Apie antros kartos „Dacia Sandero“ pasakojome jums dar praėjusią žiemą. Tuomet mums visai patiko tas paprastas automobilis. Na o dabar mums į rankas pakliuvo šiek tiek „mandresnė“ šio automobilio modifikacija „Sandero Stepway“.
Šiek tiek didesnė prošvaisa, didesni ratai ir visureigiams būdingi apdailos elementai – šio modelio vizitinė kortelė. Tiesa, apsigauti nederėtų – tai paprasčiausias automobilis su priekinių ratų pavara, net be blokuojamo diferencialo. Tačiau su juo kaimo žvyrkelyje ar lauko keliuke galima jaustis daug smagiau. Tačiau šių eilučių autoriaus akimis „Sandero Stepway“ esmė – ne adaptacija prastesniems keliams, o stilius. Jei paprastas „Sandero“, atvirai pasakius, atrodo kiek nuobodokai, tai „Sandero Stepway“ yra jau visai kitoks automobilis. Tinkamai pasirinkus spalvą, ratus ir kitas detales šį nebrangų ir praktišką hečbeką galima paversti labai ryškiu automobiliu.
Viduje įmantrybių nėra, tačiau patogu
Salone viskas pažįstama – jokių įmantrybių, medžiagos paprastos, tačiau viskas suręsta taip monumentaliai ir ilgam, kaip senas rastinis namas. Beje, paprastumas visiškai neįtakojo ergonomikos – prie vairo savo poziciją randi greitai, jautiesi patogiai. Vietos irgi užtenka.
Žinoma, keletas smulkmenų yra. Bet tik dėl šalutinių funkcijų. Štai elektrinių langų ir autopiloto valdymo mygtukai yra tikrai nepatogioje vietoje, kažkur apačioje prie peleninės, tačiau tai galima suprasti – kurdami šį automobilį prancūzai taupė net ir elektros laidų metrus.
Važiuoja kaip normalus „prancūzas“
Šių eilučių autoriui bandymų dienoms į rankas pakliuvo „Sandero Stepway“ su 1,5 litro darbo tūrio dyzeliniu varikliu. Šis motoras naudojamas daugelyje „Renault“, „Dacia“ ir „Nissan“ modelių. Dyzeliukas nors ir ne iš stipriausių, tačiau visai teisingas. Motoras tylus, elastingas ir labai ekonomiškas net ir gana greitai važiuojant. Visai šauniai suderinta ir pakaba. Automobilis rieda minkštai, tačiau vadinamų pramušimų įvažiavus į duobes nepastebėjome. Kaip ganėtinai aukštas automobilis su nemenka prošvaisa „Sandero Stepway“ visai inteligentiškai rieda posūkiuose – taip jis kažkiek svyra, tačiau ryšys tarp vairuotojo ir automobilio išlieka visuomet. Visgi, moka prancūzai gana žaismingai suderinti pakabas.
Paprastas ir visai žavus
Verdiktas automobilių apžvalgose – dalykas subtilus. Visų pirma čia yra itin daug subjektyvumo. Juk tai yra vieno žmogaus (na ir kas, kad savos srities profesionalo) nuomonė. Subjektyvumo čia neišvengsi. Ir aš čia prisipažįstu, kad nepretenzingi „Dacia“ automobiliai man visuomet patiko ir patinka. Ir patinka dėl nesunkiai paaiškinamų priežasčių.
Daugumą šiuolaikiškų automobilių kuria ne tiek inžinieriai, kiek marketingo specialistai. Jie sukuria tikslinę pirkėjų auditoriją, formuoja automobilio įvaizdį, kuria savotišką aurą. Žinoma, marketinginis pradas buvo ir formuojant visą „Dacia“ prekinį ženklą. Tačiau dėl savo biudžetinės specifikos visi „Dacia“ modeliai išlieka inžineriniu produktu. Tai žavintis racionalumu ir paprastumu automobilis. Be to, dar ganėtinai ryškus.