Tik specifiniuose sluoksniuose žinomo Amerikos baterijų gamintojo „A123 Systems“ problemas su nerimu dabar stebi daugybė automobilių gamintojų – nuo tokių milžinų kaip „BMW“ ar „General Motors“ iki „McLaren“, egzotiškųjų „Fisker“ ir būrio kitų elektromobilių ir hibridų gamintojų. Visos šios panikos priežastis – „A123“ prabilo apie bankrotą.
„A123“ investicijomis pastaruoju metu nesiskundė – pinigai į kompaniją plaukė per valstybines dotacijas ir mokslinių tyrimų ir plėtros produktus. Tačiau buvo ir kita pusė. Tiesiog elektromobilių ir hibridinių automobilių gamintojų užsakymų apimtys neaugo tokiais tempais, kaip tikėjosi „A123“ investuotojai. Todėl kompanijos skolos augo. Šį rudenį kompanijos skola siekė 376 milijonus dolerių. Didžiojo verslo pasaulyje tai nėra kažkokia kritinė suma. Tačiau tai jau sukelia kompanijai problemų su palūkanų mokėjimu – palyginti mažai kompanijai tapo problematiška mokėti palūkanas. Todėl kompanijos vadovai prabilo apie bankrotą ir pradėjo ieškoti galimų verslo pirkėjų.
Teigiama, kad „A123“ investuotojai jau sutarė su viena iš Kinijos kompanijų dėl dėl 450 milijonų JAV dolerių verto sandėrio. Tiesa, dar nėra aišku ar jis įvyks. „A123 Systems“ yra JAV aukštųjų technologijų kompanija, į ją savo dotacijomis labai daug investavo ir pati valstybė, tad šios kompanijos galimas perleidimas kinams, vertinant iš valdžios pozicijų, tikrai nebūtų pasveikintas.
„A123“ komponentais naudojami „BMW“ trečios ir penktos serijos hibriduose, „McLaren“ superautomobiliuose, „General Motors“, „Fisker“ hibridiniuose automobiliuose ir gausybėje elektromobilių.