• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Švęsdamas dinamiškojo Z1 rodsterio 25-metį BMW koncernas birželio 8 d. organizuoja specialų gerbėjų susirinkimą kompanijos muziejuje Bavarijoje. Pirminis planas kuriant šį lengvą atvirą modelį, kurio autoriai buvo „BMW Technik“ inžinieriai buvo išnagrinėti naujo tipo medžiagų panaudojimo galimybes automobilio konstrukcijoje. Nors kompanija iš pradžių neketino ruošti modelio serijinei gamybai, jis buvo tiesiog pernelyg geras, kad būtų paliktas vidiniuose garažuose, todėl praėjus maždaug metams po Z1 pristatymo publikai, buvo priimtas sprendimas išleisti jį į bendro naudojimo kelius.

REKLAMA
REKLAMA

„BMW Z1“ monokoko važiuoklė (1986 m.) (nuotr. Gamintojo)„BMW Z1“ monokoko važiuoklė (1986 m.) (nuotr. Gamintojo)

Sukurtas kaip automobilis, galintis patenkinti laisvės poreikį vairuojant keturratę transporto priemonę, serijinis modelis buvo itin stilingas rodsteris, kurio konstrukcijoje buvo pritaikytas ne vienas novatoriškas sprendimas, įskaitant monokoko važiuoklę, kuri siekiant užkirsti kelią korozijai ir norint padidinti kėbulo standumą, buvo galvanizuota aukštoje temperatūroje, elektronikos uždaromas duris ir plastikinį kėbulą, kurį buvo galima pakeisti per valandą naudojantis keletu būtiniausių įrankių.

REKLAMA

„BMW Z1“ molio modelis (1986 m.) (nuotr. Gamintojo)„BMW Z1“ molio modelis (1986 m.) (nuotr. Gamintojo)

83 tūkst. markių kainavęs rodsteris buvo varomas BMW gerbėjams mūsuose puikiai pažįstamo 2,5 litro šešių cilindrų variklio, kurio galia siekė 170 AG. Per mechaninę penkių laipsnių transmisiją motoras suko galinius ratus, įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h truko mažiau nei 8 sekundes, o maksimalus automobilio greitis siekė 225 km/h.

Pirmasis automobilis nuo konvejerio nuriedėjo 1989 m., per dvejus metus buvo pagaminti 8 tūkst. automobilių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų