Žiemos sezono pradžią, spalio 10 d. verslininko ir žinomo šalies ralio lenktynininko Roko Lipeikio įmonė „Egzotika“ tradiciškai pradėjo naujų gaminių pristatymu. Viena iš didžiausių prekybos padangomis kompanijų Lietuvoje skaičiuoja jau 17-us veiklos metus ir jų pačių teigimu, šiuo metu užima daugiau nei ketvirtadalį rinkos. Bendradarbiaujanti su tokiais padangų gamintojais kaip „Bridgestone“, „Michelin“, „Firestone“, „Roadstone“, „Dayton“ ir „Pirelli“ žiemos sezonui pristatė 27 naujus padangų modelius.
Naujais kompanijos atstovaujamais prekės ženklais taps Taivano padangų gamybos kompanijos „Maxxis“ bei turkų firmos „Petlas“ produkcija. Kaip pažymi „Egzotikos“ atstovai, pardavimų apimtys labai sparčiai artėja prie 2008-ųjų metų. Sunkiausiai krizės metais padangų paklausa sumažėjo beveik 30 proc., tačiau po to pardavimai nuolatos augo. Kaip juokais komentavo R. Lipeikis, turint omenyje, kiek automobilininkų emigravo iš Lietuvos, galima sakyti, kad reikalai netgi pagerėjo.
Keičiantis sezonui ar padangų modeliui, gamintojai stengiasi parduoti sezoninių gaminių likučius, todėl anot „Egzotikos“ atstovų taiko labai dideles nuolaidas, kuo lietuvių kompanija mielais pasinaudoja ir kaip patys sako, tokiu būdu gali pasiūlyti garsių gamintojų pačios aukščiausios kokybės produktus už ekonominės klasės gaminių kainą.
„Turime argumentų ir konkurentams, nuolat skleidžiantiems gandus, kad tokios padangos – pasenusios ir kone bevertės. Jei netikite „Egzotikos“ specialistais, paklausykite, ką sako padangų rinkos autoritetai – du didžiausi pasaulio padangų gamintojai, pagaminantys beveik pusę visų pasaulio padangų – „Michelin“ ir „Bridgestone“. Jie yra labai aiškiai išdėstę savo poziciją šiuo klausimu. Rinkos lyderiai teigia, kad teisingai sandėliuojama ar eksploatuojama padanga būna tinkama naudoti dešimtmetį nuo jos pagaminimo“, − komentavo R. Lipeikis.
Kaip pažymėjo „Egzotika“ vadovas, šiuo metu rinkoje tarp kompanijų vyksta savotiškos lenktynės – kuri tą pačią padangą sugebės parduoti už mažesnę kainą. Anot jo, kartais tas skirtumas gali būti vos keletas litų ir nesvarbu, ar parduodama padanga apskritai tinkama klientui. Situacija rinkoje keičiasi ir dėl to, kad į rinką veržiasi lenkų kompanijos, kurios R. Lipeikio teigimu dempinginėmis kainomis griauna vietos rinką. Itin agresyviai elgiasi ir neįvardinta latvių kompanija, kuri verždamasi į rinką naudoja ne pačius elegantiškiausius metodus.
„Manau, kad ši žiema Lietuvos padangų rinkoje bus pakankamai chaotiška“, − kalbėjo R. Lipeikis.