• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ford Focus“ pelnė penkias „EuroNCAP“ žvaigždutes ir tapo pirmuoju ne premium segmento automobilių gamintoju, kuris buvo atskirai apdovanotas už modernias saugumą kelyje stiprinančias sistemas – „Active City Stop“ ir „Lane Keeping Aid“.

REKLAMA
REKLAMA

Elektroninė automatinio stabdymo sistema „Active City Stop“ stebi aplinką ir pristabdo automobilį, jei susidūrimas su kliūtimi tampa neišvengiamas. „Lane Keeping Aid“ sistema automobilio priekyje sumontuotų vaizdo kamerų pagalba fiksuoja, jei automobilis išslysta iš kelio juostos ir savarankiškai pasuka vairą, tuo pat metu perspėdama vairuotoją apie pavojingą situaciją.

REKLAMA

„Focus“ saugumas susidūrimo ir šoninio smūgio bandymuose buvo įvertintas aukščiausiu „EuroNCAP“ balu – penkiomis žvaigždutėmis. Aukščiausią įmanomą balą taip pat pelnė vaiko apsaugos sistemos susidūrimo ir šoninio smūgio imitacijoje. Automobilis įvertintas už labai gerą pėsčiųjų apsaugą.

REKLAMA
REKLAMA

„Mes stengiamės užtikrinti aukščiausią saugumo lygį diegdami autoįvykio išvengimo technologijas ir stiprindami pasyvią automobilio keleivių apsaugą. Džiaugiamės, kad mūsų pastangas įvertino autoritetingoji „EuroNCAP“, didžiuojamės, kad šių technologijų pranašumais gali pasinaudoti tiek daug žmonių – juk jos diegiamos į tokį įperkamą automobilį kaip „Focus“, - kalbėjo „Ford Europe“ vykdantysis direktorius Stephenas Odellas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„EuroNCAP“ prezidentas Dr. Andre Seeckas pažymėjo, kad Pažangos apdovanojimai įvertina pačius tobuliausius technologinius sprendimus saugumo srityje.

Saugumo technologijos

„Active City Stop“ sistema sumažina susidūrimo riziką važiuojant nedideliu greičiu. Sistema stebi judančių automobilių srautą ir stabdo automatiškai, jei fiksuoja nejudančią kliūtį automobilio kelyje ir nusprendžia, kad susidūrimo išvengti nepavyks. Tam naudojamas šviesos fiksavimo ir atstumo nustatymo jutiklis, vadinamas lidaru (Light Detection And Ranging). Lidaras montuojamas automobilio priekinio stiklo viršuje. Jis skenuoja aplinką iki 7,6 metrų atstumu, fiksuodamas galimas kliūtis. Kai tik automobilis priartėja prie lėčiau judančios ar stovinčios kliūties ir sistema nusprendžia, kad esamomis sąlygomis susidūrimas neišvengiamas, automatiškai parengiama stabdymo sistema. Jei vairuotojas nesiima jokių veiksmų, sistema aktyvuoja  stabdžius automatiškai ir pristabdo variklį.

REKLAMA

„Lane Keeping Aid“ naudoja vaizdo kamerą, sumontuotą priekinio stiklo viršuje. Kamera fiksuoja kelią priešais automobilį, sistema analizuoja gautus vaizdus ir nustato kelio juostų žymėjimus. Tuomet nustatoma automobilio pozicija linijų atžvilgiu ir atitinkamai reaguojama. Jei automobilis pradeda judėti juostos žymėjimo linijos link, sistema aktyvuojama ir vairas nežymiai pasukamas juostos centro link. Judesys labai švelnus, tačiau vairuotojas vairą krustelėjant pajunta.

REKLAMA

Jei automobilis kerta juostos žymėjimo liniją, vairas pradeda vibruoti, įspėdamas vairuotoją apie pavojų.

Abi sistemos yra automatinės, tačiau jas galima visiškai išjungti specialiu jungikliu automobilio salone.

„EuroNCAP“ apdovanojimas patvirtino ir „Ford“ C-Car platformos aukščiausią klasę. „Ford C-MAX“ ir „Grand C-MAX“, sukurti naudojant tą pačią platformą ir abu modeliai taip pat gavo aukščiausią 5 žvaigždučių įvertinimą „EuroNCAP“ bandymuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naujasis „Ford Focus“ kūrimo stadijoje turėjo iškęsti daugiau nei 12 tūkstančių susidūrimų imitacijų – tiek realių, tiek virtualių, atliekant kompiuterinį modeliavimą.

Automobilio kėbulas yra itin atsparus, net 55 proc. kėbulo metalinių dalių yra pagamintos iš itin tvirtų plieno lydinių. 31 proc. jų sudaro labai tvirtas ir lengvas boro ir plieno lydinys. Šis lydinys naudojamas statramsčiams, apsauginėms durų sijoms ir kitoms saugumui užtikrinti itin svarbioms kėbulo dalims.

REKLAMA

Naujajame „Focus“ taip pat montuojamas priekinės važiuoklės dalies pusrėmis, sugeriantis priešpriešinio susidūrimo smūgį ir išsaugantis keleivių salono apatinę dalį sveiką. Pėsčiųjų apsaugai skirtas „minkštas“ variklio gaubtas ir specialiai sukonstruoti priekinio stiklo valytuvai.

REKLAMA

„Ford Focus“ taip pat gali pasigirti patobulinta „Ford Intelligent Protection System“, kurią sudaro naujos kartos priekinės saugos oro pagalvės ir visiems keleiviams skirtos unikalios konstrukcijos šoninės saugos oro pagalvės.

Vairo kolonėlė sukonstruota taip, kad po priekinio smūgio ji pasisuka, apsaugodama vairuotojo galvą ir krūtinę nuo smūgio. Priekiniai automobilio krėslai aprūpinti patobulintomis saugos diržų įtempimo sistemomis su apkrovos ribojimo davikliais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų