Vairavimo instruktorius sako, kad Vilniuje mokydamas būsimus vairuotojus iš aplinkinių eismo dalyvių pasigenda tolerancijos mokomosioms mašinoms.
„Būna tokių situacijų, kai mokinys rodo posūkį norėdamas persirikiuoti ir jo niekas nepraleidžia. Vilniečiai labai skuba, neturi tolerancijos vairuoti besimokantiems žmonėms. Pavyzdžiui, Vokietijoje jei automobilis rodo posūkį – kiti vairuotojai dažniausiai praleis – tai savaime suprantamas dalykas. O pas mus dar reikia mokytis vairavimo kultūros ir geriausiai tą daryti jau nuo mažens. Rodyti vaikams tinkamą pavyzdį, kalbėtis, koks turi būti kultūringas vairuotojas“, – sako A. Vilimas.
Kitas dalykas – garso signalo naudojimas kelyje. Pagal kelių eismo taisykles garso signalą mieste galima naudoti tik avarinėje situacijoje. Tačiau vairuotojai piktnaudžiauja ir garso signalą naudoja, paprasčiau, norėdami paraginti ir paskubinti lėčiau važiuojančius vairuotojus.
„Anksčiau garso signalą kiti vairuotojai naudodavo dažniau, dabar šiek tiek jau didėja sąmoningumas. Juk jaunas, tik pradėjęs mokytis žmogus, užgesęs sankryžoje ar kitoje vietoje dažnai pasimeta. O jei iš galo važiuojantys vairuotojai dar jį ragina garso signalu – išvis išsigąsta. Trūksta pagarbos mokomiesiems automobiliams“, – pasakoja vairavimo instruktorius.
Be to, vairavimo instruktorius A. Vilimas pastebi, kad nesilaikoma saugaus atstumo. Pasak jo, saugus atstumas – pusė greičio, t.y., jei važiuojate 50 kilometrų per valandą greičiu, turėtumėte laikytis 25 metrų atstumo nuo kito automobilio.
Taip pat, anot A. Vilimo, dažnai viršijimas greitis, ypatingai Geležinio Vilko gatvėje.
„Važiuojant dideliu greičiu mieste ir pasikeitus eismo situacijai sunku sustabdyti automobilį. Taip pat sunku greitai priimti sprendimą, kaip išvengti avarinės situacijos“, – pabrėžia vairavimo instruktorius.
Paklausus, ko palinkėtų vairuotojams, A. Vilimas sako, kad pagarbos ir tolerancijos vienas kitam kelyje, neviršyti greičio, užsisegti saugos diržą, laikytis saugaus atstumo. O pėstiesiems būti sąmoningiems ir tamsiu paros metu užsisegti atšvaitus.