Kartu su koncepciniu dviračiu Onyx ir koncepciniu triračiu motoroleriu Onyx, studija Peugeot Design Lab Paryžiaus automobilių parodoje pristato ir kitus savo koncepcinius gaminius – naująjį fortepijoną, elektrinį paspirtuką, stalinį pipirų ir druskos malūnėlį, rankinę žolių pjaustyklę, sieninį kavos malūnėlį.
Susikūrusios 2010 metais, o 2012 metų birželį pradėjusios veikti bendrojo dizaino studijos Peugeot Design Lab tikslas – projektuoti gaminius, teikti paslaugas ir atlikti eksperimentus ne automobilių srities įvairiausių veiklos rūšių klientams. Šios studijos komanda – dešimt automobilių srities dizainerių, jau nuo pat pradžių įgudusių ir kurti sudėtingus objektus, ir laikytis markės identiteto.
Automobilinis fortepijonas ar muzikalūs automobiliai?
Fortepijonų gamintoja Pleyel ir studija Peugeot Design Lab pristato fortepijoną, kuris pakeis įprastus muzikos pasaulio standartus.
Peugeot Design Lab Paryžiaus automobilių parodoje pristatė... fortepijoną. (nuotr. Gamintojo)
Įkurta 1807 metais, fortepijonų gamykla Pleyel yra seniausia šių instrumentų gamintoja pasaulyje ir vienintelė Prancūzijoje, gaminanti išimtinai aukštos klasės fortepijonus.
Nuo 2000-ųjų metų Pleyel kuria ir gamina išskirtinių fortepijonų kolekciją bendradarbiaudama su dizaineriais, atlikėjais, dailininkais dekoratoriais, kuriančiais naujas šio laikui nepasiduodančio instrumento formas, spalvas ir medžiagas. Savo patirtį Pleyel pritaiko ir išskirtinių šiuolaikinių baldų gamybos srityje.
Paskatinta vieno iš dizainerių, pianisto, Peugeot Design Lab 2011 metais susisiekė su Pleyel ir pasiūlė sukurti naują šios srities projektą.
Kaip teigia firmos Maison Pleyel prezidentas Hubertas Martigny, tai yra paskutiniųjų dešimties metų Pleyel veiklos siekiant atsiverti šiuolaikiniam pasauliui rezultatas. Be to, abi bendrovės – Peugeot ir Pleyel – turi panašią dviejų šimtų metų veiklos patirtį.
Tai buvo siekis sutelkti dviejų sričių patirtį ir, Peugeot Design Lab vadovo Cathal Loughnane'o žodžiais tariant, „buvo siekiama sukurti naują objektą, kurio atskirai nei Peugeot nei Pleyel negalėtų sukurti“.
Avangardas
Pirmiausia buvo stengiamasi išlaikyti aukštą Pleyel garso kokybę, taip pat unikalų specifinį instrumento skambesį.
Bet Huberto Martigny nuomone, keičiant fortepijono mechaninę dalį ir dizainą reikėjo ne tik garantuoti adekvačią Pleyel skambesio kokybę, bet ir pasiekti reikšmingą progresą.
Pagrindinė drąsi naujovė – žemyn nuleistas instrumento mechanizmas, taip, kad jis būtų išdėstytas viename lygmenyje su klaviatūra. Pirmą kartą fortepijono istorijoje publika galės matyti grojantį pianistą iš bet kurios vietos, taip atsivers matomumui pianisto rankos ir susikurs glaudesnis jo ryšys su publika.
Taip pat pirmą kartą pats pianistas girdės savo instrumento skambesį taip, kaip iki šiol negalėjo girdėti. „Pirmą kartą gyvenime aš girdžiu tikrą savo fortepijono garsą“, paliudijo Yves Henry, koncertuojantis pianistas, Paryžiaus Konservatorijos profesorius, įpareigotas išbandyti instrumentą.
Peugeot Design Lab Paryžiaus automobilių parodoje pristatė... fortepijoną. (nuotr. Gamintojo)
Kartu su Pleyel studijų centru Peugeot Design Lab pakeitė fortepijono dangtį su tradiciniu ramsčiu ir sukūrė dangtį su svirtimis, kurį galima pakelti viena ranka ir kurio laikymui nereikia atramos, – ši idėja tiesiogiai perimta iš automobilių srities. Ji taip pat atveria žiūrovams geresnį fortepijono mechanizmo matomumą.
Tradicinės trys fortepijono kojos pakeistos viena atramine koja, kuri laiko fortepijoną kaip kabantį tiltą ir suteikia šiam tradiciškai sunkiam instrumentui elegantiško lengvumo vaizdą.
Kitos naujovės – ypatingai plonas partitūros laikiklis, taip pat, šalia medinio korpuso, garantuojančio tinkamą skambėjimą, dėl tvirtumo ir lengvumo panaudotas anglies pluoštas, iš kurio padarytas fortepijono dangtis ir jo koja.
Peugeot Design Lab visiškai atsisakė tradicinio juodu laku tviskančio fortepijono ir pakeitė visus jo tradicinius kodus – apimties, ergonomijos ir struktūros. Fortepijono išvaizda savo levitacijos efektu kuria mažesnės masės įspūdį, taip pat iš automobilių srities perimtą dinamiškumo vaizdą.
Švelnus ir organiškas fortepijono siluetas šiek tiek primena sportinį laivą, arba galima jį laikyti tikra revoliucinga aerodinamiškos išvaizdos skulptūra.
„Mes nekūrėme stiliaus dėl stiliaus, – paaiškina Gilles Vidalis, Peugeot stiliaus vadovas, – nieko šiame projekte nėra nepagrįsto, o mūsų įdiegtos naujovės turi būti suvoktos. Šis instrumentas nėra koncepcija, tai tikras gaminys, kuriame glūdi bendradarbiavimo tarp studijos ir jos kliento patirtis.“
Kiti kūriniai
Kompaktiškas, briaunuotų elegantiškų korpuso linijų elektrinis paspirtukas yra skirtas važinėti po miestą, tai yra mobilumo mieste koncepcijos dalis. Turėdamas du ratus priekyje jis išlieka stabilus net važiuojant mažu greičiu. Jo elektrinis variklis varo galinį ratą, jis maloniai ir be pastangų valdomas, taip pat lengvai pernešamas – kaip ir klasikinis paspirtukas. Jis turi visiškai į korpusą integruotą diodinį apšvietimą priekyje ir gale, o ant ergonomiško vairo yra laikiklis, prie kurio galima prijungti savąjį mobilųjį telefoną. Tam skirta programa leidžia matyti telefone reikiamą informaciją: greitį, akumuliatoriaus indikatorių, GPS duomenis ir kt.
Stalinis pipirų ir druskos malūnėlis yra naujos koncepcijos, sukurtas taip, kad būtų lengva dozuoti šių produktų kiekį. Šis malūnėlis naudojamas ne beriant iš jo susmulkintą produktą tiesiai ant patiekalo, bet iš pradžių produktas byra į lovelį, iš kurio yra patogiau jo įsiberti norimą kiekį.
Kavamalė pagal automobilių dizaino meistrus. (nuotr. Gamintojo)
Žolių pjaustyklė, skirta smulkinti įvairioms prieskoninėms daržovėms, primena legendinį rankinį Peugeot kavos malūnėlį. Tai estetiškas ir funkcionalus daiktas, įprastai naudojamas tik virtuvėje, bet šiuo atveju skirtas dėti ant stalo salone, šalia pipirų ir druskos malūnėlio. Jo sandariame inde susmulkintos šviežios žolės geriausiai išsaugo savo aromatą.
Šis sieninis kavos malūnėlis yra aliuzija į praeityje kavinėse buvusius įprastus sieninius kavos malūnėlius, tai moderni Peugeot Design Lab tokio malūnėlio versija.