• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prijungtų automobilių metas jau čia pat. Automobilių gamintojus vienijanti bendrovė „General Motors“ išleis tuntą naujų „Chevrolet“ 2015 metų modelių, kurie jau turės 4G internet ryšį. „Google“ skelbia planus, kad siūlys „Andoid“ operacinę sistemą automobiliams, rašoma portale qz.com.

Prijungtų automobilių metas jau čia pat. Automobilių gamintojus vienijanti bendrovė „General Motors“ išleis tuntą naujų „Chevrolet“ 2015 metų modelių, kurie jau turės 4G internet ryšį. „Google“ skelbia planus, kad siūlys „Andoid“ operacinę sistemą automobiliams, rašoma portale qz.com.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Automobilių gamintojų nuomone, po kelių metų modeliai atodys kaip išmanieji telefonai – patys siųsis programėles, muziką transliuos internetu ir atnaujins žemėlapius patys. Iki 2018 metų tokia prijungtų automobilių rinka bus verta maždaug 40 mlrd. eurų. Visgi yra viena problema. Naudotis telefonu automobilyje yra nelegalu, o tai kad visas turinys bus perkeltas ant prietaisų skydelio, nieko nekeičia. Ypač, kai vairuotojai vis dar mėgsta senamadiškus mygtukus.

REKLAMA

Atsimerkite

Švedų kompanija „Tobii“ jau 13 metų kuria žvilgsnį fiksuojančias programas. Jutikliai fiksuoja akies judesius. Po meniu galima naršyti žvilgčiojant į kairę ir dešinę, o norima funkcija pasirenkama į ją ilgiau žiūrint. Automobiliuose ši sistema būtų taikoma ant priekinio stiklo, taigi vairuotojas galės naudotis programėlėmis neatitraukdamas dėmesio nuo kelio. Sistema taip pat galės įjungti perspėjamąjį signalą, jei vairutojas pradėtų snausti.

REKLAMA
REKLAMA

Kalbėkite

Programėlės „Ask Ziggy“, kuri yra „Siri“ atitikmuo „Windows“ sistemoje, kūrėjas Shai Leibas teigia, kad balsas yra natūraliausias būdas valdant savo automobilį. Jis įsivaizduoja, kad ateityje vairuotojai su automobiliais bendraus lygiai taip pat kaip su savo keleiviais.

Taigi užteks pasakyti, kad norite picos, o automobilio navigacijos sistema praneš, kad už keleto šimtų metrų yra picerija ir jums paliepus ras trumpiausią maršrutą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mojuokite

Kodėl žiūrėti ir kalbėti, jei automobilį galima valdyti gestais? Michelas Tombroffas teigia, kad trimatės kameros leis to pasiekti. Kitaip nei įprastos kameros, šios gali nustatyti, kurioje vietoje yra rankos, taigi valdyti automobilio parametrus bus galima tiesiog specialiais gestais. Jo kompanija „SoftKinetic“ šią technologiją jau siūlo „PlayStation 4” naudotojams, taigi M. Tombroffas neabejoja, kad principas veiks ir automobiliuose.

REKLAMA

Tokia valdymo sistema reikalauja tik atitrauktos rankos nuo vairo. Žinoma, jūs nenorėtumėte kalbėdami su kažkuo netyčia pagarsinti muziką.

Viskas kartu

Kol kas šie sumanymai nėra įdiegti. Sumanytojai teigia, kad technologijos dar pernelyg brangios ir prie jų reikia priprasti. Automobilių kūrėjai laimėjo papildomo laiko ir galės iššsiaiškinti, kuri technologija tinka geriausiai.

REKLAMA

Kalbėdami žmonės natūraliai naudoja savo balsą, žvilgsnį ir gestus. Nėra motyvų, kodėl automobiliuose nereikėtų kombinuoti šių dalykų. Sh. Leibas teigia, kad jis jau pradėjo bendradarbiauti su gamintoju, kuris automobilyje derina kalbėjimą su gestais.

Tai kaip mes bendrausime su savo automobliu niekuo nesiskirs nuo mūsų bendravimo tarpusavyje.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų