Kompaktinių SUV ir įvairaus dydžio bei formų krosoverių populiarumo fenomenas neblėsta. Nors absoliuti dauguma tokių automobilių parduodami miestų gyventojams ir labai retai palieka jaukią pikšvo asfalto dangą, visi segmentai, kuriuose minimi „padidinto pravažumo“ modeliai, tolydžio auga, o populiariausių modelių klientams tenka laukti bent pusmetį.
Tiesa sakant, SUV tipo automobilis mieste visiškai nereikalingas: jis nėra erdvesnis ar talpesnis už miniveną, o dažnai ir už vidutinės klasės universalą, tačiau kainuoja brangiau, nėra toks greitas ir manevringas, naudoja daugiau kuro. Klientai į tokias kalbas nekreipia jokio dėmesio – visiems patinka aukšta sėdynės padėtis ir masyviai atrodančio automobilio suteikiamas saugumo jausmas.
Turbūt daug kas jau pamiršo, kad būtent „Kia“ gali būti laikoma vienu iš kompaktinių SUV segmento pradininkų. Pirmos kartos „Sportage“ pasirodė dar 1993 m. tiesa, tai buvo miniatiūrinis neišvaizdus visureigis. Archajiškas savo rėmine konstrukcija ir varomas silpnokų 2,0 litrų tūrio benzininių ir dyzelinių variklių, tai buvo SUV, įstrigęs „kažkur tarp dviejų pasaulių“ – nepakankamai pravažus ir tvirtas, kad būtų tikras visureigis, bet pernelyg spartietiškas ir netašytas, kad taptų populiariausiu tarp miestiečių. Visgi tuo metu „SUV psichozė“ buvo pačiame įkarštyje, o nedidukas „Sportage“ kainavo mažiau nei konkurentų analogai ir „Kia“ koncernui tai buvo didžiulė sėkmė. Kad modelis užima ypatingą vietą Korėjos automobilių gamintojo gamoje, įrodo ir faktas, kad pastaraisiais metais „Kia“ intensyviai atsinaujinant šis modelis liko vienintelis nepakeitęs pavadinimo.
Kaip trūkumą paversti privalumu
Pigus ir paprastas „Kia Sportage“ niekuomet nebuvo pats kokybiškiausias ir patikimiausias automobilis, tačiau iš jo to ir nebuvo tikimasi. Kas visuomet trukdė jam užimti be perstojo augančioje komtaktinių SUV modelių rinkoje didesnę dalį, tai varganas išorės dizainas. Per pastarąjį dešimtmetį „Kia“ vadovybė nuveikė itin daug stiprindama markės pozicijas pasaulinėje rinkoje. Pokyčiai, prasidėję po to, kai 1998 m. šią kompaniją įsigijo kitas žinomas Korėjos autombilių gamintojas „Hyundai“, nuosekliai organizuoti ir visa apimantys – pradedant aukščiausių kokybės kontrolės reikalavimų įvedimu gamyklose ir baigiant klientų aptarnavimu.
Antros kartos „Kia Sportage“ (nuotr. Gamintojo)
Savaime suprantama, tokiais atvejais reikalingas ir „naujas markės veidas“. „Kia“ su dizano permainomis kiek „užvėlavo“, tačiau, kai jau buvo imtasi reikalo, tai buvo daroma itin rimtai. 2006 m. vyriausiojo dizainerio vietą kompanijoje užėmė Peteris Schereyeris, ilgą laiką dirbęs „Volkswagen“ koncernui - jis yra tokių modelių, kaip „Audi TT“ ir „Volkswagen New Beetle“ autorius. Būtent šis žmogus dabar ir formuoja naują markės stilių, jis yra visų „Cee'd“ modifikacijų bei naujos kartos „Sorento“ modelio dizaino kūrėjas. „Sportage“ yra vienas iš naujausių jo kūrinių.
Moderniai avangardiškas dizainas
Prieš pradedant kalbėti ką nors apie naujojo „Sportage“ dizainą, būtina pažymėti, kad „Kia“ su šiuo modeliu orientuojasi visų pirma į jaunus, nevedusius vyrus. Rinkodaros požiūriu tai yra labai neįprastas ir ganėtinai drąsus žingsnis, nes absoliuti dauguma SUV ir krosoverių kuriami galvojant visų pirma apie šeimas turinčias moteris. Antra vertus, įtikti vyriškajai auditorijai nėra labai sudėdinga – reikia, kad automobilis atrodytų lyg prototipas iš naujausio Holivudo fantastinio veiksmo filmo. Ypatingai tokia dizaino strategija tinka kuriant SUV modelius.
„Kia Sportage“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
„Sportage“ atrodo būtent taip: aukštas itin masyviai atrodantis priekis, visiškai netaisyklingos formos priekiniai žibintai, didžiuliai, mažiausiai 16 colių skermens ratai, siaurėjantys šoniniai langai, daug (bet nepernelyg) chromo detalių. Žvelgiant į „Sportage“ susidaro toks įspūdis, kad dizaineriams pavyko pernelyg nenultolti nuo to, kaip automobilis atrodė pirminiuose eskizuose, o nieko daugiau ir nereikia.
Nors ir atrodo trigubai didesnis už savo pirmtaką, automobilis nėra toks didelis, kaip gali pasirodyti žvelgiant į jo nuotraukas. Taip, jis yra net 95 mm ilgesnis ir 15 mm platesnis, tačiau bazė pailgėjo vos 10 mm, o aukštis ir prošvaisa sumažėjo atitinkamai 60 mm ir 23 mm. „Kia“ nuo bekelės „atitraukia“ modelį į miestą ‒ prošvaisa dabar siekia 172 mm, kadangi bazė beveik nepatiko, o bendras kėbulo ilgis gerokai išaugo, padidėjo priekinės ir galinės iškyšų. Nors keturių ratų pavarą turinčiuose modeliuose įrengtas elektrohidraulinės movos blokavimas bei įkalnės/nuokalnės įveikimo pagalbos sistema, visi tie terminai, kaip ir apskritai kalbėjimas apie važiavimą bekele, neturi rimto pagrindo – automobilis skirtas ne tam.
Viduje – viskas, ko širdis geidžia
„Kia“ modelių komplektavimo filosofija ‒ automobiliai jau surinkimo linijoje masiškai gaminami tokie, kokie jie pasiekia galutinį pirkėją. Tai reiškia, kad iš esmės klientai neturi daug galimybių rinktis, ką jie nori ir ko nenori turėti savo automobilyje. Papildomos įrangos sąraše – slenksčių apdailos, kilimėliai, lengvojo lydinio ratlankiai, kabliai priekaboms ir bagažinės laikikliai slidėms.
„Kia Sportage“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Viskas, ką rasite automobilio viduje, priklauso nuo įrangos lygio, kurių „Sportage“ modeliai turi tris: LX, EX ir TX. Toks gamintojo pasirinktas komplektavimo būdas taip pat reiškia, kad įrangą pasiūlyti jie gali itin patraukliomis kainomis. Pavyzdžiui, netgi pigiausioje LX komplektacijoje, kurios kaina prasideda ties 61 tūkst. litų, yra valytuvų lietaus davikliai, borto kompiuteris, elektra valdomi langai, elektroninė stabilumo kontrolė su įkalnės/nuokalnės įveikimo sistema, oro kondicionierius, mp3 formato failus nuskaitantis CD grotuvas, elektra valdomi ir šildomi šoniniai veidrodėliai, USB ir audio įėjimo jungtis bei šešiolikos colių skermens lengvojo lydinio ratlankiai.
Įrangos gausa, kurią pirkėjams siūlo „Kia“, tikrai stebina. Bandyto TX įrangos lygio modelio su 2,0 litrų darbo tūrio dyzeliniu varikliu ir šešių laipsnių automatine greičių dėže kaina siekia 102.300 litų, tačiau už tai gausite viską, ką galima pasiūlyti tokios klasės automobiliui. Be jau minėtos įrangos čia rasite pastovaus greičio palaikymo konrolę ir „bluetooth“ jungiamumą mobilisiems telefonams, dviejų zonų automatinį oro kondicionierių, LED tipo dienos šviesų žibintus, dviejų dalių panoraminį stoglangį, užvedimo sistemą be rakto, odinius sėdynių apmušalus ir navigacijos sistemą kartu su galinio vaizdo kamera, audio sistema, žemų dažnių garsiakalbiu. Greičiausiai ko nors dar nepaminėjome, nes įrangos šiame automobilyje siūloma tikrai daug.
Apie praktiškumą
Kalbant apie bet kokį kompaktinį SUV negalima neužsiminti apie praktiškumą, nes net ir toks daugiau vyriškai auditorijai orientuotas modelis, kaip „Sportage“, pateks ir į daugelio jaunų šeimų akiratį. Visų pirma, gera žinia ta, kad, nepaisant radikaliai pasikeitusio dizaino, viduje vietos pakankamai. Penki suaugę keleiviai viduje įsitaisys patogiai, gale edvės užtektų ir didesnio ūgio žmonėms.
Kad „Kia“ dizaineriai gerai žino, kokios yra pagrindinės šio modelio „tikslinės pirkėjų grupės“, išduoda tvarkingas daiktadėžių ir nišų smuklmenoms komplektas. Visose duryse įrengtos nišos daiktams ir gaiviųjų gėrimų buteliukams, kavos puodelių laikikliai yra priekyje ir gale, po centrine konsole patalpintas padėklas „iPodui“, dėžutė įrengta porankyje, o pagrindinė daiktadėžė – vėdinama. Išvardintas sąrašas yra minimalus, tačiau būtent to ir tikisi dauguma pirkėjų.
Vienintelė, bet ganėtinai rimta problema kalbant apie „Sportage“ praktiškumą, yra jo bagažinė. Atidarius galines dureles randamas nedidukas bagažo skryrius nemaloniai stebina ir, žvelgiant į techninių duomenų lentelę, tampa aišku, kad tai ne optinė apgaulė – jos tūris 564 litrai. Šalia konkurentų tokia bagažinė atrodo visai neblogai, pavyzdžiui, „Honda CR-V“: jos tūris 556 litrai, o „Toyota RAV4“ – 410 litrų. Visgi kompaktiškieji SUV neturi pranašumo prieš E segmento universalus, nes, tarkime, „Subaru Legacy“ bagažinės tūris siekia 524 litrus.
Patogumai vairuotojui
„Kia Sportage“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Vairuotojo vieta „Sportage“ įrengta tikrai pavyzdingai – sėdėsena itin aukšta, taigi matomumas visomis kryptimis (išskyrus atgal) puikus, geros kokybės dirbtinės odos apmušalus turinčios sėdynės turi puikų šoninį prilaikymą, o didelė reguliuojamo aukščio ir atstumo vairo kolonėlės eiga leidžia nusistatyti padėtį itin patogiai. Kitaip nei įprasta kitiems gamintojams, audio sistemos valdymą ant vairo „Kia“ perkėlė į kairę pusę, o pastovaus greičio palaikymo kontrolę į dešinę - iš pradžių tai šiek tiek klaidina. Posūkių svirtelė įrengta per arti vairo, todėl keletą kartų visai netyčia įjungėme ilgąsias šviesas. Valytuvų svirtelės valdymą korėjiečiai akivaizdžiai nusikopijavo iš japonų – ten tiek režimų, suktukų ir pažymėjimų, kad prieš pradedant naudotis valytuvais, kyla noras panagrinėti naudojimosi instrukciją.
Lėtas ir dar lėtesnis
Vos pradėjus važiuoti galima pajusti, kad turime reikalą su dinamiško charakterio SUV. Pakaba paruošta kaip reikiant – priekyje Makferson tipo svirtys, gale sumontuota daugiasvirtė pakaba. Panašų komplektą turi, tarkime, ir 3-serijos BMW. Reakcijos į vairo pasukimą norėtųsi aštresnės, tačiau iš esmės važiuoti miesto greičiais „Sportage“ galima ganėtinai agresyviai.
„Kia Sportage“ (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Savo charakteriu „Sportage“ yra tikras miestietis ‒ kėbulo svyravimai pernelyg dideli, kad būtų drąsu posūkius įveikti dideliu greičiu. Tai pat ir pati pakaba yra visiškai nepritaikyta užmiesčiui, o per „gruoblėto lietuviško asfalto“ testą šis modelis mus pakratė taip, kad danties ant danties išlaikyti neįmanoma. Garso izoliacija gerai, tačiau dyzelinis motoras triukšmingas ir neleidžia apie save pamiršti.
Bandomajame modelyje sumontuoto dyzelinio 2,0 litrų darbo tūrio variklio maksimali galia siekia 136 AG, o didžiausias sukimo momentas – 319 Nm. Šie skaičiai kelia rimtų abejonių, nes „Sportage“ išties yra skausmingai lėtas. Automobilis nėra labai sunkus, sveria 1676 kilogramus ir, lyginant su pirmatku, yra numetęs svorio, taigi tokio nerangumo priežastį sunku paaiškinti. Galbūt kaltas dviejų litrų dyzelinio motoro ir šešių laipsnių automatinės greičių dėžės derinys, kuris yra labai prastas.
Net jeigu nekreipsime dėmesio į daugiau nei 12 sekundžių trunkantį įsibėgėjimą nuo 0 iki 100 km/h ir smarkiai vėluojantį pavarų žeminimą, staigiai greitėjant (pavyzdžiui, lenkimo metu) trukčiojimas keičiant pirmą–antrą pavaras gerokai erzina ir visiškai netinka prie „premium“ segmento modelio įvaizdį keliančio interjero.
Didelė konkurencija
Konkurentų „Sportage“ turi labai daug ir jų kiekvieną dieną daugėja. Vedant pirštu per abėcėlinį automobilių gamintojų sąrašą galima užsimerkus besti į bet kurį pasitaikiusi – didelė tikimybė, kad jis galės pasiūlyti puikų analogą mažiausiai 61 tūkst. litų kainuojančiam „Kia“ modeliui. Puikus pavyzdys ‒ „Nissan Quashqai“. Ne toks erdvus, tačiau puikiai patenkina visų pirkėjų, norinčių „Golf“ dydžio krosoverio, poreikius, o pigiausias bazinės komplektacijos modelis kainuoja maždaug 58 tūkst. litų.
Taip pat tiesioginis konkurentas pagal matmenis ir kainą yra „Volkswagen Tiguan“. Vokiečių krosoveris galbūt negali pasigirti išraiškingu dizainu, tačiau kainuoja maždaug 68 tūkst. litų, o modelio techninė pusė gerokai lenkia „Sportage“. Į skaičiavimus įtraukus dar ir išliekamąją vertę, „Tiguan“ pranašumas tampa neabejotinas. Kalbant apie pagrindinę pirkėjų grupę, į kurią orientuojasi „Kia“, t.y. jaunus vyrus – čia lygių nėra „Ford Kuga“. Ganėtinai išvaizdus krosoveris su 200 AG maksimalią galią išvystančiu 2,5 litro darbo tūrio benzininiu varikliu kainuoja 76 tūkst. litų.
Klientus itin traukia „Kia“ automobiliams suteikiama septynerių metų arba 150 tūkst. kilometrų ridos garantija. Tiesa, toks variantas tinka tik tiems, kurie per metus nepravažiuoja daugiau nei 20 tūkst. kilometrų, tačiau „Kia“ siūlo ir kitą, 3 metų garantiją su neribojama rida. Visgi didžiausiais pranašumais prieš konkurentus išlieka kaina ir gausi bei santykinai nebrangi vidaus įranga.
Išvada:
Tai, kad praėjusiais metais „Hyundai Motor Group“ koncernas, kurio dalis šiuo metu yra „Kia“, Azijos pardavimais rinkoje aplenkė „Toyota“ ‒ joks atsitiktinumas. Korėjiečiai kryptingai dirba tobulėdami visose srityse. Sunku rasti modelį, kuris būtų rimtas „Sportage“ konkurenta kainos ir gaunamos standartinės įrangos atžvilgiu.
Antra vertus, nors „Kia“ profesionalumas auga dienomis, didelės investicijos ir galinga kompiuterinė technika negali kompensuoti patirties trūkumo. Susidaro toks įspūdis, kad susikoncentravę ties interjero įranga „Kia“ inžieriai kuriam laikui į šalį metė visus mechaninės automobilio dalies projektus. „Sportage“ yra lyg du automobiliai viename: „premium“ segmento modelio kėbulas „apvožtas“ ant nebrangaus, Azijos rinkai skirto SUV mazgų.
Mums patiko
Modernus dizainas
Patogi vairuotojo vieta
Gausi įranga
Mums nepatiko
Prasta automatinė greičių dėžė
Nepakankamai talpi bagažinė
Kietoka pakaba
Taip pat skaitykite:
Balsas.lt testas: BMW 6-serijos kabrioletas – solidus žaisliukas milijonieriams
Balsas.lt testas: Dacia Duster ‒ kai dėl takelio norisi mesti kelią
Balsas.lt testas: Mini Countryman – kai ambicijos viršija galimybes