Prarasti saiką imantis imantis kokios nors itin įdomios, svarbios ir uždegančios veiklos, kurią neišvengiamai vertins platus ratas žmonių visuomet yra labai lengva. Nesvarbu ar tai būtų šviesiaplaukė gražuolė, kuriai dar vienas seansas soliariume yra mažiausiai reikalingas, ar virtuvės šefas kokiame nors greito maisto restorane ruošiantis aštrų patiekalą sprendžiantis, kiek čili pipirų yra pakankamai ar rinkimuose dalyvaujantys ir programas ruošiantys bei eilinį realiai neįgyvendinamą pažadą į sąrašą įtraukiantys politikai – visuomet derėtų jausti momentą, kuomet verta sau pasakyti „užteks“.
Lexus GS250 (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Kuomet gamintojai imasi naujų modelių konstravimo (ne)gebėjimas jausti saiką jiems taip pat gali labai pasitarnauti arba priešingai – padaryti meškos paslaugą kovojant dėl savos rinkos dalies. Ypatingai lengva suklysti yra būsimo kūrinio kainos gerokai mažiau ribojamiems premium segmento modelius kuriantiems inžinieriams ir dizaineriams, kurių idėjos perteiktos metalo lydinių, plastiko, gumos, stiklo ir gausybės kitų medžiagų pavidalu gali įgyti įdomiausias formas.
Pats sau konkurentas
Lexus GS250 (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Liepos viduryje mums teko bandyti naujos kartos „Lexus GS450h F-Sport“. Tiems, kas su mūsų įspūdžiais apie japonų kompanijos parengtą modelį kovai su tokiais europiečių pripažintais egzemplioriais kaip 5 serijos BMW ar „Audi A6“, nesusipažino galime pasakyti, kad šiuolaikiškesnio nei pirmtako dizaino erdvus, puikiai įrengtas, siūlantis begalę įrangos ir labai galingas naujasis sedanas daugeliu aspektų visgi yra pernelyg didelių jo kūrėjų norų ir pastangų nesaikingas realizavimas.
„GS450h F-Sport“ mums buvo pernelyg arogantiško dizaino, per daug sudėtingos konstrukcijos, per sunkus ir per brangus automobilis. Potencialą šis modelis turi didžiulį, tačiau net ir būdamas prabangus premium segmento sedanas jis vis tiek galėtų būti kiek arčiau realybės, galbūt ne toks galingas, bet lengvesnis ir pigesnis. Išgirdę mūsų komentarą apie tai, kad neskaitant konkurentų tokiu automobiliu galėtų būti „GS250“ versija „Lexus“ atstovai visai nesutriko ir rugsėjo pabaigoje suteikė mums galimybę išsiaiškinti, o kaip gi yra iš tiesų.
Skirtumai – kainos ir konstrukcijos
Lexus GS450h F-Sport (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Lexus GS250 (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Laikais, kuomet viską galima įvertinti skaičiais, tiems, kas mėgsta statistiką galime pateikti trumpą dviejų itin skirtingų GS modifikacijų palyginimą. „Luxury“ įrangos lygio 250 modelis lyginant su „450h F-Sport“ versija yra 71 tūkst. litų pigesnis ir kainuoja 210,530 Lt, turi tik vieną vidaus degimo variklį, kurio maksimali 209 AG išvystoma galia yra 134 AG, o 253 Nm siekiantis sukimo momentas daugiau nei mažesnis 360 Nm nei hibridinės 450h jėgainės. Taip pat jis yra 2,7 sekundės lėtesnis pagreitėjimo nuo 0 iki 100 km/h kategorijoje, o vidutinės degalų sąnaudos 0,3 litro didesnės ir siekia 9,6 l/100 km.
„Lexus GS“: „250 Luxury“ prieš „450h F-Sport“ (nuotr. Balsas.lt)
Neskaitant kainų skirtumo, kuris yra didžiulis ir netgi suvienodinus komplektacijų lygius iki vienodo, tarkime, vieno iš prabangiausių „F-Sport S“ siektų 54 tūkst. litų yra dar keletas mažesniojo 250 pranašumų. Pirma, kaip ir minėjome pirmajame straipsnyje apie naująją GS serija, tai yra 190 kg mažesnis svoris. Kitas pastebimas skirtumas techninėje abiejų modelių charakteristikoje yra 82 litrais didesnis 250 versijos bagažinės tūris. Nors konstruktoriams ir pavyko vieną ant kitos sukrauti bei virš galinės ašies patalpinti akumuliatorių baterijas, erdvės jos vis vien užima labai daug.
Lexus GS250 (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Objektyviai įvertinti išorės dizainą praktiškai neįmanoma, tačiau mūsų skoniui santūresnė ir racionalesnė bazinio modelio išvaizda, nors ir atrodo kiek senstelėjusi nerėžia akies, atrodo organiškiau ir nuosekliau. Sportiško dizaino galingi automobiliai patinka visiems, mums taip pat, tačiau kuomet nuobodokam hibridiniam modeliui pritaikomi buferiai, kurie avarijos atveju, rodos, sužeistų pėsčiajam kojas žemiau kelių, bendros situacijos tai negelbsti, o ekstravagantiški kontrastai kėbulo dizaine nei vienam gamintojui neatnešė nieko gero. 250 interjeras mums taip pat pasirodė jaukesnis, vien jau todėl, kad dingo išskirtinis „F-Sport“ komplektacijų bruožas – juodi stogo apmušalai.
Vairuoti ar sėdėti gale?
Taip pat kadangi „Luxury“ versijos orientuotos ir klientams, kurie nebūtinai perka automobilius tam, kad juos patys vairuotų, gale randami tokie privalumai kaip, klimato ir garso sistemų valdymas ir galiniams keleiviams skirtos užtraukiamos privatumo užuolaidėlės. Maloniai nustebino ir trijų zonų klimato kontrolės su jonizatoriumi ir kvapų naikinimu efektyvumas. Ši įranga sportiškiausiose „F-Sport“ modeliuose taip pat nėra montuojama.
Lexus GS250 (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Sėdėti galinėje bandyto „GS250“ sedano sėdynėje tikrai smagu, tačiau dar geriau būti prie jo vairo. Taip, galios skirtumas šio modelio nenaudai lyginant su hibridine versija yra juntamas, todėl įsibėgėjimas nėra toks intensyvus. Visgi jis yra gerokai lengviau prognozuojamas. Kitaip nei vairuojant belaipsnę transmisiją turintį 450h, kur paspaudus akceleratorių girdimas variklio triukšmas ir tik po keleto akimirkų dėžės satelitams perskirsčius sukimo momentą, įprasta šešių laipsnių 250 modelio pavarų dėžė šį procesą gerokai supaprastina.
Spaudžiame akceleratorių – greitėjame. Ir mėgaujamės 2,5 litro darbo tūrio V6 tipo variklio skleidžiamu garsu, kuriam paryškinti „Lexus“ inžinieriai išmetimo sistemoje sumontavo labai efektyviai, tačiau neerzinančiai veikiantį rezonatorių.
Lexus GS250 (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Būdamas gerokai lengvesnis už hibridinį kolegą „GS250“ taip pat gerokai aktyviau reaguoja į vairo pasukimą, pastebimai lengviau su staigiai lėtėjant su užduotimis susitvarko ir stabdžių sistema. Kėbulo svyravimai posūkiuose galėtų būti mažesni, tačiau mažesnysis modelis lenkia hibridą ir šiuo aspektu. Naujos konstrukcijos pakaba su dvigubais trikampiais balansyrais priekyje ir daugiasvirte konfigūracija gale veikia pavyzdingai, tačiau pavadinti tikru sportiniu sedanu naująjį GS, net ir kalbant apie gerokai guvesnę 250 modifikacija trukdo pernelyg laisvas, todėl sunkiai prognozuojamas vairas.
Išvada:
Kuomet grąžindami automobilį į „Lexus“ saloną sostinėje vieno iš jų darbuotojų paklausėme, kodėl Europos rinkoje japonų koncernas nesiūlo kiruose reginiuose tarp paprasto „GS250“ ir konstrukcijos požiūriu itin komplikuoto „GS450h“ esančio „GS350“ modelio, jis tik patraukė pečiais ir pareiškė, matyt tokia esanti koncerno politika. Taip pat, patarė mums, jei jau domimės tuo modeliu ieškoti tokio automobilio Rusijoje, ten jau visai kita rinka, todėl ir pasiūla skiriasi.
Modelis su 2,5 litro V6 tipo varikliu vairuotojui suteikia gerokai daugiau malonumo, nei laboratoriją ant ratų primenanti hibridinė GS versija. Tam, kad naująjį sedaną galėtume vadinti sportišku ir darytume tai nuoširdžiai bei objektyviai, o ne užslėptos rinkodaros tikslais jam trūksta šiek tie galios ir dinamiškam važiavimui geriau pritaikyto vairo mechanizmo. Arčiausio to, šiuo metu turbūt yra „GS350 F-Sport“ versija su 306 AG galią ir 375 Nm sukimo momentą išvystančiu 3,5 litro, V6 tipo varikliu.
„Lexus GS350 F-sport“ (nuotr. Gamintojo)
Savo rankomis šio modelio greičiausiai nečiupinėsime, tačiau tiems, ką naujoji GS serija domina, patariame tai padaryti. Pasirinkimas iš trijų modifikacijų vis vien yra geresnis nei iš dviejų. Idant netrūktų motyvacijos galime pateikti pavyzdį, kad 5 serijos BMW klientai Lietuvoje renkasi iš 18 siūlomų variantų, neskaitant sportinio M5.
Mums patiko:
Greitesnė modelio reakcija į visas valdymo komandas
Esant aukštiems sūkiams variklio skleidžiamas garsas
Gale sėdintiems keleiviams skirta įranga
Mums nepatiko:
Senstelėjęs išorės dizainas
Pernelyg laisvas vairo stiprintuvas važiuojant užmiesčio keliais
Neįspūdingos kokybės garso izoliacija