• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jums jau netoli keturiasdešimt, penktadienio vakarą išgeriate su draugais alaus, bet sijonų medžioklių jau neskelbiate, o užuot išsilieję degindami padangas prie šviesoforų, nusprendžiate su šeima bent valandai šoktelėti prie jūros. Toks būtų tipiško automobilio „Toyota Avensis“ šeimininko portretas.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip teigia specialistai, „Toyota Avensis“ turi tik vieną neigiamą bruožą – neturi žaismingų trūkumų. Tokių, kaip po aukštuoju „Alfa Romeo“ stiliumi pasislėpusio aikštingumo ar už rafinuotų didžiųjų „Citroen“ techninių sprendimų slypinčių galimų nepatogumų. Viskas čia taip „teisinga“, kad net nuobodu, kaip kokiuose vokiškuose analogiškos klasės automobiliuose. Čia taip pat kaip labai tvarkinga vyras, kuris niekados diskusijos nebaigia smūgiu į nosį. Viskas lyg ir gerai, tačiau be prieskonių. Kita vertus, vieni ieško vieno, kiti kito. Ieškantiems solidaus darbinio arkliuko visiems gyvenimo atvejams „Toyota Avensis“ yra puikus pasirinkimas. Be to, šis japonas rinkoje kainuoja ne mažiau už vokiškus analogus. Japonas iš anglų žemės.

REKLAMA

Gamykliniu indeksu „T25“ žymėtas „Toyota Avensis“ buvo gaminamas 2003–2008 metais. Beje, didesnė dalis šių automobilių yra pagaminta ne Japonijoje, o Didžiojoje Britanijoje. Tai grynas europietis, mašina skirta būtent šiai rinkai. Pvz., Japonijos rinkai buvo gaminamas net visai kito dizaino šio automobilio klonas „Caldina“. Beje, kitų japonų gamintojų modeliai (pvz., savo laiku „Honda“), surinkti Didžiojoje Britanijoje, būdavo apkalbami dėl prastesnės kokybės, nei surinkti Japonijoje. Kalbant apie „Avensis“ to pasakyti negalima – priekaištų Europoje surinktų automobilių kokybei nėra.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, automobilio išvaizda nėra tokia, kad apie ją susižavėję rašytų visi automobiliniai žurnalai. Tiesa, būdavo ir blogiau. Šis modelis neturi vizualaus pigumo, kuriuo pasižymėdavo ankstesni „Toyota“ modeliai. Tačiau ir „T25“ išvaizdoje stilistinių subtilybių ieškoti nederėtų, nors ankstesnio vizualaus pigumo čia jau nėra – tai tipinis solidus darbinis automobilis. Ne veltui „Toyota Avensis“ taip mėgstamas korporatyviniuose automobilių parkuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nerūdija ir tyliai važiuoja

„T25“ solidus yra ne tik vizualiai. Specialistai teigia, kad rūdžių galima pamatyti tik ant tų egzempliorių, kurie buvo prastai suremontuoti po eismo įvykių.

„Savo dirbtuvėse tokius automobilius kaip „T25“ gamyklinės serijos „Toyota Avensis“ aš matau gana retai. Beje, jie neturi ankstesniems „japonams“ būdingų problemų – rūdžių ant šių automobilių pamatyti tenka labai retai. Pažymėtina ir tai, kad šiuose automobiliuose gana gera garso izoliacija. Tylūs ir pirmieji „T25“ egzemplioriai, o po 2006 metų atnaujinimo automobilis pasidarė dar tylesnis“, – pastebėjimais dalijosi automobilių remonto dirbtuvių šeimininkas Žydrūnas Janušauskas.

REKLAMA

Varikliai: stebėkite alyvos lygį

Mūsų keliuose gausu ir benzininių, ir dyzelinių „Avensis“. „T25“ serijos „Avensis“ modelyje montuojami jau naudojami „ZZ“ kodu žymimi benzininiai varikliai, legendiniai „A“ serijos motorai buvo baigti gaminti dar 1998 metais. Ir vienas iš šių variklių, 1,8 litro darbo tūrio „1ZZ-FE“, yra šiek tiek probleminis.

REKLAMA

„Bėda yra pati konstrukcija. Tepaliniai žiedai šiame variklyje labai lengvai užkempa, o tuomet tepalo sąnaudos gali išaugti iki žvėriško kiekio – net litro šimtui kilometrų. Bjauriausia, kad dauguma atvejų remontas neapsiribodavo vien žiedų pakeitimu. Dėl susidėvėjusių gilzių kaip reikiant kliūdavo ir blokui, tad tokio motoro remontas gali būti labai brangus. Problema buvo išspręsta tik 2005 metais – stūmokliuose, tepalinio žiedo griovelyje, atsirado aštuoni drenažiniai kanalai. Tuomet visos tepimo problemos baigėsi. Tiesa, dar priminčiau, kad šis variklis yra labai jautrus temperatūriniam režimui“ – apie chroniškus 1,8 litro darbo tūrio „Avensis“ negalavimus pasakojo Ž. Janušauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak specialistų, norintiems benzininio „Avensis“ optimaliausias būtų „1AZ-FSE“ kodu žymimas dviejų litrų darbo tūrio motoras su tiesioginio kuro įpurškimo sistema „D4“. Jis brangokai aptarnaujamas, reiklus kuro ir tepalų kokybei, tačiau yra patikimiausias ir pasižymi neblogu galios ir taupumo santykiu.

REKLAMA

Pažymėtina, kad visuose varikliuose yra ne dujų skirstymo mechanizmo diržas, o „amžina“ grandinė, vožtuvus tenka reguliuoti tik maždaug kas 200 000 km. Net dyzeliniai D4 tipo 2 ir 2,4 l varikliai su tiesioginiu įpurškimu, nepaisant pirminių nuogąstavimų, yra patikimi. Dėl dyzelių nėra jokių problemų. Tačiau specialistai įspėja, kad jie yra labai jautrūs kuro kokybei. Tad taupyti pilant velnias žino kokiais keliais Lietuvoje atsiradusį dyzelinį kurą į „Avensis“ nederėtų, nes taip galima labai greitai sužinoti, kiek kainuoja aukšto slėgio kuro siurblys.

REKLAMA

Automobilio transmisijai irgi didesnių pretenzijų nėra. Mechaninės pavarų dėžės nežavi mechanizmo darbo tikslumu ar azartiškumu, tačiau yra patikimos. Bėdų nekyla ir su „Aisin“ automatinėmis pavarų dėžėmis.

Pakaba: patikima, tyli, nuobodi

„Avensis“ pakabai pretenzijų buvo. Laikui bėgant pradėdavo belsti užpakalinės pakabos skersinės svirtys. Ir ši problema buvo išspręsta po 2006 metų atnaujinimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiaip jau „Avensis“ važiuoklė patikima kaip reta. Jei pirksite ne pačiais geriausiais keliais 100 000 km nuriedėjusį automobilį, artimiausiu metu gali tekti keisti tik amortizatorius, stabilizatorių atramas ir vieną ar abi vairo traukes. Dauguma brangesnių važiuoklės ir vairo sistemos detalių tarnauja daugiau kaip 150 000 km", – sako automobilių remonto specialistas Ž. Janušauskas.

REKLAMA

Pažymėtina tai, kad šio automobilio pakaba ne tik gerai „suvalgo“ visas duobes, bet tai daro ir stebėtinai tyliai. Tiesa, patys pakabos suderinimai yra kaip ir pats automobilis – ugnelės charakteryje nėra, tad azartiškiems vairuotojams toks tjis gali pasirodyti nuobodokas.

Brangokas, bet vertas dėmesio pasirinkimas

„Tai patikimas automobilis. Na, tik nereikia turėti iliuzijų, kad tai neužmušamas tankas. Ankstesnės „T22“ kartos „Avensis“ buvo patikimesnis. Tačiau tai buvo kiti laikai. „T25“ gamyklinės serijos automobilis yra ne tik patikimas, bet ir solidus, gana tyliai ir komfortiškai riedantis. Ir jei nusipirksite normalų egzempliorių, remonto dirbtuvėse lankysitės labai retai“, – sako automobilių remonto specialistas Ž. Janušauskas.

REKLAMA

Tai, kad automobilis vertas dėmesio liudija ne tik solidžiai aukštos vietos visuose naudotų automobilio patikimumo reitinguose, bet ir visai solidi naudotų automobilių kaina. Pigiai „Avensis“ tikrai nenusipirksite. Tačiau tai nėra didelė bėda – vertę praranda šie automobiliai irgi gana lėtai, tad vėliau jo pusdykiai parduoti irgi netektų.

REKLAMA
REKLAMA

Todėl jei dairotės patikimo ir nelabai seno automobilio, „Toyota Avensis“ galime rekomenduoti. Norintiems benzininio „Avensis“ optimaliausias būtų su „1AZ-FSE“ serijos dvilitriu varikliu. Iš trijų dyzelių versijų priimtinos visos. Jei išeina, rinkitės ne senesnį nei nei 2006-ųjų automobilį, mat patobulintuose automobiliuose buvo sutvarkytos visos anksčiau nepastebėtos smulkmenos.

Tai labai solidus automobilis. Tik šiek tiek nuobodokas – reikia nusiteikti, kad sustojus prie šviesoforo į jus aplinkiniai tikrai nespoksos. Bet juk kada nors ateina laikas, kai visiems norisi ramybės ir stabilumo...

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų