Grožis subjektyvi sąvoka, tačiau kai kalbama apie masiniam vartotojui skirtus produktus logiška tikėtis, kad juos kuriantys dizaineriai paisytų bent elementarių estetikos reikalavimų. Visose srityse, automobilių industrijoje taip pat. Visgi karts nuo karto pasitaiko itin itin keistų bandymų, kuriuos netgi sunku pavadinti originaliais. Veikiau jau išsiskiriančiais iš minios. Pačia blogiausia prasme.
10. Lamborghini LM 002 (1975)
Lamborghini LM 002 (nuotr. Gamintojo)
Lamborghini LM 002 (nuotr. Gamintojo)
Vienintelis markės istorijoje visureigis, deja, visai nepanašus į likusius „Lamborghini“ modelius. Kampuotas ir briaunotas V12 tipo motoro varomas džipas neatsitiktinai primena milžinišką smėlio bagį. Originali jo versija buvo karinis visureigis, kurį „Lamborghini“ siūlė tokioms šalims kaip Saudo Arabija ar Libija. „LM 002“ labai patiko jauniems šeichams, norintiems greitai pravažiuoti valdas ir apžiūrėti naftos gręžinius.
9. Ford Edsel (1957)
Ford Edsel (nuotr. Gamintojo)
Dažnai įvardijamas kaip vienas prasčiausių visų laikų automobilių „Ford Edsel“ ne tik atrodė siaubingai, bet net ir tų laikų mąstais buvo neekonomiškas ir pernelyg brangus. Klientų nusivylimas buvo itin didelis, nes „Ford“ rinkodaros specialistai pasistengė modelį išreklamuoti kaip tikrą technikos stebuklą ir lūkesčiai buvo išties dideli. Drąsesni kritikai taip pat spėlioja, kad viena iš automobilio nepopuliarumo priežasčių galėjo būti moters lytinius organus primenančios vertikalios automobilio grotelės.
8. Aston Martin Lagonda (1976)
Aston Martin Lagonda (nuotr. Gamintojo)
Egzotiško keturių durų superautomobilio autorius – tuometinis vyriausias „Aston Martin“ dizaineris Williamas Townsas. Sunku pasakyti kaip jam kilo tokio originalaus automobilio idėja, galbūt prie braižymo stalo jis sėdo grįžęs iš disko muzikos vakarėlio, kuriame visi vartojo narkotikus. Kaip ten bebūtų, modelis buvo panašus į automobilį tiek pat, kiek ir į pieštukinę. Techniškai automobilis taip pat buvo visiška katastrofa, mat „Aston Martin“ nusprendė panaudoti kompiuterių valdomus elektronikos komponentus, o tokį sumanymą sėkmingai įgyvendinti aštuntajame dešimtmetyje būtų pavykę nebent NASA specialistams.
7. Volkswagen Type 181 (1969)
Volkswagen Type 181 (nuotr. Gamintojo)
„Volkswagen Type 181“ buvo sukurtas kaip kariams ir miškininkams skirtas automobilis, kurį naudoti daugiausia turėjo Vokietijos kariuomenė. Modelios platforma ir didžioji dalis mazgų paimta iš senojo „Beetle“, taigi variklis buvo įmontuotas gale ir suko galinius ratus. Su keturių durų kėbulu „Type 181“ atrodė gerokai didesnis už „Beetle“, tačiau išties buvo tik šiek tiek platesnis. Civilinė automobilio versija, skirta prastiems užmiesčio keliam ir bekelei buvo tokia pat archajiška „dėžutė ant ratų“.
6. Ford Mustang II (1973)
Ford Mustag (nuotr. Gamintojo)
Ne visi seni automobiliai tampa klasika, kai kurie iš jų yra tokie apgailėtini, kad jiems būtų galima paskirti specialią „gėdos“ zoną istorijos sąvartynuose. Išaugę draudimo mokesčiai ir degalų kainos aštuntojo dešimtmečio pradžioje reiškė „Muscle Cars“ aukso amžiaus pabaigą. „Ford“ dar stengėsi pasinaudoti sukurtu įvaizdžiu ir „Mustang“ prekės ženklo populiarumu, tačiau antros kartos modelis išėjo visiškai nevykęs. Sunkiai apibūdinamo dizaino automobilis buvo lėtas, prastai valdomas ir niekuo nepriminė savo šlovingo pirmtako. 1976 m. „Ford“ atšaukė dalį „Mustang“ modelių dėl defektų vairo mechanizme.
5. Fiat Multipla (1998)
Fiat Multipla (nuotr. Gamintojo)
Fiat Multipa (nuotr. Gamintojo)
„Multipla“ iš tiesų yra ilgą istoriją turintis vardas, mat „Fiat“ dar šeštajame dešimtmetyje gamino stilingą mikroautobusą mažojo 600 modelio pagrindu. 1998 m. pasirodęs modelis jau buvo visai kitoks ir priminė pokštą automobilių dizaino tema. Su aukštai po priekiniu stiklu sumontuotais tolimųjų šviesų žibintais, didžiuliais stiklais ir nedidukais ratais automobilis atrodė taip keistai, kad ne visi pastebėjo ir tai, jog viduje sėdynės įrengtos po tris kiekvienoje eilėje. „Multipla“ buvo itin praktiškas ir universalus modelis, tačiau populiarumo nesulaukė vien dėl savo tragiško išorės dizaino.
4. SsangYong Rodius (2004)
SsangYong Rodius (nuotr. newspress.co.uk)
SsangYong Rodius (nuotr. newspress.co.uk)
Jeigu automobilių pasaulyje egzistuoja Kvazimodas, tai juo greičiausiai galėtų būti „SsangYong“ kūrinys „Rodius“. Sunku pasakyti, kaip šis keistas vienatūrio ir mikroautobuso hibridas atrodytų be to didžiulio „prielipo“ galinėje dalyje, greičiausiai tai būtų vidutiniškas, nieko į akis nekrentantis modelis. Atgrasios išvaizdos „Rodius“ surinktas ne itin kokybiškai ir buvo nemalonus vairuoti automobilis.
3. Reliant Regal (1957)
Reliant Regal (nuotr. newspress.co.uk)
Mažojo triračio gamintojai – dabar jau neegzistuojanti kompanija „Reliant Motor Company“ buvo įsikūrusi Didžiojoje Britanijoje, Tanworth mieste. Kad tokia keista transporto priemonė negalėjo būti sukurta niekur kitur tik pas juos gerai supranta ir patys britai, todėl šis ir visi panašūs modeliai jų kultūroje užima ypatingą vietą kaip ekscentriškumo simboliai. Mažasis triratis buvo gaminamas iš aliuminio arba anglies pluošto, taigi pakankamai lengvas tam, kad jį būtų galima vairuoti turint teises motociklui.
2. AMC Gremlin (1970)
AMC Gremlin (nuotr. Gamintojo)
„American Motors“ dizaineris Richardas Teage'as per savo karjerą sukūrę ne vieną tikrai įspūdingą automobilį, tačiau „Gremlin“ tikrai nebuvo vienas iš tokių. AMC reikalai klostėsi nekaip, o šis mažylis turėjo būti kompanijos atsakas „Ford“ ir „General Motors“ modeliams amerikiečiams visiškai naujame ir nepažįstamame kompaktinių automobilių segmente. Taupydamas laiką ir lėšas R. Teage'as tiesiog nurėžė „AMC Hornet“ galinę dalį. Tokio jo poelgio rezultatas – bene keisčiausių proporcijų modelis automobilizmo istorijoje. Priekinė dalis buvo ilga kaip ir iškyšos atstumas, o galas visiškai trumpas.
1. Pontiac Aztek (2001)
Pontac Aztek (nuotr. Gamintojo)
Pontiac Aztek (nuotr. Gamintojo)
„General Motors“ dizaineriai, paprašyti įvertintini ir pakomentuoti tokį savo darbo rezultatą kalbėjo, kad „Aztec“ dizainas buvo daug kartų keičiamas ir tobulinamas, stengiantis sutaupyti. Koncerno vadovybės nurodymu, siekiant išlaikyti automobilio kainą nuo mažesnę „Aztek“ buvo konstruojamas ant egzistuojančios miniveno platformos. Dėl to pakito koncepciniame modelyje matytos proporcijos, o galinė dalis buvo keistai sukelta aukštyn. Kai dizaineriai baigė savo darbą rezultatas buvo siaubingos išvaizdos atsitiktinių metalo ir plastiko panelių rinkinys. Dėl bjauraus dizaino „General Motors“ darė didžiules nuolaidas „Aztek“ pirkėjams, tačiau pardavimai nepasiekė 30 tūks. automobilių per metus minimumo, reikalingo tam, kad automobilis pradėtų nešti pelną, todėl 2005 m. jo gamyba buvo nutraukta.