„Toyota„ koncerno prabangiajai markei „Lexus“ prireikė vienuolikos metų, kad taptų JAV rinkos lyderiu tarp liuksinių automobilių – ir maždaug tiek pat laiko, kad šią vietą prarastų. Kaip rašo „Bloomberg“, vokiečių gigantai „BMW“ ir „Mercedes Benz" šiemet nustums buvusį lyderį į trečiąją vietą. Pagrindine priežastimi laikomas pablogėjęs „Toyota“ įvaizdis, kurį pakirto akceleratoriaus pedalo problemų istorija bei žemės drebėjimas, laikinai sunaikinęs net pusę japonų gamybos pajėgumų.
Pagal prognozes, „Mercedes-Benz„ Amerikoje šiemet parduos apie 254 tūkst. automobilių, kiek mažiau „BMW“ – apie 250 tūkst., o „Lexus“ teliks vos 192 tūkst.
Nors žemės drebėjimo padariniai buvo tikrai skaudūs, ekspertai mano, kad problemos prasidėjo jau gerokai anksčiau. Pagrindiniai „Lexus" modeliai senstelėjo, o konkurentai nesnausdami vis siūlo naujus modelius ir didina gamybos JAV pajėgumus.
Nors „Lexus„ pavyko užkariauti bei ilgam išlaikyti lyderio pozicijas amerikiečių pirkėjų akyse, už JAV ribų sėkmė buvo gerokai santūresnė. Kaip kažkada įvyko su su „Volvo“ ir jos saugiausios markės įvaizdžiu, taip ir „Toyota“ lygio patikimumas dabar įprastas ir kitiems gamintojams, o puikus aptarnavimas jau yra visų liuksinių markių įvaizdžio dalis. Tad kada „Lexus“ užgriuvo dabartinės problemos, rezultato nereikėjo ilgai laukti.