Keturi penktadaliai lietuvių mano, kad geresnės kokybės automobiliai yra tie, kurie dar nėra važiavę Lietuvos keliais. Tiek lietuvių pirktų importuotą ir mūsų šalyje dar neeksploatuotą automobilį. Tai parodė autoplius.lt gegužės mėnesį atlikta apklausa.
Pasak Viktoro Daukšo, autoplius.lt plėtros vadovo, apklausos rezultatai patvirtino, kad lietuviams mūsų šalyje neeksploatuoti automobiliai atrodo patikimesni ir kokybiškesni už jau naudotus Lietuvoje.
„Net 73 proc. apklausos dalyvių teigia, kad geriau pirkti užsienyje eksploatuotą automobilį – taip patikimiau. Jų manymu, tuomet mažesnė tikimybė, kad informacija apie automobilio būklę yra suklastota“, – teigia V. Daukšas.
Jis pastebi, kad į Lietuvą importuojami ir tokie automobiliai, kurie užsienyje buvo priskirti kaip netinkami eksploatuoti.
„Lietuvių „auksarankiai“ meistrai minėtus automobilius įsigyja kaip atliekas. Juos „prikelia“ antram gyvenimui ir pardavinėja už mažesnę kainą nei normalių automobilių. Transporto priemonės kaina tiesiogiai priklauso nuo jos būklės, tad rinkdamiesi pigiausius pasiūlymus rizikuojate kartu įsigyti ir abonementą į autoservisą“, – sako V. Daukšas. Net 63 proc. lietuvių rinktųsi automobilius, kuriais anksčiau buvo važinėjama Vokietijoje. Lietuvos keliais važinėjančioms transporto priemonėms pirmenybę teiktų tik 12 proc.
Pasak autoplius.lt plėtros vadovo, jau daugelį metų vokiški automobiliai Lietuvoje siejami su kokybe ir patikimumu.
„Automobiliai iš Vokietijos turi keletą privalumų. Vokiečiai transporto priemones prižiūri kur kas atsakingiau nei prancūzai ar italai. Vokietijos keliai kur kas geresni nei Lietuvoje, nuvažiuojami didesni atstumai. Tai leidžia automobilio varikliui dirbti optimaliau“, – apklausos rezultatus komentuoja lengvųjų automobilių rinkos ekspertas.
Autoplius.lt duomenimis, senesni, t. y. 16–20 m. amžiaus, Lietuvoje eksploatuoti automobiliai yra net trečdaliu pigesni nei įvežti iš užsienio. Kitokia yra naujesnių automobilių situacija. Importuoti 6–10 m. amžiaus automobiliai yra pigesni negu tie, kurie eksploatuojami Lietuvoje.
„Importuotojai pirkdami užsienyje eksploatuotą senesnį automobilį ieško tik labai gero varianto. Prastos būklės transporto priemonės importuoti neapsimoka. Naujesnių – 6–10 m. automobilių kainos tik nurodytos mažesnės, tačiau pridėjus mokesčius jie žymiai pabrangsta“, – pastebi lengvųjų automobilių rinkos ekspertas.
Du trečdaliai apklausos dalyvių nurodė, kad paskutinis jų pirktas automobilis nebuvo eksploatuotas Lietuvoje. Autoplius.lt ir valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, į Lietuvą dažniausiai įvežami 11–15 metų amžiaus automobiliai. Daugiausia jų importuojama iš Vokietijos. Populiarios ne tik šioje šalyje eksploatuotos, bet ir gamintos transporto priemonės. Šiuo metu vien tik „Volkswagen“, „Audi“ ir „Opel“ markės automobilių šalyje yra daugiau nei 780 tūkst., o tai sudaro du trečdalius Lietuvos parko.