• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šio Balsas.lt automobilių testo herojus – grynas europietis su azijietiška pavarde. Tai „Kia Cee'd“. Šis automobilis gaminamas Europoje, Slovakijoje esančioje kompanijos gamykloje. Be to, automobilis ir projektuojamas buvo Europoje. Šio „Cee'd“ linijas brėžė toks vokietis Peter Schrayer. Tai tikrai nepėsčias vyrukas, ne vienus metus jis dirbo Ingolštadte ir buvo atsakingas už „Audi“ dizainą. Taigi, dabartinis „Kia Cee'd“ yra grynakraujis europietis, turintis šiek tiek egzotiškos azijietiškos praeities.

REKLAMA
REKLAMA

Automobilio stilius – be jokių priekaištų. Matyti, kad „Cee'd“ linijas brėžė meistro ranka. Linijos lakoniškos ir išbaigtos, charakteris dinamiškas, tačiau neperspaustas. Sakoma, kad dėl stiliaus nesiginčijama, nes estetiniai niuansai ir pastebėjimai apie grožį yra labai subjektyvūs. Tačiau šio teksto autoriui „Cee'd“ – žavus automobilis. Tiksliau, automobilis turintis savo veidą ir stilių. Taigi, Peter Schrayer prie šio modelio plušėjo ne veltui.

REKLAMA

„Kia Cee'd“. A. Karčiausko nuotr.„Kia Cee'd“. A. Karčiausko nuotr.

Vokiečio kūrėjo ranka juntama ir automobilio viduje. Priekinė panelė kažkuo primena „Audi“,  lakoniška centrinė konsolė, aiškūs prietaisų skaičiai, aksceleratoriaus pedalas a'la „BMW“ ir tikrai kokybiškas plastikas.

Stiprūs standartinės komplektacijos koziriai

Įsėdęs į automobilį tinkama poziciją prie vairo randi greitai. Su bazinėmis automobilių ergonomikos vertybėmis čia viskas gerai. Žema sėdėsena standžiame krėsle be priekaištų, pasostės ir vairo reguliavimo diapazonai padorūs. Na ir pats bendras interjero vaizdas vientisas, jaučiasi visuma.

REKLAMA
REKLAMA

„Kia“ atstovų Kaune „UAB Truma“ bandymams mes gavome sidabrinį „Cee'd“ su standartine, pradine komplektacija. Kaip manote, kas čia yra standartinėje įrangoje? Lenkite pirštus, jei jų užteks. Kondicionierius, elektra valdomi langai ir veidrodėliai šiais laikais jau nieko nestebina. Na bet šildomas vairas, autopilotas, USB, AIC jungtys, „Bluetooth“ įranga, trys elektrinio vairo stiprintuvo rėžimai ir gausybė kitų smulkmenų standartinėje komplektacijoje – tai jau labai rimtas koziris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Beje, daug „ūkio“ galima valdyti neatitraukiant rankų nuo vairo – ant vairo rato yra standartinės audiosistemos, telefono, autopiloto ir vairo stiprintuvo rėžimų valdymo mygtukai. Iš pirmo žvilgsnio vairo ratas gali pasirodyti perkrautas, tačiau viskas čia išdėstyta logiškai, pripranti prie mygtukų greitai, tad niekas čia nesimaišo.

REKLAMA

Važiuojam. Dyzelis ir vokiška mokykla

Po mūsų bandyto „Cee'd“ variklio dangčiu urzgė mažiausias šiam modeliui siūlomas dyzelinis variklis. Jo darbo tūris – tik 1,4 litro. Šio teksto autorius normalaus dydžio automobilius su minimalistiškais motorais linkęs vertinti atsargiai, tačiau teko pripažinti, kad jokio diskomforto kompaktiškas variklis čia nesukėlė – jo traukos valdymas patogus, prireikus galima važiuoti net ir energingai. Tiesa, po mano kelionių (greitkelių, krašto kelių ir miesto kokteilis lygiomis dalimis) vidutinės dyzelino sąnaudos buvo 5,1 litro. Tačiau aš taupumo rekordų ir nesivaikiau. Beje, kai automobilį paėmiau testui, „Cee'd“ borto kompiuteris rodė 4,6 litro šimtui kilometrų vidurkį. Šiuo automobiliu važinėjantis „UAB Truma“ pardavimų vadybininkas Justas minėjo, kad pripratus prie šio variklio galima „įtilpti“ į štai tokią, mažesnių kuro sąnaudų ribą. Ne, bet kuriuo atveju mažas variklis šiame automobilyje dar neužtikrina rekordiškai mažų kuro sąnaudų. Nes norint važiuoti aktyviai (taip važiuoti tikrai galima, dinamikos užtenka) čia tenka energingiau spustelėti aksceleratorių. Tokio variklio prasmė šiame automobilyje, panašu, yra mažesnė kaina ir patogūs draudimo įkainiai automobilio šeimininkams.

REKLAMA

„Kia Cee'd“. A. Karčiausko nuotr.„Kia Cee'd“. A. Karčiausko nuotr.

Beje, automobilio charakteryje europietiškai-vokiška kilmė irgi juntama. Važiuoja „Cee'd“ gerai, charakteris subalansuotas. Matyti, kad pakaba čia buvo derinama Vokietijos greitkeliams – nėra diskomforto nei greituose viražuose, automobilis puikiai „piešia“ trajektorijas., automobilio pasukamumas artimas neutraliam. Vienintelis nedidelis priekaištas – važiuojant pasikrovus nekokybiškais krašto keliais kur gausu asfalto bangų, automobilio galas linkęs šiek tiek įsisiūbuoti. Tačiau tai tik ekspertiniai pastebėjimai apie valdymo niuansus –diskomforto ir įtampos „civiliniuose“ važiavimo rėžimuose tai nesukelia, korekcijų vairų neprireikia. Užtat visus smulkius kelio nelygumus „Cee'd“ pakaba suvalgo puikiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kia Cee'd“. A. Karčiausko nuotr.„Kia Cee'd“. A. Karčiausko nuotr.

Stiprus klasės standartas

Madinga, veržli išvaizda, puiki standartinė įranga, patogus ir erdvus salonas.  Ne veltui „Kia“ marketingistai šį automobilį dedikuoja jaunesnei pirkėjų kategorijai – „Cee'd“ pirkėjais pagal kompanijos strategus turėtų būti žmonės iki 40 metų amžiaus. Pristatydami šį automobilį jo kūrėjai akcentavo, kad nuo šiol „Cee'd“ kovoje dėl vietos po saule rungsis su segmento lyderiais, suprask su „Volkswagen Golf“. Ir tai nėra tušti žodžiai – vokiškos kilmės korėjietis čia yra pilnavertis konkurentas žanro klasikams. Nors prie jo labai norint ir būtų galima kabinėtis dėl smulkmenų, „Cee'd“ dabar yra visateisis europietis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų