• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Kiekvienas universtitetą turintis miestas savyje talpina imigrantus iš šalies periferijos. Studijų metais jie linksmindavosi bendrabučiuose, į kuriuos didžiuliais lagaminais kiekvieną savaitgalį tempdavosi lašinius ir švarius rūbus iš tėvų namų pamiškėje ar pramoniniame miestelyje. Galiausiai miestas juos pasiglemžia.

REKLAMA
REKLAMA

Tomas, Paulius ar Mantas dabar užsimerkęs žino visas miestų gatves, atmintinai moka kiekvieno baro kainas, o Pašilaičiai, Žaliakalnis ar Pietinis tapo pirmasiais namais. Aišku, jis niekada nebus grynakraujis miestietis su longbordu ir trikoju šunimi su skarele iš prieglaudos, kurį tampytųsi į kiekvieną barą. Vis dėlto miesčioniškoje iškyloje į gamtą jis bus pirmasis iš draugų, kuris nusivilks marškinėlius, parneš iš miško rąstą, rankom pagaus žuvį ar nustebins kitais dalykais, išmoktais vaikystėje.

REKLAMA

Būtent toks yra „Jeep Renegade“. Gamintojo vardu vairuotojai švaistosi kaip kabareto šokėja kojomis. Pavyzdžiui, „ai, čia vairuoju tokį miesto „džipuką“Nissan Juke“/ „Mini Countryman“ / „Skoda Yeti“. Apmaudu, kad „Jeep“ į Europą atgabeno bendrinio naudojimo daiktavardį, bet tik gerokai pavėlavę įžengė į miesto SUV rinką.

Italijoje pasaulį išvydęs amerikietis akimirksniu nešaukia „mylėkit arba nekęskit“ kaip tai daro „Juke“ ar „Lexus NX“. Kita vertus, jis nebus toks nuobodus kaip pora, turinti bendrą „Facebook“ paskyrą. Arba kaip „Opel Mokka“. Įprasta, kad miesto krosoveriai yra daugmaž kaip džinsai: juos gali devėti tiek moterys, tiek vyrai. Nebūčiau toks tikras kalbėdamas apie „Renegade“. Dviejų dėžių dizainas, legendinės „Willy“ grotelės ir „Trailhawk“ bekelei pritaikyta apdaila atrodo gana lumberseksualiai.

REKLAMA
REKLAMA

Ir jei jūs esate moteris beigi žavitės šiuo automobiliu, susisiekite su manimi. Mielai pabendrausiu apie jūsų mėgstamiausius nagų lako atspalvius, šauktinių kariuomenę ir per kiek sekundžių galite surišti vyrą. Tačiau, galbūt nuožmi išorė slepia švelnų vidų? Čia ne apie moteris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jeep“ nuolatos stengėsi savo modeliams sukurti „premium“ išvaizdą, bet ji europiečių akyse yra tiek pat rafinuota, kiek Rolando Pakso buvusi rezidencija. Aišku iš miesto krosoverio to tikėtis ir nereikia, todėl labai gerai nuteikia minštas prietaisų skydėlis. Salonas pilnas „Jeep“ reliktų: jau minėtos grotelės ir apvalūs žibintai, „Wrangler“ rankena ir priminimas, kada kompanija sužibėjo Antrajame pasauliniame kare. Valdymo konsolė paiimta iš stilingosios „Alfa Romeo“, bet visi likę klavišai tokie dideli, kad juos galima spausti su kumštine pirštine. Tačiau visus šiuos grubius sprendimus paaiškina viena rankenėlė.

REKLAMA

Juk jūs nesitikėjote, kad „Jeep“ pagamins dar viena „džipuką“ skirta važinėti per šaligatvius ir bortelius. Po klimato kontrolės klavišais galima įjungti palėtintą pavarą, nusileidimo nuo kalno kontrolę, blokuoti diferencialą ir rinktis iš kelių režimų skirtingoms kelio sukibimo sąlygoms. Štai ši rankenėlė leis ne tik išsikapanoti iš vietų be kelio, bet ir sudalyvauti kosmonautų pradinėje mokykloje.

REKLAMA

Pirmąkart bandydamas „Renegade“ bekelėje važiavau kartu su „Wrangler“. Tikrai nesitikėjau, kad mažylis visur pravažiuos. Niekada dar taip neklydau. Puikiai sureguliuota pakaba, Silicio slėnio gudrumo sistemos ir dvilitris dyzelinis variklis mažą „Renegade“ kūnelį permeta visur taip staigiai, lyg tai būtų gyvybės ir mirties klausimas. Konkurentų jis čia kaip ir neturi, išskyrus „Range Rover Evoque“, bet jis žaidžia visai kitoje lygoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, abu automobiliai turi 9 laipsnių automatines pavarų dėžes. Akivaizdu, kad bekelėje tiek pavarų nereikia, taigi ar jis toks pat geras mieste?

Nebūčiau toks tikras. Tik užvedus variklį saloną užplūsta ne tik senamadiškas dyzelinio variklio garsas, bet ir vibracija. Jau dabar aišku, kad jis nėra toks galantiškas kaip ponas Grėjus iš moterų dūsavimais palydėtos knygos ir filmo, bet grubumo turi tiek pat. Pakaba nėra tokia kieta, kad posūkiuose vairuotojas atrastų slalomo malonumą, bet tai atkreipė mano dėmesį į kitą dalyką. Suprantate, „Renegade“ pasiūlo užtikrintumą, todėl ant kelio pasitaikęs šulinys tikrai praneš apie save smūgiu jums į nugarą, tačiau per tą šulinį važiuotumėt net jei jis ir būtų atidarytas. Tikrai nenustebčiau, jei po jo variklio dangčiu rasčiau odines kelnes, rimbelį ir akių raištį.

REKLAMA

Net ir dalydamasis tą pačia platformą su „Fiat 500x”, modelis atsieis apie 31 tūkstantį litų. Bet tai bus kainos lubos. Už šiuos pinigus „Renegade“ važiuos į tokias vietas, kurias kiti mato tik nuotraukose. Aišku už tai reikės paaukoti šiek tiek glamūro. Tačiau yra dar vienas ir jau paskutinis dalykas. Jį galima užsisakyti su nuimamu stogu, kurį turi „Wrangler“!

REKLAMA

„Jeep Renegade Trailhawk” techninis pasas

Variklio darbinis tūris – 1 956 kub. cm. Varomas dyzelinu.

350 Nm sukimo momentą pasiekia esant 1,75 tūkst. sūkių per minutę.

Maksimali 103 kW galia pasiekiama esant 3,75 tūkst. sūkių per minutę.

Iki 100 km/h įsibėgės per 9,5 sekundės.

Deklaruojamos degalų sąnaudos (mieste / užmiestyje / mišrios), l/100 km: 7/ 5,2 / 5,9.

Tuščio automobilio svoris – 1 430 kg.

Kaina Lietuvoje prasideda nuo 18 990 eurų, arba 65 568 litų. Testuoto modelio – 31 160 eurų arba 107 589 litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Patiko Rimtos bekelės įveikimo galimybės

Bekompromisė išvaizda

Žemuose sūkiuose tūnantis maksimalus sukimo momentas

Nepatiko Antiglamūriška dyzelinio motoro vibracija ir triukšmas

Masyvus priekis prašyte prašosi priekinių parkavimo jutiklių

Posūkiuose ne pats miesčioniškiausias automobilis

Kompromisas

Geriausias miesto automobilis tiems, kurie laiką leidžia ne vien mieste

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų