Jau 40 metų gaminanti rotorinius variklius „Mazda" žada ir toliau juos tobulinti bei naudoti. Beje, dar 2007 m. pradėti naujos kartos rotorinio variklio „16X Renesis“ kūrimo darbai.
Pagal pasirodžiusius pranešimus, šis variklis gali naudoti „specialią uždegimo sistemą", kurioje nebus tradicinių uždegimo žvakių. Nors detalės neskelbiamos, galima spėti kad galbūt vietoje tradicinių bus panaudotos lazerinės žvakės.
Palyginus su pirmtaku, „16X" turės didesnį darbinį tūrį, 1600 kub. cm. vietoje 1304 kub.cm.
Tačiau kol kas pati didžiausia problema yra išmetamosios dujos. Dėl savo techninių ypatybių rotorinio variklio tarša yra didesnė, nei tradicinio. Ankstesnio rotorinio motoro gamybą teko nutraukti, nes jis nebegalėjo užtikrinti atitikimo „Euro5" reikalavimams, o dabar jau tenka atsižvelgti ir į ateinantį „Euro6“.