučia jokios variklio vibracijos? Kur variklio riaumojimas prieš pajudant iš vietos? Pasirodo, „Prius“ ne toks – elektra varomo variklio pajudant iš vietos nesigirdi nei iš vidaus, nei iš išorės. Tuo įsitikinau ne kartą – užvedi automobilį, pradedi važiuoti, tačiau aplink stovintys žmonės nesitraukia tam, kad tave praleistų, nes jie tavęs tiesiog negirdi!

REKLAMA

Kilometrai kartu

Vienas didesnių malonumų, kuriuos patyriau su šiuo automobiliu, tai žiūrėjimas į ekraną, kur degalų sąnaudų langelyje matomas nulis. Stovint kamštyje, laukiant prie šviesoforo, šis automobilis suvartoja 0 l degalų – nuostabus vaizdas! Gera važiuojant nuokalne galvoti apie tai, kad elektros variklis gamina energiją, kuri tau taupo pinigus ir galbūt net leis įsigyti naujus batus, kuriuos vakar matei vitrinoje. Prisipažinsiu, ekonomiško vairavimo paskaitų nesu išklausiusi, tačiau stebėdama šio protingo automobilio siunčiamus signalus, važinėdama po miestą vidutiniškai sunaudojau apie 5 l/ 100 km. Kaip 1.8 l apimties varikliui tai, manau, tikrai puiku! Taigi nuvažiavau ir nusipirkau tuos batelius.

REKLAMA

„Toyota Prius“ (nuotr. Organizatorių)„Toyota Prius“ (nuotr. Organizatorių)

Vyrai klausė, „kaip traukia“? Nuoširdžiai sakau, manęs nepavedė nė karto, nei rikiuojantis, nei lenkiant, nei pajudant nuo šviesaforo. Pavojus tik tas, kad taip tyliai, tolygiai ir patogiai važiuojant, staiga „head up“ ekrane pamatai, jog leistiną greitį viršiji trisdešimčia kilometrų per valandą. Ir kažkaip susigėsti ‒ juk sėdi mašinoje, kuri garsėja kaip draugiška aplinkai. Lyg ir nepridera elgtis ne pagal taisykles... Iš esmės tai vienintelis dalykas, kuris mudu su „Prius“ stabdė.

Gailėjausi, kad šį savaitgalį nebuvo suplanuota jokia tolimesnė kelionė ir nepavyko daugiau praleisti laiko kartu. Pasijutau sugundyta.

Ingrida Bertašiūtė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų