• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Klasikinių automobilių entuziastai ypatingai kruopščiai renkasi muges, į kurias vyksta pristatyti savo kolekcijų, pasidairyti naujų automobilių ar tiesiog sutikti senus draugus. Tačiau šiemet jau ketvirtį amžiaus švenčianti „Techno Classica Essen“ yra klasikinių automobilių Meka, kurios 20 ekspozicijų salių šiemet aplankys per 200 tūkst. žiūrovų iš viso pasaulio.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmojo Lietuvos klasikinių automobilių ralio „Orlen Lietuva Classic Rally“ organizatoriai šioje mugėje lankėsi norėdami pristatyti mūsų šalies klasikinių ir kolekcinių automobilių sceną bei pakviesti Vakarų Europos entuziastus aplankyti mūsų šalies pajūryje šiemet jau antrą kartą vykstančio tarptautinio ralio.

REKLAMA

25 kartą Esene vykstanti „Techno Clasica“ tapo tradicine vieta, kur susitinka didieji klasikinių automobilių kolekcionieriai, klubai ir automobilių gamintojai, kurie šalia ryškiausių savo istorinių automobilių pristato visiškai naujus automobilius. Istorijos ir dabarties puikiai iliustruoja šalia klasikinio „Jaguar E-Type“ stende puikavęsis visiškai naujas „F-Type“ rodsteris. Arba, šalia naujojo „Peugeot 208 GTi“ – tikras ralio klasikas „205 Turbo 16“.

REKLAMA
REKLAMA

Prūsijos princo automobilis

Pačioje pirmoje parodos salėje svečius pasitinka elegantiškas „Mercedes-Benz“ stendas. Storais kilimais nuklota lygiai tūkstančio kvadratinių metrų salė glaudžia dešimtis puikių klasikinių automobilių ir visus iki vieno S klasės modelius. Laukiant naujojo markės flagmano premjeros, „Mercedes-Benz“ klasikinių automobilių padalinio vadovas džiaugėsi galėdamas pristatyti svarbiausio markės modelio paveldą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šis renginys yra bene svarbiausias klasikinių automobilių pasaulyje. Drauge su oficialiais „Mercedes-Benz“ klubais pristatome tikrai puikius automobilius. Kiekvienas šiame stende esantis automobilis, įskaitant visą eilę S klasės modelių, yra šimtu procentų autentiškas“, – pasakojo „Mercedes-Benz Classic“ padalinio vadovas Michaelis Bockas.

REKLAMA

Ralio organizatorius ponas Bockas pakvietė apžiūrėti ir atskiroje salėje pristatomo itin unikalaus automobilio. Tai – 1910-aisiais pagamintas „Prinz-Heinrich-Wagen“ automobilis, kuriuo Prūsijos princas dalyvavo lenktynėse Sankt Peterburgas-Maskva-Kievas-Sankt Peterburgas. Trijų tūkstančių kilometrų ilgio kelionė to meto keliais buvo rimtas iššūkis šiam automobiliui.

REKLAMA

Šimtametį „Mercedes-Benz“ automobilį nuskriaudė ir laikas. Įvairiuose muziejuose, kolekcininkų garažuose tūnojęs automobilis dar prieš metus atrodė kaip archeologinė vertybė. Tačiau „Mercedes-Benz Classic“ padalinio specialistų dėka parodoje jis atgimė lygiai tokiu, koks išriedėjo pro gamyklos vartus prieš šimtą metų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Lenktynėms ruoštas automobilis buvo aprūpintas tam metui labai moderniu varikliu. Esame be galo laimingi, kad mums pavyko gauti automobilį visiškai originalioje formoje. Restauruoti automobilį su originaliu ir išskirtiniu varikliu, be abejo, buvo labai sunku.“, - pasakojo M.Bockas.

„Ferrari“ kopija su „Volvo“ varikliu

„Volvo“ stende ant skandinaviškai švaraus balto grindinio puikavosi unikalus sportinis automobilis – „Ockelbo-Volvo“. Pagamintas 1955-aisiais, šis rodsteris buvo bene ryškiausias sportinis automobilis Švedijoje. Bet jo formų švediškomis vadinti negalima.

REKLAMA

Mat Eriko Lundgreno, pravarde Okelbo, sukurta kompanija visą kėbulą nukopijavo nuo itališko „Ferrari 500 Mondial“ modelio. Penkiasdešimties kopijų tiražu pagamintas aptakių linijų anglies pluošto kėbulas buvo uždėtas ant britiško „Austin-Heyley“ važiuoklės.

REKLAMA

„Ir įtaisė tikrų tikriausią švedišką širdį – „Volvo“ variklį. Šie automobiliai, pagaminti vos ne pašiūrėje, tapo itin mėgiami lenktynių žiūrovų. Kelis automobilius įsigijo ir pati „Volvo“ kompanija.“ - pasakoja istorinių „Volvo“ automobilių šeimininkus šiai parodas subūręs Claesas Rydholmas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jau devintus metus į parodą kaip „Volvo“ stendo šeimininkas atvykstantis C.Rydlomas teigė, kad net ir tokiam retam automobiliui kaip „Ockelbo-Volvo“, variklio dalių ir šiandien galima užsisakyti per centrinę tiekimo sistemą, kuri veikia ir Lietuvoje.

„Mūsų tikslas – kuo daugiau keliais riedančių ir puikiai atrodančių „Volvo“ automobilių. Didžiuojamės savo istorija. Ir darome viską, kad automobiliai nesislėptų muziejuose, o riedėtų gatvėmis. Dar geriau, dalyvautų klasikiniuose raliuose“, – pasakoja C.Rydholmas.

REKLAMA

Jis pats dažnai sėda prie nuosavo „Volvo 1800S“ automobilio vairo ir suka kilometrus įvairiausiuose raliuose. Pakviestas dalyvauti lietuviškose 2013-ųjų Lietuvos klasikinių automobilių ralyje, ponas Rydholmas teigė rimtai šį kvietimą apsvarstysiantis.

„Dalyvauti ralyje, kuris vyks Lietuvos pajūryje, būtų tikrai smagu. Vaikystėje kitame Baltijos jūros krante esančias šalis ne veltui vadinome nepasiekiamomis. Sienoms atsivėrus, jaučiu didelę trauką gyvai pamatyti kraštą.“, – sakė pašnekovas.

REKLAMA

BMW stende – „youngtimer“ rojus

BMW į „Essen Techno Classica“ atvežė eilę „youngtimer“ modelių – būsimų klasikinių automobilių. Jiems dar anksti vadintis tikrais klasikais, bet šie aštuntajį ir dešimtąjį dešimtmetį gaminti automobiliai – kaip ir kitų markių „youngtimer“ modeliai – šiuo metu yra labai mėgiami.

REKLAMA
REKLAMA

6 klasės kupė modelis, gaminamas nuo 1976 metų, yra puiki jaunųjų klasikų fenomeno iliustracija. Tai nėra itin senas automobilis. Jo vertė šiandien nė iš tolo nesiekia senųjų „Ferrari“ ar „Mercedes“. Tačiau jie bręsta ir sulig kiekvienais metais tampa vis vertingesni. Po dvidešimties metų tai bus itin gerbiamas tradicinis klasikinis automobilis.

Visas BMW stendas buvo užpildytas ne gamyklai priklausančiais automobiliais, o oficialių klubų atvežtais eksponatais. Tarkime, klubas „7“ atvežė 7 serijos sedanų, vokiškas „02“ klubas – 2002, 1602 ir kitų to meto bavariškų mašinų.

„Jau dešimti metai parodoje pristatome savo klubo automobilius. Jaučiame didelį gamintojo palaikymą tiek techniniu palaikymu, tiek kvietimais dalyvauti tokiuose renginiuose kaip šis.“, – pasakojo „BMW 02“ klubo vadovas Herwigas Hotzmeisteris.

„BMW 2002“ modelio šeimininkas ir viso klubo siela H.Hotzmeisteris teigia, kad didelis gamintojo palaikymas nėra tik gražus gestas. Kompanijai tai – labai gera investicija, kuri atsiperka padidėjusiais naujų automobilių pardavimais.

„Jie didžiuojasi kiekvienu automobiliu, kuris turi BMW ženklelį. Pirmaisiais markės automobiliais – ypač. Nors skamba keistai, tačiau šiai, visų pirma finansinių tikslų vedamai organizacijai, mūsų klasikiniai automobiliai yra puikiausia reklama“, – pasakojo „02“ klubo vadovas.

REKLAMA

Tuo tarpu „Mini“ klubo narys Ralfas Breueris mano, kad BMW kompanijos indėlis palaikant klasikinius automobilius yra labai gerbtinas, tačiau kartais užmirštamos esminės vieną ar kitą modelį įkūnijančios vertybės.

„Manau, dabar gaminami „Mini“ niekada nebus geidžiami klasikinių automobilių kolekcijose. Senieji vos tik nuriedėję nuo konvejerio buvo unikalūs. Šios markės atgimimas, manau, yra visų pirma rinkodaros triukas mažai ką turintis bendro su tikrosiomis „Mini“ vertybėmis.“, – teigia ir seną, ir naują „Mini“ savo garaže turintis R. Breueris.

Su „Porsche“ originalus nebūsi

„Essen Techno Classica“ parodoje dalyvavo ir dar vienas ilgą istoriją turintis vokiškų automobilių gamintojas. Tai – „Volkswagen“. Tiksliau, visa šio gamintojo grupė, pradedant „Škoda“, baigiant „Bugatti“. Erdvioje, tik šios grupės automobiliais užpildytoje salėje vietos rado aštuoniasdešimtųjų žvaigždė, DTM lenktynių „Audi V8“, visa „VW Golf GTI“ istorija, ralio nykštukas „Škoda 110 RS“ ir eilė kitų modelių.

Nustebino „Porsche“ kompanijos modelių populiarumas. Ypač 911 modelio. Ne tik oficialiame jų stende, bet ir visoje parodoje įvairių kartų 911 populiarumu neturėjo sau lygių. Be jokios abejonės tai – populiariausias klasikinis automobilis Vokietijoje.

REKLAMA

„Tai, neabejoju, puiki žinia „Porsche“ kompanijai, kurios klasikinių automobilių padalinys džiaugiasi gerais pardavimais, o marketingo skyrius ploja iš džiaugsmo matydamas tiek puikių „Porsche“ važinėjančių gatvėmis. Tačiau iš klasikinio automobilio šeimininko tai atima didelę dalį džiaugsmo, nes su 911-u modeliu tapti išskirtiniu ar originaliu – tiesiog neįmanoma“, - teigia trisdešimties automobilių kolekcijos šeimininkas Kurtas J. Rolfas.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų