1. Padangos. Turbūt neverta priminti, kad ši savaitė yra paskutinė, kai būtina pasikeisti padangas į žiemines. To nepamiršta nei vienas vairuotojas, nes užuomaršoms apie būtinybę gali priminti pareigūnas, išrašęs baudos kvitą. Tačiau ir be padangų reiktų atkreipti dėmesį į daugybę smulkmenų, kurios netikėtai gali virsti nemalonumais kelionėje.
2. Akumuliatorius. Net jeigu vairuojate apynaujį automobilį, verta pagalvoti apie šią detalę. Ypač, jeigu dažniausiai važinėjate trumpais atstumais. Paprastai akumuliatorius be jokių problemų tarnauja ketverius – penkerius metus, bet, šiam terminui artėjant, prieš žiemą patariame patikrinti akumuliatoriaus būklę. Tai lengvai gali atlikti didžioji dauguma automobilių servisų, o kai kurie netgi neprašo už tai jokio užmokesčio. Tuo pačiu derėtų pasitikrinti ir generatoriaus būklę – kokią srovę jis generuoja užvedimo metu. Reikėtų pasitikrinti generatoriaus šepetėlių ir guolių būklę, ypač senesnių automobilių savininkams.
3. Ventiliacijos sistema ir kondicionierius. Rudenį krentantys lapai dažnai užkiša automobilių ventiliacijos sistemą ir ji dirba ne taip efektyviai. Šiltuoju metų laiku tai nėra aktualu, nes automobilio stiklai nerasoja visai arba rasoja labai nedaug. O štai pašalus, kai reikia efektingo lango apipūtimo, automobilio šildytuvas garsiai kaukia, tačiau šiltas oras per ventiliacijos angas pučiamas nenoriai. Greičiausiai tai užsikišusių kanalų problema. Prieš žiemą patariame pakeisti salono oro filtrą, patikrinkite, ar veikia oro kondicionierius. Nors žiemą salono šaldyti nereikia, tačiau būtent įjungtas kondicionierius padeda greitai atsikratyti langų rasojimo. 4. Dyzeliniams automobiliams. Dyzelinių automobilių, ypač senesnių nei dešimt metų, savininkams reiktų papildomai pasitikrinti degalų filtro ir kaitinimo žvakių būklę, nes tai gali tapti pagrindine važiavimo į darbą visuomeniniu transportu palikus automobilį priežastimi. Sunkiai užsivedantis variklis lengvai gali „nužudyti“ dar neblogos būklės akumuliatorių. Ir nepamirškite naudoti tik žieminį kurą!
5. Matomumas. Ko gero vienas svarbiausių saugaus eismo veiksnių žiemą. Pirmiausia, dar neprasidėjus didiesiems šalčiams, reikia nepamiršti užpildyti langų apiplovimo bakelį neužšąlančiu skysčiu. Jeigu jame yra vasarinio, nepanikuokite ir nesistenkite jo priverstinai išpurkšti ar „išsiurbinėti“. Tiesiog nusipirkite koncentruoto žieminio skysčio buteliuką ir supilkite į bakelį. Šiuo atveju renkantis žieminį stiklų ploviklį geriau netaupyti. UAB „Alterna auto“ direktorė Inga Vadišiūtė tikina, kad geriau naudoti žinomo gamintojo produkciją nes daugelis pirkėjų, nusipirkusių neaiškios kilmės neužšąlančius skysčius, skundžiasi nebegalintys naudotis langų apiplovimu net prie gerokai aukštesnių temperatūrų, negu nurodo gamintojas, taip pat salone jaučiamas nemalonus kvapas. Taip pat reikėtų įvertinti, kad dėl prastos langų apiplovimo skysčio kokybės greičiau susidėvi valytuvai. Dėl to geriau nerizikuoti ir pirkti patikimą produktą. Ryte radę užšalusį langą neskubėkite lupti prišalusių valytuvų – taip galite pribaigti net apynaujus valytuvus. Geriau palaukti, kol stiklas šiek tiek įšils ir valytuvai patys atkibs. Galite iš vakaro juos pakelti nuo stiklo. Ir nepamirškite švariai ir kruopščiai nuvalyti stiklų prieš leidžiantis į kelionę.
6. Antifrizas. Tai ypač aktualu senesnių automobilių savininkams. Jeigu nesate tikri savo variklio aušinimo skysčio būkle, geriau jį pakeisti nauju. Spustelėjus didesniems šalčiams sušalęs variklio aušinimo skystis gresia labai dideliais nemalonumais. Aušinimo skysčių pasirinkimas labai platus, tačiau specialistai siūlo netaupyti ir rinktis patikimo gamintojo produktus. „Motul“ prekinio ženklo vadovė Indrė Puriuškytė rekomenduoja naudoti „Motul Inugel Optimal“ – jis ne tik patikimai apsaugo variklį nuo užšalimo, bet ir saugo visą aušinimo sistemą nuo korozijos.
7. Spynelės ir durelės. Prieš prasidedant didiesiems šalčiams rekomenduojame sutepti durelių sandarinimo gumas specialiu tepalu, kuris net spaudžiant dideliems šalčiams neleidžia gumai sukietėti ir išstumia drėgmę. Tą patį reiktų padaryti ir su durelių spynelėmis. Juk nesinori vakare išėjus iš darbo lakstyti aplink automobilį, nes neatsidaro nei vienos durelės arba lįsti į vidų per bagažinę.
8. Variklio alyva. Jeigu važiuojate nedaug, rekomenduojame prieš žiemą pakeisti variklio alyvą net tada, kai rekomenduojamas nuvažiuotų kilometrų skaičius dar nepravažiuotas. Bet kokiu atveju automobilių gamintojai rekomenduoja variklio alyvą keisti kartą per metus nepriklausomai nuo nuvažiuotos ridos. Geriausia tai daryti prieš žiemą. Netinkama alyva praranda savo tepamąsias savybes, tampa ne tokia atspari šalčiui, sutirštėja, todėl variklį užvesti žiemą bus sunkiau. „Motul“ prekinio ženklo vadovės Indrės Puriuškytės teigimu, geriau rinktis tokią alyvą, kokią rekomenduoja gamintojas. „Jeigu nežinote ar nesate užtikrinti kokia alyva rekomenduojama jūsų automobiliui, informaciją apie tai jums turėtų pateikti ir padėti pasirinkti konkrečios alyvos gamintojas. Pavyzdžiui apsilankę internete puslapyje motul.lt ir pasirinkę nuorodą „produktų parinkimas“, jūs patys galite pasirinkti konkretų automobilį ar kitą transporto priemonę ir jums bus pateikta ne tik gamintojo rekomenduojama variklio alyva, tačiau ir kiti techniniai skysčiai, rekomenduojami jų keitimo intervalai ir reikalingas kiekis, jūsų pasirinktai transporto priemonei.
9. Stabdžių sistema. Kartą per dvejus metus, rekomenduojama pakeisti stabdžių skystį. Geriausia tai taip pat daryti dar nesulaukus didžiųjų šalčių. Tvarkingai ir, svarbiausia, tolygiai visais ratais stabdantis automobilis padės išvengti nemalonumų slidžiame kelyje.
10. Mažos, bet svarbios smulkmenos. Ruošiantis tolimai kelionei rekomenduojame į bagažinę įsidėti kastuvą, papildomų šiltesnių rūbų, žibintuvėlį ir tempimo lyną. Kaip sako liaudis, atsarga gėdos nedaro, juk niekada negali žinoti, kas Tavęs laukia už kito posūkio. Ypač nepažįstamame, slidžiame kelyje.