Kai pasaulis sužinojo, kad BMW pradės gaminti legendinį mažylį „Mini“, visi pradėjo per langą mėtyti televizorius, pardavinėti žemes užsieniečiams, o „Mini“ klubo nariai susikibo už rankų ir mąsliai susižvalgė vienas į kitą. Buvo baiminamasi, kad vokiečiai epinį britų automobilį pavers tokiu precizišku ir rafinuotu, jog šis taps veikiau panašus į mokesčių tikrintoją. Praėjo 15 metų, buvo išleista trečioji modelio karta, kuri vis daugiau bendro turi su jau gaminamais BMW automobiliais ir nieko! „Mini Cooper“ liko toks pat ekscentriškas ir vienas smagiausiai valdomų modelių tarp priekiniais ratais varomų.
Tačiau niekas nesitikėjo, kad jis į BMW koncerną įneš kažką pralaužiančio ne tik lubas, bet ir grindis. Įvyko kažkas panašaus į brutalią „Red Weddings“ seriją iš „Game of Thrones“. Bavarai ne tik pradėjo gaminti priekiniais ratais varomus automobilius, bet ir tikina, kad tokie sudarys apie pusę visų pardavimų. Ir jei galvojate, kad tai yra beprotybė – paprašysiu neskubėti. BMW gamins keleivinius automobilius, kuriuose vienu metu sėdynes niokoti galės mažiausiai 4 vaikai. Tačiau kol kas leiskite papasakoti apie pionierių „2 Series Acitve Tourer”. Prieš gaudamas jo raktus, buvau daugiau nei įsitikinęs, kad dinaminėmis savybėmis modelis bus panašus į kartingą. Tik ant mažų ratukų dar turėtų būti užkeltas šaldytuvas. Ko daugiau gali tikėtis uždėjus šeimos automobilio kėbulą ant standžios miniatiūrinio automobilio pakabos?
Taip, vienatūris toks ir buvo. Bet tai yra geriausias kartingas su šaldytuvu ant viršaus, kokį esu vairavęs. Ratai ir vairas nėra sujungti tiesiogiai. Ratai ir vairas šiame modelyje yra vienas darinys. Kintamos galios stiprintuvas prie didesnių greičių gali pasirodyti perdėm griežtas, tačiau visa tai galima pakeisti skirtingais automobilio režimais. Kaip visada įprastas „Sport“, „Comfort“ ir ... Na, čia turėtų būti „Eco/Green/Double Rainbow/Save the Trees“, tačiau BMW pasirinko „Eco Pro“. Ir jis tikrai taupo kaip taksistas, mat būtent šie yra kuro taupymo profesionalai. Atleidus aksceleratorių apsukos grįžta ten, kur būtų neutralioje padėtyje. Pridedame sklandžią BMW „Start/Stop“ sistemą ir gauname labai ekologišką ir neerzinantį sumuštinį. Tuo tarpu „Sport“ režime jis pats prašosi būti gainiojamas. Dyzelinis variklis padangas svilinti pradeda dar aksceleratoriaus pedalui nepalietus kilimėlio, o pakaba, atrodo, tam ir buvo sukurta. Duobės, kalneliai ir šuliniai – štai kam ji nebuvo sukurta. Gale sėdintys keleiviai pasijus lyg kaimo turizmo sodyboje vežami arklio traukiamu vežimu. Tai atleistina, kai gale sėdi draugai, bet gali tapti širdgėla, kai kėdutėse susodinate savo mylimiausias atžalas. Sankryžose kiti BMW vairuotojai į jį spoksodavo kaip vilkai į nusilpusį gaujos narį, pasiruošę čia pat jo atsikratyti. Vienas 2 serijos BMW net kirto STOP liniją, kad galėtų įdėmiau pasižiūrėti. Ir tai yra visiškai natūralu, nes trumpas variklio dangtis ir aukšta stogo linija nėra tie dalykai, kuriuos pamatęs veidrodėlyje traukiesi šoną. Juk tai ir yra bavariškų automobilių esmė.
Tuo tarpu viduje išlaikytos visos tradicijos: griežtos formos, švelnus, bet sportiškas vairas, kokybiškos apdailos medžiagos, o sėdynės apglėbia nelyg Penelopė Odisėją, jei šis būtų grįžęs. Testuojamas modelis buvo komplektuojamas su „Sport Line“ paketu, taigi netrūko raudonos spalvos, chromo ir papildomų švieselių. Tuo tarpu medžiaginis salonas yra kokybiškiausias, kokį esu matęs ir mintys apie greitą jo nusidėvėjimą net nekyla.
Ar bavarams pavyko gerai pagaminti priekiniais ratais varomą automobilį? Be jokios abejonės. Ar jiems pavyko pagaminti šeimyninį vienatūrį? Pasitelkčiau visas abejones. Ir visa problema ne automobilyje, o tame kaip jis buvo pristatytas. Jei stogo linija pradėtų leistis žemyn nuo automobilio vidurio – jis būtų puikus hečbekas. Šimtus kartų geresnis už 1 seriją. Šios kompozicija (išilgai montuojamas variklis ir galia perduodama į galinius ratus) yra blogiausias receptas hečbekui ir viskas, dėl ko žmonės jį pirko – baltai mėlyna emblema ant variklio dangčio.
Dabar „Active Tourer“ turės varžytis su tokiais konkurentais kaip „Mercedes-Benz B“, „Ford C-Max“, „Renault Scenic“ ar „Citroen C4 Picasso”. Žinoma jie bus suvystyti vairavimo džiaugsmo varžytuvėse, bet BMW niekaip neprilygs dėtuvių skaičiaus, kainos ar galinių sėdynių universalumo rungtynėse. Ir dar. Papildoma sėdynių eilė 7 vietų modelyje privers keleivius pasijausti senu ekskavatorininkų, jei pakaba nebus suminkštinta.
Kai prieš 15 metų BMW pristatė X5 modelį, buvo abejojančių, ar tai yra ta kryptis, kuria turėtų žygiuot bavarai. Jie taip pataikė su laiku, kad X ženklą galima pamatyti prie kiekvienos serijos išskyrus 7-ąją. Nebūčiau toks tikras, kad šiandien yra šeimos vienatūrių aukso karštinė. Nebent jie yra apklijuoti plastikinėmis detalėmis ir perkrikštyti krosoveriais. Arba yra velniškai geri, koks nėra „Active Tourer“. Viskas, ko jam reikia, būti perkrištytu hečbeku ir išstumti į Miunchene esantį BMW muziejų dabartinę 1-ąją seriją. Tada visatoje įsivyraus ramybė, o iš dangaus pradės byrėti „Skittles“.
„BMW 2 series Active Tourer 218d” techninis pasas Variklio darbinis tūris – 1 995 kub. cm. Varomas dyzelinu. 330 Nm sukimo momentą pasiekia esant 1,75-2,25 tūkst. sūkių per minutę. Maksimali 110 kW galia pasiekiama esant 4 tūkst. sūkių per minutę. Iki 100 km/h įsibėgės per 8,9 sekundės. Deklaruojamos degalų sąnaudos (mieste / užmiestyje / mišrios), l/100 km: 4,9/ 3,8 / 4,1. Tuščio automobilio svoris – 1 450 kg. Kaina Lietuvoje prasideda nuo 28 750eurų, arba 99 268 litų. Testuoto modelio – 36 184eurų arba 124 938 litų.
Patiko Į azartiškumą linkęs valdymas Interjero medžiagų kokybė Suprantama ir spalvinga informacinė sistema
Nepatiko Keleiviams vietos gale užtenka, bet ne komforto Vaizdą blokuojantys statramsčiai Sėdynės atsilenkia santykiu 60/40 ir nėra išimamos
Kompromisas Labai pavykęs hečbekas, bet tik ne vienatūris