Šeimyninių automobilių vairuotojai būtų daugiau nei tikri dėl savo fiasko, todėl pirmieji paliktų kambarį. Tam yra daug priežasčių. Tokie automobiliai niekada neatrodė pritrenkiamai, yra lėti, nepasižymi degalų taupymu ir apsiverstų tą pačią sekundę, kai vairuotojas pagalvotų apie tokią galimybę.
Kas, jei toks automobilis gali vežti ne tik klykiančius, bet mylimus vaikus? O, tarkime, roko grupę.
We no speak americano
Ši daina prieš kelias vasaras buvo bene kiekvienos automobilių aikštelės hitas. Kūrinėlis apie italus Amerikoje toks pat bjaurus kaip „Fiat Multipla“. Sako, kad šie modeliai buvo parduodami kartu su skyrybų advokatų vizitinėmis kortelėmis. Italams nesisekė gaminti šeimos automobilių. Išskyrus vienintelį, kuris buvo gaminamas kartu su prancūzais. Pastarasis dar dabar naudojamas dušmanų, o tai irgi daug ką pasako.
Tada gamintojas nusipirko amerikiečių „Chrysler“ ir šie parodė, kaip reikia gaminti nenuobodžius šeimos automobilius. Taip gimė „Freemont“. Na, kaip parodė... Tai yra tas pats „Dodge Journey“, bet tik su Europos standartus atitinkančiais žibintais, kitomis grotelėmis ir, žinoma, – ženkliuku ant variklio dangčio. Bet ar jis tinka daugiau nei šeimai?
Mūzoms vietos neliks
Roko grupė? Yra. Koncertas už Vilniaus? Yra. Automobilis? Kaip ir yra. Bandytasis „Fiat Freemont Cross“ turi tris eiles sėdynių ir, žinoma, nelabai daug vietos bagažinėje, todėl iš pažiūros nėra pats tinkamiausias automobilis tokiai kelionei. Bet čia ne kelionė. Čia – iššūkis.
Automobilio salonas yra odinis ir su tikrai galinga (čia jau daug sakyti nereikia) „Alpine“ 7 garsiakalbių sistema. Rokstarams, bent jau Lietuvos, to tikrai reikia. Iš studijos gitaras, lėkštes, klaviatūras ir pultus savomis rankomis išneša „Deeper Upper“. Tai yra mūsų šalies indiroko scenos korifėjai, vasarą pripažinti geriausia jauna grupe Europoje. Meluočiau, jei sakyčiau, kad nesijaudinu. Laimei, vairas šildomas ir nereikia trinti delnų į džinsus kaip kompleksuotam gimnazistui.
Jaudulio yra ir dėl to, kad tikrai netikiu, jog tilps visi scenoje ir už jos reikalingi atributai. Pirmąkart gyvenime džiaugiuosi, kad kartu nevažiuoja grupes lydinčios merginos iš geriausių modelių agentūrų.
Gamintojas deklaruoja, kad bendras visų papildomų dėtuvių kiekis salone yra 140 litrų. Tokio kiekio užtektų bent kelioms roko grupėms metams į priekį. Arba vienam senųjų humoro grandų pasirodymui. Čia apie mineralinį vandenį, savaime suprantama.
„Deeper Upper“ grojama muzika kuriama ne tokiais instrumentais, kurie tilptų dėtuvėse po grindimis ar sėdynėse. Pasitelkiame įmanomus savo „Tetris“ sugebėjimus ir visi krepšiai, sceniniai rūbai beigi dėžės atsiduria salone. Tiesa, rokstarai tiek susispaudę, kad kiekvienąkart įkvėpdami su alkūne nuspaudžia langų atidarymo svirtelę. Garsistas Darius gale prašosi daugiau oro, o „Freemont“ kaip tyčia turi 3 zonų klimato kontrolę, todėl nerizikuojame koncerto pradėti be garso.
Iki Mančesterio
Sukame į Ukmergės plentą. Kaip ir reikėjo tikėtis, iki stogo prikrautas automobilis pajuda vangiai. Vis dėlto variklio galia guostis nereikėtų, nes čia jis pritaikytas ne tik prie šeimos poreikių, bet ir prie europietiškų degalų kainų. Kad ir kaip ten būtų, jis šiam darbui silpnokas, o pavarų dėžė kiek delsia jungti aukštenę pavarą. Sūkiai – kiek aukščiau 4 tūkst./min ribos ir nekinta. Šiuo momentu norisi variklį iš gailesčio nušauti kaip sužeistą žirgą sename gerame vesterne.
Greičio palaikymo sistema įjungta, ir neišvengiamai judame link Šiaulių. Šeimos automobiliui vežti roko grupę yra iššūkis. Tokiu atveju groti pagal Didžiojoje Britanijoje atsiradusį muzikos stilių Šiauliuose irgi yra iššūkis. Tik jis panašus į važiavimą vienračiu ant lyno, žongliruojant degančiais benzininiais pjūklais.
Tai yra Lietuvos Mančesteris. Būtent čia gimė Lietuvos britpop muzika. Tai yra šalies roko sostinė, mat dviračių gamykloje „Vairas“ susikūrė viena pirmųjų roko grupių VIA. Šiauliuose muzikos kelią pradėjo pirmasis operos solistas, kūręs muziką kartu su reperiu, – maestro Virgilijus Noreika, Lietuvos kantri tėvas Virgis Stakėnas, mūsų Stingas Gytis Paškevičius. Vėliau miestas Lietuvai, o ypač Vilniui, padovanojo kaklo slankstelius laužančius BIX’us, trumpai hiphopo scenoje užsibuvusius JBC, jautriausio filmo garso takelio kaltininkę Jievą ir į (V)vakarus, kur važinėjamasi senais motociklais, nukeliančius „Colours of Bubbles“.
Čia negali atvažiuoti minivenu su slankiosiomis durimis. Vyrukai Šiauliuose žino, kad „panikės prie Bubių ežeriuka“ su „Škoda Octavia“ nenusiveši motyvuodamas tuo, jog tai – praktiškas automobilis. „Freemont Cross“ savo komplektacijoje turi chromuotus buferių apvadus priekyje ir gale, tamsintus priekinius žibintus ir 19 colių ratus. Taip, tai yra senas modelis ir tai jaučiama nuo „Eco“ režimo nebuvimo iki pabodusios išorės. Bet agresyvumas niekada nesensta.
Reikia atsinaujinti
Dešinėje pusėje sušmėžuoja raudonu brūkšniu perbrauktas užrašas „Šiauliai“. Rokstarai vėl susispraudę ir aptarinėja ateities koncertus net ir 2 valandą nakties. Bet kokia ateitis laukia „Freemont Cross“?
Kaip ir minėjau, visa esybe jaučiama, kad tai senstelėjęs modelis, o „Cross“ komplektacija yra gana pigus, bet protingas būdas atlikti veido patempimo operaciją. Tiesa, galią į kelią jis perduoda visais ratais. Tai nereiškia, kad jis tiks rimtai bekelei, ir visai nesvarbu, jog daug detalių dalijasi su „Jeep“. Tiesiog jis pridės daugiau pasitikėjimo žiemą, o didesnė prošvaisa leis aplaidžiau žiūrėti į bortelius miestuose. Vairuojamas jis kietai, kaip tai mėgsta amerikiečiai. Nesakau, kad tai yra kieta. Tikrai ne. Pasigedau laisvesnio vairo mieste ir tylesnės pakabos. Bet čia – STOP!
Mes vis dar kalbame apie šeimos automobilį. Jis pajėgus vežti garsistą, vokalistą, gitaristą, klavišininką ir būgnininką. Jis važiuos toliau sniege. Jis neįtikėtinai galingai gros. Jis visada atrodys agresyviau. Atsiprašau visų kalbos sergėtojų, bet tai yra badass šeimos autmobilis su nusilpusia Keith’o Richardso širdimi, bet neužmušama charizma.