Bankininkų duomenimis, praėjusiais metais Lietuvos įmonės lizingo būdu įsigijo komercinio transporto už 950 mln. litų, tai yra, 10 proc. daugiau nei 2012-aisiais. Didžiąją dalį pasirašytų komercinio transporto lizingo sutarčių sudarė naujų daugiau nei 3,5 tonas sveriančių sunkvežimių įsigijimai. Jų pernai šalyje įregistruota penktadaliu daugiau nei 2012 metais.
Pasak „Swedbank“ lizingo skyriaus srities vadovo Liudo Zajančkausko, komercinio transporto pardavimų augimą pernai iš dalies lėmė ir 2014 metų Europos Sąjungos šalyse įsigalioję griežtesni taršos kontrolės standartai sunkiajam transportui, dėl kurių pabrangs pačios transporto priemonės.
„Atnaujinti turimą komercinio transporto parką Lietuvos įmones skubino ir išorinės priežastys, griežtinami ES taršos reikalavimai, ir paties sektoriaus atsigavimas bei plėtros poreikiai. 2010-aisiais prasidėjęs Lietuvos transporto sektoriaus atsigavimas yra tvarus, ir mes kasmet fiksuojame nuoseklų augimą“, – pabrėžė „Swedbank“ lizingo skyriaus srities vadovas.
2011 m. naujų sunkvežimių įsigijimai Lietuvoje augo du kartus, 2012 m. augimas siekė 33 proc., 2013 m. – 22 procentus.
Aktyviausios – didžiosios bendrovės
„Swedbank“ duomenimis, aktyviausiai komercinio transporto parkus atnaujino didžiosios šalies transporto įmonės. Pardavimai didžiosioms bendrovėms pernai sudarė apie 70 proc. visų „Swedbank“ sutarčių vertės. Likusius 30 proc. sandorių 2013 m. sudarė smulkios ir vidutinės šalies įmonės.
Praėjusiais metais daugiausiai naujų sunkvežimių įsigijo įmonės Vilniaus, Kauno bei Šiaulių apskrityse. „Čia pernai įregistruota maždaug trečdaliu daugiau sunkvežimių nei prieš metus. Kituose regionuose, kuriuose transporto įmonių koncentracija mažesnė, augimo nebuvo“, – pastebi L. Zajančkauskas.
Komercinio transporto pardavimai lėtės
Pasak „Swedbank“ lizingo skyriaus srities vadovo L. Zajančkausko, pastaraisiais metais itin aktyviai vykdytas šalies įmonių komercinio transporto atnaujinimas leidžia daryti prielaidą, kad investicijos į transporto atnaujinimą pradės lėtėti.
„Atslūgus sunkmečiui įmonių pradėtas vykdyti komercinio transporto parkų atnaujinimas jau baigiamas. Be to, dalis jų suskubo iki šių metų pradžios įsigyti EURO 5 standartus atitinkančius sunkvežimius. Įvertinus neramumus kaimyninėse rytų šalyse, prognozuojame, jog naujų sunkvežimių pardavimai ir finansavimas šiemet gali nebeviršyti 2013 metų lygio ir aktyvaus pardavimų augimo jau nebefiksuosime“, – apibendrina L. Zajančkauskas.
Banko specialistas taip pat atkreipia dėmesį, jog viena iš pagrindinių tarptautiniais pervežimais užsiimančių didžiųjų šalies vežėjų krypčių yra Rusija. Todėl norintys išlaikyti ar didinti verslo apimtis vežėjai turės įdėti daug pastangų alternatyvių rinkų paieškai, o ne komercinio transporto parko atnaujinimui.
Lietuvos komercinio transporto parką šiuo metu sudaro apie 55 tūkst. sunkvežimių, iš kurių beveik pusė veža tarptautiniais maršrutais.