Viena iš svarbiausių pasaulinių premjerų šią savaitę prasidėsiančioje Niujorko automobilių parodoje po serijos nutekintų nuotraukų pagaliau buvo oficialiai pristatyta internetinėje erdvėje. Visiškai naujas antros kartos „Range Rover Sport“ yra kompaktiškesnė ir atletiškesnė ketvirtos kartos „Range Rover“ interpretacija tiek stiliaus, tiek ir dinaminės charakteristikos atžvilgiu, kuri pasaulinėje rinkoje pasirodys šią vasarą.
Pirmas dalykas, kurį turite žinoti apie naujos kartos „Range Rover Sport“, tai kad projektuojant naująjį visureigį nuo rėminės konstrukcijos buvo pereita prie nešančiojo kėbulo, o šios revoliucijos metu sutaupyta iki 420 kg svorio lyginant su pirmtaku, kuomet montuojamas TDV6 dyzelinis motoras. Ganėtinai įspūdinga. Kaip skelbia pats britų automobilių gamintojas, naujasis „Sport“ yra visų laikų greičiausias, guviausias ir geriausią grįžtamąjį ryšį suteikiantis „Land Rover“ modelis.
Aptakaus dizaino 2014 m. „Range Rover Sport“ yra 62 mm ilgesnis už pirmtaką, bendras jo ilgis siekia 4850 mm, taip pat turi ir gerokai ilgesnę bazę, kuri padidėjo 178 mm. Tai ne tik leido suteikti daugiau erdvės ir lengvesnį patekimą į automobilį gale sėdintiems keleiviams, tačiau ir pasiūlyti „Lan Rover“ naują „5+2“ tipo sėdynių išdėstymą.
Nors bendras kėbulo ilgis yra didesnis, naujasis „Sport“ turi trumpesnius priekinės ir galinės iškyšų atstumus nei pirmtakas. Taip pat už pirmąjį modelį jis yra 55 mm platesnis ir visais 8 proc. aerodinamiškesnis – Cd koeficientas siekia 0,34.
Lyginant su standartiniu „Range Rover“, su kuriuo jis dalinasi savo suspaustų ir sukniedytų aliuminio detalių platformą, naujasis „Sport“ yra 149 mm trumpesnis ir 55 mm žemesnis, taip pat lyginant analogiškų komplektacijų modelius sveria 45 kg mažiau.
„Land Rover“ sako, kad nors automobilis sukonstruotas ketvirtos kartos „Range Rover“ pagrindu, 75 proc. detalių jame yra unikalios.
Po kėbulu rasime visiškai nepriklausomą lengvasvorę aliuminio pakabą su dvigubomis trikampėmis svirtimis priekyje ir daugiasvirte konstrukcija gale. Penktos kartos pneumatinė pakaba suteikia iki 115 mm eigos standartiniu režimu, tuo metu automatinis jutiklių aktyvuojamas ir rankiniu būdu įjungiamas pratęsimas suteikia „Sport“ papildomus 35 mm. Tokiu būdu bendra pakabos eiga yra 185 mm.
Tarp naujų ar atnaujintų naujos kartos „Sport“ modeliui skirtų technologijų yra prisitaikanti dinamikos sistema su kintamų charakteristikų amortizatoriais, o galingiausiuose modeliuose sportiškam važiavimui skirtas dinaminis režimas ir į kelio dangą reaguojanti sistema.
2014 m. „Range Rover Sport“ taip pat gaus visiškai naują elektrinį vairo stiprintuvą ir suteiks klientams galimybę rinktis vieną iš dviejų nuolatinių keturių ratų pavarų. Pirmojoje iš jų bus dviejų laipsnių perdavimo dėžė su pažeminimo funkcija, iš anksto 50/50 santykiu priekinei ir galinei ašims paskirstomas sukimo momentas ir 100 proc. blokavimo galimybė. Kitas pasirinkimas yra paprastesnė ir ne tokia pajėgi bekelėje, tačiau 18 kg lengvesnė visų varomų ratų sistema su vieno laipsnio paskirstymo dėže ir Torseno diferencialu.
Europai skirtuose „Sport“ modeliuose bus montuojami 503 AG galios, 5,0 litrų darbinio tūrio V8 tipo motoras su mechaniniu kompresoriumi ir 288 AG galios, 3,0 litrų darbinio tūrio SDV6 dyzelinis agregatas. 2014 m. pradžioje prie gamos prisijungs dar du dyzeliniais motorai – 255 AG galios, 3,0 litrų darbinio tūrio TDV6 ir 334 AG galios, 4,4 litro darbinio tūrio SDV8. „Land Rover“ taip pat skelbia, kad vėliau tais pačiais metais bus pristatytas dyzelinį ir elektros motorus turintis hibridinis variantas.
Visi benzininiai ir dyzeliniai varikliai bus komplektuojami su elektronikos valdoma „ZF 8HP70“ 8 laipsnių automatine transmisija.
Vertos paminėjimo įrangos naujovės yra pasirenkamos spalvos prietaisų skydelio ekranas, skaitmeninės kameros sistema, įgalinanti trijų pagalbinių vairuotojo funkcijų (įspėjimo keičiant eismo juostą, kelio ženklų atpažinimo ir automatinės tolimųjų šviesų sistemos) darbą. Taip pat nauja informacijos apdorojimo įveikiant brastas sistema.
Kol kas pigiausio bazinės komplektacijos „Sport“ modelio su SDV6 varikliu kaina siekia 60 tūkst. svarų (245 tūkst. litų). Ateinančiais metais rinkoje pasirodysianti versija su TDV6 varikliu bus kiek pigesnės ir kainuos 51,550 svarų (210 tūkst. litų). Galingiausios versijos su mechaninio kompresoriaus maitinamu 5,0 litrų darbo tūrio V8 tipo varikliu brangesnės „Autobiography“ komplektacijos kaina siekia 81,550 svarų (330 tūkst. litų).