Saugaus atstumo nesilaikymas yra dažniausia priežastis, dėl kurios atsitinka eismo įvykiai kelyje. Draudimo bendrovė BTA teigia, kad beveik 30% eismo įvykių kyla dėl saugaus atstumo nesilaikymo, penktadalis avarijų nutinka dėl netinkamo judėjimo atbulai, o rečiausiai avarijos įvyksta dėl prastų meteorologinių sąlygų ir transporto priemonių susidūrimo su pėsčiaisiais. Tokių atvejų fiksuojama atitinkamai – 2,2% ir 0,4%.
„Saugaus atstumo nesilaikymas iš esmės būdingas jauniems (iki 32 metų amžiaus) asmenims, tiek vyrams, tiek moterims. Vyresnio amžiaus žmonės yra atsakingesni ir dėl atstumo nesilaikymo avarijų patiria mažiau. Tuo tarpu tikimybė patekti į eismo įvykį judant atbulai yra žymiai didesnė vidutinio amžiaus moterims ir vyresnio nei 60 metų amžiaus vyrams“, – pasakoja draudimo bendrovės BTA direktoriaus pavaduotojas Gintaras Markevičius.
Draudimo kompanija taip pat nurodo, kad avarijos labai dažnai nutinka ir dėl tokių grubių kelių eismo taisyklių pažeidimų, kaip šviesoforo ar kelio ženklų nepaisymas, greičio viršijimas, kito eismo dalyvio nepraleidimas iš šalutinio kelio ir pan. Šios priežastys sudaro 16,3%. Panašus skaičius fiksuojamas ir įvykių, kai net ir nesant didesniam greičiui, siaurose gatvelėse ar stovėjimo aikštelėse užkabinama kita transporto priemonė.
„Dėl pastarųjų įvykių kaltininkai dažniau yra vyresni nei 60 metų amžiaus žmonės, tačiau avarijų, kurios įvyksta dėl lenkimo ar per didelio greičio, kaltininkais dažniausiai yra jauni, palyginti nedidelį vairavimo stažą turintys vairuotojai. Jauno vairuotojo stažo stoka ir pernelyg didelis pasitikėjimas savo jėgomis, greičio viršijimas, atstumo neapskaičiavimas, neatsakingas manevravimas, kelio dangos neįvertinimas esant sudėtingoms oro sąlygoms neretai lemia avarinių situacijų sukūrimą ir sukelia grėsmę kitiems eismo dalyviams“, – konstatavo G. Markevičius.
Šiemet pagal transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo rūšį BTA išmokėjo 17,5 mln. litų vairuotojų žaloms atlyginti. Ketvirtadalis išmokų fizinių asmenų segmente išmokėta asmenims, kurių avarijos kaltininkais buvo vairuotojai iki 32 metų amžiaus.