Remiantis draudimo bendrovės duomenimis, Lietuvoje netikėtai spustelėjus šaltukui ir atsiradus plikledžiui, eismo įvykių spalį vidutiniškai išauga 26 proc., o lapkritį – net dvigubai, palyginti su kitomis minėtų mėnesių dienomis.
Tautiečiai naudoja užsieniečių nudėvėtas padangas?
„Taupydami lėšas, vairuotojai susigundo naudotų padangų pardavėjų siūlymais, net nesusimąstydami, jog iš kitų šalių įvežamos naudotos padangos neretai tose šalyse būna jau išmestos utilizuoti kaip nebetinkamos naudoti ir keliančios pavojų eismo saugumui. Vis dėlto ši rinka yra populiari, tad pasiryžus pirkti naudotas padangas ypač svarbu atkreipti dėmesį ne tik į protektoriaus raštą ir gylį, bet ir padangos pagaminimo metus. Tai labai svarbus faktorius saugumui kelyje užtikrinti, o perkant neatsakingai galima sumokėti savo ir kitų sveikata kelyje“, – kalbėjo Ernestas Marekas Goliančikas, Žalų reguliavimo departamento direktoriaus pavaduotojas.
Kaip teigia BTA specialistas, vairuotojai dažnai atkreipia dėmesį į padangų būklę tik tiesiogiai susidūrę su ekstremalia situacija kelyje, pavyzdžiui, kai staigiai stabdant automobilis slysta, ar lietingą dieną jis tampa nestabilus. Tačiau tendencija išlieka tokia, kad atėjus tam tikram sezonui keisti padangas dažnas vairuotojas uždelsia keitimo darbus, važinėdamas senomis padangomis, galvodamas, kad nieko blogo per kelis mėnesius neatsitiks.
Autoservisų tinklo direktorius Žygimantas Tubutis akcentavo, kad su kiekvienu sezonu padangos praranda savo savybes, todėl jas rekomenduojama keisti ne rečiau nei kas tris sezonus, nelaukiant, kol protektoriaus gylis pasieks minimaliai reikalaujamą 3 mm ribą. Sinoptikams žadant šią savaitę prasidėsiantį vėsų ir lietingą rudenį, rekomenduojame nedelsti ruošiant automobilį šaltajam sezonui.
Kaip teigia E. M. Goliančikas, taip pat pastebima kasmet nesikeičianti tendencija – dažnas vairuotojas teisinasi užimtumu ir delsia iki paskutinės minutės, kol oro sąlygos tiesiog priverčia vairuotojus sukti į autoservisą pasikeisti vasaros sezono padangas į žiemines. Tokiais atvejais autoservisai sulaukia vairuotojų antplūdžio, susidaro didžiulės eilės.
Draudimo bendrovės duomenimis, avarijos nuostolis automobiliui siekia vidutiniškai 2 000 litų. Remiantis 2011 m. ir 2012 m. duomenimis, pastebima, kad spustelėjus staigiam šaltukui avaringumas spalio – lapkričio mėnesiais gali išaugti ir dvigubai.
„Šiuo metu prekyboje galima pasirinkti įvairiausių padangų gamintojų, tiek gerai žinomų prekės ženklų, tiek nežinomų. Kartais renkantis pagal konkrečius padangos matmenis tarp skirtingų gamintojų kainos skirtumas siekia net kelis šimtus litų. Mes norime pabrėžti, kad aklai pasikliauti tik kaina negalima. Pasirinkę pigias nežinomo gamintojo padangas ateityje galite turėti papildomų rūpesčių. Taip pat reikėtų susimastyti apie padangai suteikiamą garantiją. Pasirenkant padangas reikėtų atkreipti dėmesį ir į greičio indeksą bei žiūrėti ar jis atitinka automobilio gamintojo reikalavimus. Vis tik džiaugiamės, kad per mažiau ne trejus pastaruosius metus vairuotojų dėmesys ir atsakingumas renkantis tiek žiemines, tiek vasarines padangas auga,“– teigė autoservisų tinklo direktorius Ž. Tubutis.
Tikrins vairuotojus
Prasidėjus žiemai kelių patruliai specialiais matuokliais tikrins automobilių padangų protektoriaus gylį, planuojami rengti specialūs reidai. Kelių eismo taisyklės nurodo, kad lengvųjų automobilių žieminių padangų protektoriaus gylis neturi būti mažesnis nei 3 milimetrai.
Tačiau reikėtų atkreipti dėmesį, kad matuojant padangų nusidėvėjimą, žiūrimas ne tik sumažėjęs protektoriaus gylis, taip pat pačios padangų gumos kokybė, kuri metams bėgant sensta, kietėja ir praranda ankstesnes savybes. Padangų metus galima apskaičiuoti patiems pagal padangos serijos numerį, kuris yra užrašytas padangos išorėje. Serijos numeris yra raidžių ir skaitmenų kodas, susidedantis iš 11 skaičių ir dažniausiai, bet ne visada, prieš juos esančio akronimo DOT (angl. – Department of Transportation – Transporto ministerija). Paskutiniai 4 serijos numerio skaičiai rodo padangos pagaminimo datą.
Vienas iš paskutinių vartotojui svarbių rodiklių renkantis padangas, yra pernai įsigaliojęs Europos Komisijos reglamentas. Jis reikalauja, kad visos padangos, pagamintos po 2012 m. birželio ir parduodamos Europos Sąjungoje nuo 2012 m. lapkričio, būtų su specialiu lipduku arba etikete, kuri būtų parodyta parduodant padangas.
BTA draudimo specialistai, vertindami automobilio techninę būklę, visada atkreipia dėmesį ir į padangų būklę. Jei nustatoma, kad padangų būklė neatitinka reikalavimų, transporto priemonės vairuotojui, atsitikus įvykiui privalomojo vairuotojo civilinės atsakomybės draudimo atveju taikomas regresas, Kasko draudimo – gali būti atsisakyta mokėti draudimo išmoką.
Specialistų rekomendacijos, kaip tinkamai paruošti automobilį žiemos sezonui:
Rekomenduojame iš karto pasitikrinti automobilio padangų būklę. Labai svarbu tai padaryti, kol dar nepasirodė pirmasis sniegas, kol eismo sąlygos leidžia džiaugtis patogiu vairavimu. Įvertinus padangų būklę, reikia priimti atitinkamą sprendimą, kuris garantuotų saugias keliones visą žiemos sezoną.
Įsitikinkite, kad automobilis yra techniškai tvarkingas. Stabdžių kaladėlės nenusidėvėjusios, stabdžių skysčio yra pakankamas lygis, variklio alyva pakeista laiku ir jos netrūksta, langų plovimo skystis pakeistas į žieminį.
Įsitikinkite, kad jūsų automobilio šviesos yra sureguliuotos ir atitinka techninius reikalavimus.
Jei neturite šluotelės ar ledo gremžtuko, įsigykite šias priemones.
Vairuokite pasirinkę saugų greitį, teisingai įvertinkite savo vairavimo įgūdžius bei automobilio technines galimybes.
Remiantis Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius aštuonis šių metų mėnesius „BTA Insurance Company“ SE filialo Lietuvoje įmokos augo –16,9 proc. iki 126 mln. litų, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Bendrovė ne gyvybės draudimo rinkoje yra antroje pozicijoje bei šiuo metu užima 14,3 proc. rinkos. 2013 m. sausį–rugpjūtį ne gyvybės draudimo įmonė atlygino nuostolių draudėjams 10,9 proc. daugiau nei pernai atitinkamu laikotarpiu ( 58 mln. litų).