Europos automobilių gamintojai nori teisingesnių žaidimo taisyklių. Kitų šalių vyriausybės turėtų sumažinti palaikymą savo gamintojams ir palengvinti barjerus europietiškiems automobiliams.
Tuo pačiu metu Europos vyriausybės turėtų suteikti daugiau paramos. Tokie norai išsakyti Londone vykusiame Europos automobilių gamintojų aukščiausių vadovų susitikime, praneša BBC.
Iš pirmo žvilgsnio prieštaringai skambantys reikalavimai galbūt tokie nėra.
Palaikymas reikalingas įgyvendinant didžiulį posūkį link ekologiškų elektrinių technologijų. Dieter Zetsche, „Daimler Benz" vadovas, sako, kad „vien Vokietijoje gamintojai investuos apie 16 milijardų eurų į ekologiškas technologijas. Per ateinančius penkis metus šios investicijos dar neatneš jokios grąžos.“
Tuo pačiu metu susitikimo dalyviai sako, kad kylančių rinkų, tokių kaip Indija, Pietų Korėja ir kitos, vyriausybės turėtų mažinti importo muitus ir kitus apribojimus, kurie apsunkina europietiškų automobilių kelią į šias šalis.
Pavyzdžiui, Indija į Europą kasmet eksportuoja apie ketvirtį milijono automobilių, tačiau atgal įsiveža vos 5 tūkst. Dieter Zetsche žodžiais, jis įsitikinęs jog Europos automobilių pramonė yra bene pažangiausia pasaulyje ir gali puikiai konkuruoti. „Norime vienodų žaidimo taisyklių", sako jis.
Kylančių rinkų šalys tvirtina, kad turi saugoti ir palaikyti vietos pramonę. Nors daug kur tai vis dar aktualu, Indijos, Kinijos, P. Korėjos industrija jau yra pakankamai subrendusi ir stipri, ir nebeturėtų reikalauti apsaugos.
Zetsche pabrėžė, kad Europoje automobilių pramonė sukuria aštuonis milijonus darbo vietų.