Nuo liepos 15 d. Vilniaus gyventojai ir svečiai galės naudotis „CycloCity“ dviračių savitarnos sistema, analogiška veikiančiai Paryžiuje, Briuselyje, Dubline ir dar 64 pasaulio miestuose. Tuomet mieste bus įrengtos 24 „CycloCity“ stotelės ir pastatyti 200 dviračių, gavusių „Jacobs 3in1“ vardą. Vilnius bus pirmasis miestas Rytų Europoje, turintis tokią sistemą.
„Į „CycloCity“ įrengimą investuojama 22 mln. litų, didžioji šios sumos dalis skirta jos saugumui ir priežiūrai. Užtat vilniečiai, sumokėję registracijos mokestį, važinėti dviračiais galės iš esmės nemokamai: pirmasis važiavimo tokiu dviračiu pusvalandis nieko nekainuoja“, – sakė „CycloCity“ kūrėjos bendrovės „JCDecaux Lietuva“ generalinė direktorė Žaneta Fomova.
„Jacobs 3in1 dviračiais“ bus galima naudotis iki spalio 15 d., o naujas sezonas prasidės pavasarį – 2014 m. balandžio 15-ąją. Ateinančią vasarą sostinėje jau bus 36 „CycloCity“ stotelės ir važinės 300 šių dviračių. Kiekvienas norintis jais naudotis visą sezoną galės prisijungti prie sistemos savo Vilniečio kortele arba asmenine „CycloCity“ kortele, kurią reikės papildyti 30 litų suma (nuo jos būtų nuskaičiuojamas mokestis už dviračio nuomą).
Šios kortelės bus dalijamos nemokamai prie pirmųjų „CycloCity“ stotelių, jų registracijos mokestis sezonui šiemet sieks 20 litų, o nuo ateinančių metų – 69 litus. Kortelės bus aktyvuojamos internete www.cyclocity.lt. Įsigyti 3 dienų „CycloCity“ bilietą už 10 litų bus galima ir mokant banko kortele.
Kad gyventojai kuo daugiau dalytųsi „Jacobs 3in1 dviračiais“, sukurta tokia kainodaros sistema, kuri skatina važiuoti pusvalandį, o po to dviratį keisti. Kitaip antrasis pusvalandis tuo pačiu dviračiu apmokestinamas 1,5 Lt, trečiasis – 5 Lt, ketvirtasis – 12 Lt tarifu ir t.t. „Kainodara sudaryta taip, kad žmonės neimtų dviračių savaitgaliui ar važiuoti tolimus atstumus. Didžiausią nuotolį tarp „CycloCity“ stotelių – stoties ir „Europos“ prekybos centro – galima nesunkiai numinti per pusvalandį, o dauguma stotelių išdėstytos 300-400 metrų atstumu, tad protingai naudodamiesi gyventojai gali visą sezoną po miestą važinėti tik už registracijos mokestį“, – pridūrė „JCDecaux“ dviračių nuomos sistemos projekto vadovas Darius Jasiukaitis.
Anot jo, miesto dviračių kainodara, priežiūros sistema ir pats dviračio modelis sukurtas atsižvelgiant į ilgametės tarptautinės praktikos metu įgytas žinias. „Apie 600 eurų (2100 Lt) vertės trijų bėgių dviratis paruoštas taip, kad būtų kaip galima saugesnis ir stabilesnis, pritaikytas važiuoti mieste. Dviračiui ir stotelėms naudojami itin tvirti mechanizmai, juo gali važiuoti 1 ne jaunesnis nei 14 m. amžiaus asmuo. Pradėję minti pamatysite, kaip tai patogu“, – kalbėjo D. Jasiukaitis.
Kad miesto gyventojai žinotų, kuriose stotelėse yra dviračių, o kuriose – laisva vieta dviračiui pastatyti, jiems pravers tinklalapis www.cyclocity.lt bei programėlė išmaniajam telefonui „AllBikesNow“, o iškilus klausimų vilniečiai galės bet kada nemokamai skambinti į klientų aptarnavimo skyrių telefonu 8 800 22008. „Jacobs 3in1 dviračiais“ važinėjanti bendruomenė galės burtis ir socialinio tinklo „Facebook“ puslapyje. „Siekiame, kad visi miesto gyventojai priimtų šiuos dviračius kaip šeimininkai, žinotų, kad jie yra jų privilegija ir nuosavybė“, – pabrėžė Ž. Fomova.
Ji tikisi, kad sistemos įdiegimas padės vilniečiams gyventi sveikiau ir sumažins išmetamųjų dujų kiekį mieste. „JCDecaux“ dviračių sistemos visame pasaulyje padeda sumažinti anglies dvideginio emisiją 14.600 tonų per metus – tiek pat, kiek į atmosferą patektų per 15 „Airbus A380“ lėktuvo skrydžių iš Paryžiaus į Niujorką ir atgal“, – papildė „JCDecaux“ rinkodaros vadovas Albertas Assérafas.