Briuselyje aukšto rango Europos transporto sektoriaus pareigūnų susitikime trys Baltijos valstybės pristatė tarptautinio geležinkelio “Rail Baltica” projektą.
Šis geležinkelio plėtros projektas apima Talino, Rygos, Kauno, Varšuvos kelio atšaką, kuri įsilietų į antrąjį tarptautinį transporto koridorių, einantį Varšuvos - Berlyno kryptimi. Tokį projektą numatoma įgyvendinti iki 2015 metų.
Susisiekimo ministerijos Transporto investicijų direkcijos direktorius Albertas Arūna “Eltai” sakė, kad Lietuvos projekto dalis apima geležinkelio atsišakojimą į Klaipėdos uostą bei Vilnių ir savo techninės įrangos aspektais skiriasi nuo kaimyninių Latvijos ir Estijos planų.
Pavyzdžiui, estai ir latviai pasirinko maksimalų variantą ir ketina tiesti dviejų porų bėgių geležinkelio atšakas. Lietuviai numato modernizuoti esamą geležinkelį į Latviją nuo Kauno, o nuo Kauno iki Lenkijos sienos nutiesti naują geležinkelio atkarpą.
Šiuo “Rail Baltica” projektu yra labai sudomėję Marijampolės verslininkai. Jų įsitikinimu, vienintelė Taliną, Rygą, Vilnių, Kauną bei Varšuvą jungianti geležinkelio linija turi geras perspektyvas gabenant tranzitinius krovinius. Jau dabar Lenkijos ir kitų valstybių keliai sunkiai beatlaiko vis gausėjančius automobiliais gabenamų krovinių srautus. Pavyzdžiui, Lenkijos link pervežta apie 9 mln. tonų krovinių, kurių trečdalį sudarė tranzitiniai.
Beje, Lietuvoje jau sudaryta specialistų grupė, kuri šiuo metu rengia konkrečius pasiūlymus dėl europinės vėžės geležinkelio tiesimo nuo pasienio iki Kauno.
Pasak Marijampolės apskrities viršininko Albino Mitrulevičiaus, toks projektas šiam regionui labai svarbus ne tik dėl to, kad per jį eis naujas geležinkelis, bet ir skatins Suvalkijoje verslus, pritrauks naujų investicijų.
ELTA