Šeštadienį, liepos 21 d., 12.15 val. prie jau tryliktą kartą paeiliui rengiamų „Omnitel 1000 km lenktynių“ starto linijos išsirikiuos 40 komandų. Jų sudėtyje – 129 sportininkai iš septynių valstybių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Belgijos, Didžiosios Britanijos, Rusijos ir Pietų Afrikos Respublikos.
Tai paaiškėjo vakar, Palangoje baigus darbą lenktynių techninei komisijai. Varžybų techninis komisaras Raulas Koovas iš Estijos ir jo pagalbininkai neturėjo didesnių priekaištų nė vienos ekipos parengčiai prieš atsakingą egzaminą ir visų komandų vadovus pakvietė šeštadienį užimti savo vietas, kurias iškovos kvalifikacinėse varžybose, prie pagrindinių lenktynių starto linijos.
„Ne tik anksti, pernai lapkričio 16 d., paskelbta varžybų data, bet ir šių lenktynių dalyvių jau išmokti „namų darbai“ lėmė, kad visi lietuviškajame maratone dalyvausiantys bolidai atitinka renginio sportinį reglamentą, – sakė R. Koovas. – Kita vertus, komandų vadovai žino kur važiuoja ir į pasirengimą maratoninėms batalijoms kasmet žiūri vis rimčiau“.
Techninė komisija apžiūri dalyvių automobilius (nuotr. Organizatorių)
Nekantriausieji „Omnitel 1000 km lenktynių“ gerbėjai jau šiandien turėjo išskirtinę progą pirmieji paganyti akis į lenktynininkų techniką, kuri rytoj iš labai arti nušvis dar netikėtesnėmis spalvomis. Mat nuo pat ketvirtadienio ryto sportininkai rengsis spalvingam, daugelio dėmesį patraukiančiam „Omnitel 1000 km. lenktynių“ dalyvių paradui Palangos Vytauto gatvėje ir čia pat vyksiančioms „Dynami:t Super sprint“ lenktynėms, kurias pirmą kartą pristato į renginį sugrįžęs jo partneris – „Volfas Engelman“.
Tai ne pirmas kartas, kai šie aludariai palaiko automobilių sporto šventės idėją. Du pirmuosius renginius, vykusius 2000 ir 2001 metais, puošė „Ragučio“ logotipai, o 2003–2006 metais didžiausia automobilių žiedinių lenktynių fiesta Baltijos šalyse turėjo oficialų „Horn Grand Prix“ pavadinimą.
Prieš šias labai greitas „Dynami:t Super sprint“ lenktynes žiūrovai ne tik susipažins su naujais automobiliais, bet ir turės vieną iš nedaugelio galimybių pabendrauti su pačiais lenktynininkais, komandų vadovais ir strategais, besirengiančiais atsakingiausiam metų egzaminui. O iškart po sprinto varžybų jie galės sveikinti ir jų laimėtojus, kurie pirmieji įgys teisę iš ką tik iškovotų taurių ragauti nugalėtojų gėrimą – „Boslita“ gaminamą putojantį vyną „Bosca Anniversary“.
Naujienų „Omnitel 1000 km lenktynėse“ gausu. Viena didžiausių ir labiausiai intriguojančių tiek pačius lenktynių dalyvius, tiek sportininkus – pakitęs kvalifikacinių varžybų, vyksiančių penktadienio, liepos 20–osios pavakarę, reglamentas.
Jei anksčiau kvalifikacinėse lenktynėse sportininkai greičiausiąjį ratą stengdavosi įveikti suskirstyti į dvi grupes, kurių kiekviena tam turėjo po pusės valandos laiko limitą, tai šiemet visi dalyviai kvalifikacinėse varžybose rungsis kartu, turėdami tam iki 40 min. padidintą laiko limitą.
„Tačiau didžiausia kvalifikacijos naujove reikėtų laikyti pirmą kartą šių lenktynių istorijoje, panašiai kaip „Formulėje 1“, rengiamą TOP 10 kvalifikaciją, patiems greičiausiems neabejotinai suteiksiančią dar daugiau galimybių,“ – teigia vienas renginio organizatorių, „Promo events“ direktoriaus pavaduotojas Darius Grinbergas.
Taigi, liepos 20 d. nuo 19 iki 19.40 val. vyksiančioje kvalifikacijoje greičiausius laikus pademonstravusių sportininkų dešimtukas įgys teisę dar kartą susigrumti dėl geriausių starto pozicijų pagrindinėse lenktynėse TOP 10 kvalifikacijoje, kuri prasidės vos po 10 minučių pertraukos ir tęsis 15 min., – nuo 19.50 iki 20.05 val.
Trasoje, kurioje ratus tesuks vos 10 sportininkų, galima tikėtis ir greičio rekordo. Dabar jis priklauso Peteriui Dumbreckui, kurį britas užfiksavo 2008 metais su „Spyker C8 Laviolette GT2“ automobiliu, vieną 2994 metrų ilgio ratą įveikęs per 1 min. 18,674 sek.
Šiemet po „Omnitel 1000 km lenktynių“ sparnu rado vietos ir vienos jauniausių, tačiau gana sparčiai išsikovojusios populiarumą šalyje Mini žiedo lenktynės, žiūrovai galės gėrėtis drago meistrų pasirodymais, daugeliui pirmuosius žingsnius automobilių sporte, o kartu ir jaunystės nostalgiją primins istorinių bei „Dzintara Volga“ automobilių lenktynės.
Renginio organizatoriai deramai pasirūpino ne tik lenktynininkais ir į Palangą besirengiančiais žiūrovais, bet netgi ir tais, kurie į varžybas negalės atvykti. Kartu su renginio partnere – LNK televizija – rengiama transliacija iš varžybų ir jų užkulisių, kuri nenuvils automobilių sporto žinovų. Ši televizija žiūrovams tiesiogiai parodys ir priešstartinį minios šurmulį, ir atsakingiausią bei labai įdomų momentą – lenktynių startą, ir pirmąsias 60 min. sportinių batalijų.
Vėliau transliacijų vairą iš LNK perims TV1, kuri transliuos du tiesioginius reportažus iš lenktynių ir apie lenktynes, o joms kirtus ekvatorių estafetę iš TV1 vėl perims LNK, kurios žiūrovai išvys dar vieną tiesioginį reportažą iš varžybų arenos.
„Omnitel 1000 km lenktynėms“ artėjant prie pabaigos LNK pamalonins žiūrovus didžiausiu, baigiamuoju tiesioginių transliacijų bloku, kurį pristato „Bauer International“ ir kuris užtruks nuo 19 iki 22 val., o jei prireiks – ir truputį ilgėliau.
Šiame bloke – ir didžiausią intrigą keliantis varžybų finišas, ir nugalėtojų pagerbimo tiesioginis koncertas, kuris jau keletą metų paeiliui neatsitiktinai tampa žiūrimiausia tos dienos LNK laida.
Ko gero išimtimi netaps ir šie metai, nes lenktynininkus, palangiškius, o kartu ir visos Lietuvos žiūrovus linksmins populiarios, ne vienoje Lietuvos scenoje laukiamos pramogų pasaulio ir estrados žvaigždės, tarp kurių Merūnas, Radži, Liepa, Natalija Bunkė, „Pop ladies“, „Naujosios pupytės“, Ruslanas Kirilkinas ir kiti.