Senas šalies automobilių parkas ir dalies vairuotojų nerūpestingumas kartu su didžiuliais šalčiais automatiškai reiškia daug neužsivedančių variklių. Kaip ir dažniausiai būna tokiais atvejais, už aplaidumą tenka mokėti, o šiuo metu labiausiai iš to pelnosi visi automobilių servisai ir remonto dirbtuvės.
Pagrindiniai darbai, anot servisų atstovų, kuriuos tenka atlikti atvykstantiems klientams, tai akumuliatorių, aušinimo skysčio ir pakaitinimo žvakių keitimas. Klientų spaudžiant tokiems šalčiams netrūksta, o didžiausias jų srautas buvo pirmoje savaitės pusėje. Anot „Martono“ serviso vyriausio meistro Artūro Dėdino, esant tokiam klientų antplūdžiui uždarbis turėtų būti maždaug 30 proc. nei įprastai, tačiau skaičiuoti tiksliau, anot jo, tiesiog nėra laiko.
Atlikti būtiniausius remonto darbus pagal iškvietimą jau vairuotojo kieme imasi ne visi didieji servisų tinklai, „Tanagros“ atstovai pas klientus į vietą nevažiuojantys. Anot A. Dėdino, nors iškvietimai atvykti užvesti automobilį nėra dažni, jų pasitaiko nuolatos. „Kiemuose remontą atliekame retai, nebent turėdami laisvą žmogų nusiunčiame pakeiti akumuliatoriaus. Visai kitais atvejais tenka sugedusį automobilį pargabenti su tralu“, ‒ komentavo „Kemi“ atstovai.
Daugiau problemų per šalčius įprastai turi dyzelinius automobilius eksploatuojantys vairuotojai. Kaip pažymėjo servisų atstovai, jei tik dyzelinas yra prastesnis, jis tuoj užšąla užkimšdamas kuro tiekimo sistemą ir variklį užvesti tampa neįmanoma.
Norėdami išvengti apsilankymo servise vairuotojai artėjant šalčiams visų pirma turėtų pasikeisti akumuliatorius, aušinimo skystį, taip pat siekiant palengvinti starteriui tenkantį krūvį prasukant variklį patartina keisti tepalus. Dyzelinius variklius turinčių automobilių vairuotojai taip pat ypatingą dėmesį turėtų skirti pakaitinimo žvakėms.
„Reikia nepamirši pakrauti akumuliatorių, pasikeisti kuro filtrą ir užsipilti kokybiškų degalų“, ‒ trumpai vardino „Tanagros“ serviso meistras.