Pernelyg brangi variklio alyva, anksčiau laiko pakeistos stabdžių trinkelės, per didelės techninės apžiūros išlaidos – pačios bjauriausios transporto priemonių remonto dirbtuvių apgavystės ir kaip galima nuo jų apsisaugoti.
Aišku viena: automobilių remonto įmonių nelaikome blogio įsikūnijimu, o mechanikų nevadiname niekdariais ar lupikautojais. Priešingai, dauguma jų dirba pavyzdingai.
Tačiau įvairaus plauko servisų ir servisiukų, legalių ir pusiau, galima suskaičiuoti tūkstančius, todėl nereikia stebėtis, kad tarp tokios mechanikų gausos pasitaiko ir apgavikų. Nemaža dalis klientų skundžiasi dėl įvairiausių nekokybiškai atliktų paslaugų – supiltos pigios alyvos vietoj brangios, remontų, kurie buvo atlikti neperspėjus ir ne laiku, nerealiai didelių atsarginių detalių kainų ir pan. Daugelio šių dalykų galima buvo išvengti.
Žinoma, visko patikrinti po dirbtuvėse atlikto remonto neįmanoma, bet pagrindiniai dalykai, kurių siūlome nepamiršti atvykus į servisą – raštu sudaryti remonto užsakymą ir pagal galimybes susitarti dėl kainos ar bent dėl remonto išlaidų limito. Ir būtinai paprašykite užsakymo kopijos. Tai bus įrodymas, dėl kokių remonto darbų buvo susitarta.
1. Variklio alyva
APGAULĖ 1: net ir į paprastus variklius pilama kokybiška ir brangi sintetinė alyva. Tokiu būdu servisas pelnosi iš didesnės pelno maržos naudodamas brangią variklio alyvą.
APGAULĖ 2: į variklius pilama pigi alyva, o sąskaitą gaunate kaip už gerą.
PATARIMAS: paprastu būdu nustatyti alyvos kokybės neįmanoma, todėl jei kilo įtarimų, vadovaudamiesi automobilio eksploatacijos instrukcija parduotuvėje nusipirkite tinkamos alyvos ir duokite ją pakeisti. Po to nepamirškite paprašyti tuščio bakelio.
2. Katalizatorius
APGAULĖ: dažnas klientas pastebi, kad jo automobilyje nebėra katalizatoriaus, nes šis buvo paprasčiausiai išpjautas. Šis trūkumas dažniausiai paaiškėja tik atliekant techninę apžiūrą, kai CO2 kiekis viršija normos.
PATARIMAS: pasitikrinkite, ar jūsų automobilyje yra katalizatorius dar prieš važiuodami į servisą ir būtinai po to. Ši detalė turi nemažai vertingų metalų ir kai kurie servisai nesidrovi nelegaliai išpjauti ją iš klientų automobilių. Ypač patartina atkreipti į tai dėmesį, jei buvo remontuojamas jūsų automobilio duslintuvas.
3. Stiklų apiplovimo skystis
APGAULĖ: nesvarbu, buvo jo pripilta ar ne, sąskaitoje įrašoma, esą buvo įpilta brangaus langų apiplovimo skysčio.
PATARIMAS: prieš vykdami į servisą, pripildykite langų plovimo skysčio bakelį arba meistrus iš anksto perspėkite, kad to nedarytų.
4. Detalių keitimas
APGAULĖ: dažnai klientai skundžiasi, kad servisai perka pernelyg brangias atsargines detales. Kartais žmonės įtaria, kad sąskaita išrašoma brangioms detalėms, o sumontuojamos pigios.
PATARIMAS: aptarkite detalių kainas ir pasitikrinkite, kiek jos kainuoja atsarginėmis dalimis prekiaujančiose parduotuvėse. Pakeitus detales reikalaukite grąžinti senąsias ir naujųjų pakuotes.
5. Apžiūra 1
APGAULĖ: dažnas reiškinys – nepagrįstas detalių keitimas. Dažnai klientui tiesiog pasakoma, kad reikia keisti tą ar kitą detalę, nors jos pakankamai kokybiškos.
PATARIMAS: prieš važiuojant į servisą, apsilankykite techninių apžiūrų centre. Ten bus kvalifikuotai atlikta jūsų automobilio apžiūra ir keiskite tik tas detales, kurias keisti rekomendavo apžiūrų centro darbuotojas.
6. Apžiūra 2
APGAULĖ: klientas atvažiuoja į servisą pasiimti automobilio ir paaiškėja, kad buvo pakeistos dar kelios papildomos detalės. Žinoma, nepamirštama šių darbų įtraukti į sąskaitą. PATARIMAS: reikalaukite, kad esant reikalui atlikti net mažiausią papildomą darbą ar kilus būtinybei pakeisti dar kokią nors detalę, prieš tai būtumėte informuojami telefonu.
7. Smulkios detalės
APGAULĖ: peržvelgus sąskaitą dažnai sunku suprasti, kokios detalės buvo pakeistos. Dažnai išvardijamos kelios smulkios dalys, kurias “privalu" pakeisti, keičiant tą ar kitą sutartą detalę.
PATARIMAS: nesidrovėkite ir paprašykite parodyti konkrečiai ant automobilio, kuri detalė pakeista ir ar ją būtinai reikėjo keisti.
8. Padangų užpildymas dujomis
APGAULĖ: montuojant padangas sparčiai populiarėja nauja paslauga – jų pildymas azotu. Esą tai padeda taupyti degalus. Iš tikrųjų pripildžius padangą azotu, ji ne taip greitai kaista.
PATARIMAS: šį efektą gali pajusti tik tie, kam patinka važinėti azartiškai. Vienoje atmosferoje (kitaip – viename bare) azoto kiekis sudaro apie 78 procentus. Didindamas jo kiekį automobilio padangose vairuotojas nepajus jokių papildomų privalumų. Patariame šios paslaugos atsisakyti.
9. Stabdžių sistema
APGAULĖ: stabdžių diskai ir trinkelės dažnai keičiami per anksti – senosiomis detalėmis dar būtų buvę galima nuvažiuoti apie 1000 kilometrų.
PATARIMAS: pagąsdinus automobilio vairuotoją, uždirbami papildomi pinigai. Paprašykite, kad jums parodytų, kokios būklės yra senosios stabdžių trinkelės, arba gavę sąskaitą reikalaukite atiduoti ar bent parodyti senąsias detales.
10. Akumuliatorius
APGAULĖ: lengvasis automobilis su nevisiškai įkrautu akumuliatoriumi atvažiuoja į servisą. Po apžiūros, paaiškinama, kad akumuliatoriaus išgelbėti nepavyks.
PATARIMAS: prieš perkant naują akumuliatorių, reikia visiškai įkrauti senąjį. Pirkti naują akumuliatorių galima tik tada, jei senasis vėl greitai išsikrauna.
Išvada
Ne visos mūsų išvardytos bėdos aktualios vieniems ar kitiems automobiliams ar net atskiriems regionams. Tačiau svarbiausia – tinkamai pasirinkti automobilių servisą. Jei neturite patikimo ir laiko patikrinto serviso, į kurį vežate automobilį taisyti jau daugelį metų, geriausia rinktis žinomas remonto dirbtuves.