• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo 2013 m. sausio 19 d. visi nauji ES išduodami vairuotojo pažymėjimai bus plastikinės kredito kortelės formos, visai Europai bendro standartinio formato, o jų apsaugos priemonės – didesnės. Naujo pavyzdžio Europos vairuotojo pažymėjimu laipsniškai bus pakeis daugiau nei 100 skirtingų pavyzdžių popierinių ir plastikinių pažymėjimų, kuriais dabar naudojasi daugiau nei 300 mln. vairuotojų visoje ES.

REKLAMA
REKLAMA

Šis pakeitimas įtrauktas į didesnį įsigaliosiančių priemonių rinkinį (Trečiąją ES vairuotojo pažymėjimų direktyvą), kurio paskirtis – laisvo judėjimo gerinimas, vairuotojo pažymėjimų klastojimo problemos sprendimas ir kelių eismo saugos didinimas visoje ES.

REKLAMA

„Dabar visos Europos kelių policijos pareigūnai turi atpažinti daugiau nei 100 skirtingų pavyzdžių popierinių ir plastikinių vairuotojo pažymėjimų. Nuotraukos pažymėjimuose gali būti pasenusios, vairuotojams suteiktos kategorijos neaiškios, dokumentai gali būti lengvai suklastojami.

REKLAMA
REKLAMA

Suklastotas vairuotojo pažymėjimas yra leidimas žudyti, todėl mums reikia tokių pažymėjimų, kuriuos būtų lengva įskaityti, nesunku suprasti, bet labai sunku suklastoti“, – sako už transportą atsakingas Europos Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallas.

Pagrindiniai 2013 m. sausio 19 d. įsigaliosiantys pakeitimai:

Standartinis Europos vairuotojo pažymėjimo formatas

Visi nauji Europos vairuotojo pažymėjimai bus naujo formato, plastikinės kredito kortelės formos, su nuotrauka ir standartine informacija, todėl visoje ES juos bus lengva atpažinti ir perskaityti (žr. toliau pateikiamą nuotrauką). Šio formato bus visi nauji nuo 2013 m. sausio 19 d. išduodami vairuotojo pažymėjimai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galiojantys pažymėjimai liks galioti, o į naujo formato dokumentus jie bus pakeisti atnaujinant arba ne vėliau kaip iki 2033 m. Europos vairuotojo pažymėjimą galima pritaikyti – įtraukti nacionalinių simbolių. Tai spręs kiekviena valstybė narė.

REKLAMA

Didesnė apsauga

Naujo pavyzdžio vairuotojo pažymėjime yra daug apsaugos priemonių, dėl kurių jį sunku suklastoti ir padirbti. Be to, įdiegta papildoma apsauga – sukurta Europos elektroninio keitimosi duomenimis sistema, kad nacionalinėms institucijoms būtų lengviau keistis informacija.

Dėl to supaprastės vairuotojo pažymėjimo tvarkymas žmonėms, kurie keičia gyvenamąją vietą – persikelia iš vienos valstybės narės į kitą. Be to, nauja sistema labai padės kovoti su vadinamuoju vairuotojo pažymėjimų turizmu ir klastojimu, nes įsigalios naujas griežtesnis draudimas valstybei narei išduoti vairuotojo pažymėjimą asmeniui, iš kurio kitoje valstybėje narėje jis buvo atimtas, jo galiojimas sustabdytas ar apribotas.

REKLAMA

Reguliarus vairuotojo pažymėjimo atnaujinimas

Labai svarbi kovos su klastojimu ir kelių eismo saugos didinimo priemonė – reguliarus vairuotojo pažymėjimų atnaujinimas visoje ES. Pagal naująsias taisykles lengvųjų automobilių ir motociklų vairuotojams pažymėjimus privalu atnaujinti kas 10–15 metų, nelygu kokia valstybė narė. Autobusų ir sunkvežimių vairuotojų pažymėjimai turi būti atnaujinami kas penkerius metus, o tam reikės atlikti sveikatos patikrinimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šis atnaujinimas yra tik administracinis, tad jokių papildomų egzaminų laikyti nereikės. Taip užtikrinama, kad pažymėjime pateikiama informacija, nuotrauka ir kt. būtų nepasenusi, kortelės apsaugos priemonės reguliariai atnaujinamos taikant naujas technologijas, o valstybės narės nuolatos gautų naujausią informaciją apie išduotus vairuotojo pažymėjimus.

REKLAMA

Pažeidžiamų vairuotojų apsauga

Pagal Europos vairuotojo pažymėjimo tvarką stiprinama pažeidžiamiausių kategorijų eismo dalyvių apsauga. Numatytos priemonės:

• Padidinta amžiaus riba asmenims (nuo esamų 21 m. iki 24 m.), norintiems (išlaikius praktinį ir teorinį egzaminą) gauti teisę vairuoti galingiausius motociklus suteikiantį pažymėjimą.

REKLAMA

• Padidinta amžiaus riba, taip pat nustatyta papildomų priemonių vairuotojo pažymėjimui gauti. Pagal naująją tvarką reikalaujama, kad vairuotojas, prieš gaudamas teisę vairuoti galingiausius motociklus, turėtų ne mažesnę kaip ketverių (vietoj dvejų) metų mažesnės galios motociklo vairavimo patirtį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

• Mopedas – nauja transporto priemonės kategorija. Norintys gauti mopedo vairuotojo pažymėjimą, dabar turės išlaikyti teorijos egzaminą. Valstybės narės taip pat gali nustatyti įgūdžių bei elgesio egzaminų ir sveikatos patikrinimo reikalavimų. ES mastu nustatoma, kad mažiausia rekomenduojama amžiaus riba yra 16 m. ir tokio amžiaus asmeniui išduotą pažymėjimą abipusiškumo principu pripažįsta visos valstybės narės (valstybės narės gali nustatyti ir 14 m. amžiaus ribą, bet ji galiotų tik toje šalyje). Iki šiol mopedų vairuotojams nebuvo nustatyta jokių minimalių ES lygmens reikalavimų.

REKLAMA

Vairavimo egzaminuotojams keliami minimalūs reikalavimai

Vairavimo egzaminuotojai turi atitikti minimalius pradinės kvalifikacijos ir periodinio mokymo reikalavimus. Ši priemonė pagal naująją sistemą užtikrins kokybės kontrolę. 2006 m. valstybės narės ir Europos Parlamentas priėmė Direktyvą 2006/126/EB dėl vairuotojo pažymėjimų. Ją valstybės narės į nacionalinę teisę turėjo perkelti iki 2011 m. sausio 19 d., o 2013 m. sausio 19 d. ji visiškai įsigalios.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų