• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visi seniai žino, kad Davidas Beckhamas yra puikus futbolininkas. Tačiau mūsų pasauliui daug svarbiau ne tiek jo sugebėjimai aikštelėje, kiek jo sugebėjimai uždirbti didelius pinigus. Ir ne tik sau, bet ir klubui, įvairioms firmoms. Beckhamas tiesiog tapo prekiniu ženklu.

REKLAMA
REKLAMA

Dabartiniame pasaulyje žmonės nebedėvi šiaip kelnių, marškinėlių, kepuraičių. Jie nevalgo šiaip šokolado. Kiekviena prekė turi ką nors reikšti, kiekviena prekė privalo turėti savo filosofiją, savo pasaulį. Žmonės jau nebevartoja prekių, jie vartoja simbolius. Tiksliau pasakius, kaip ir anksčiau, žmonėms reikia apsirengti ir pavalgyti. Tik šiandien renkamės ne šiaip produktus, o tuos, kurie turi simbolinį užtaisą, kurie gerai išreklamuoti ir aiškiai pozicionuoja žmonių galvoje. Reikia pirkti “Coca-Cola” ar “Pepsi Cola” gėrimus ne tik kad numalšintum troškulį, bet ir parodytum, jog išpažįsti modernaus pasaulio filosofiją.

REKLAMA

Beckhamas kaip prekinis ženklas

Davidas Beckhamas tapo vienu geriausiu prekinių ženklų pasaulyje. Vienas iš pagrindinių Beckhamo privalumų - jis yra žinomas toli už futbolo aikštės ribų.

Beckhamu žavisi įvairūs visuomenės sluoksniai, jis vienu metu gali būti gėjų simboliu ir pagrindiniu “Marks & Spencer” mokyklinių drabužių reklamuotoju. Jis yra stilingas, puikios išvaizdos ir kartu išlieka šeimos žmogumi. Jo trauka yra milžiniška - visa tai sudaro stulbinamai paklausų firminį ženklą. Jis yra garantuotų pajamų mados versle laidas. Štai jo pajamos iš reklamos per metus sudaro maždaug 16,7 milijonų dolerių per metus. Vien tik kontraktas su “Adidas” vertas 5 milijonų dolerių. Aišku, jei prisiminsime JAV sportininkus (kad ir legendinį krepšininką Michaelį Jordaną), tai šios pajamos ne tokios ir didelės. Tačiau jis uždirba pinigus ne vien sau.

REKLAMA
REKLAMA

Komerciniai interesai

Visi žino ūmiojo Erico Cantono mestą kaltinimą “Manchester United” komandai, esą ji labiau rūpinasi prekyba klubo simbolika nei pačia komanda ar jos žaidėjais. Tad visiškai neatsitiktinai “United” prezidentas Roy Gardineris yra tas žmogus, kuris iš “British Gas” firmos, prekiavusios nepaklausiomis prekėmis, padarė klestinčią įmonę, parduodančią tokius populiarius produktus kaip “Goldfish” kredito kortelės. Jei kas nežino, galiu priminti, kad “United” yra pelningiausias futbolo klubas pasaulyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kai pasigirdo gandai, kad Beckhamas parduodamas, “United” sirgaliai pasipiktino, tačiau toks sprendimas yra pagrįstas verslo logika. Pirmiausiai todėl, kad po dvejų metų baigiasi klubo sutartis su futbolininku. Tuomet iš dabar nurodomos 50 milijonų sandorio sumos klubas negaus nieko. Be to, kaip pažymi analitikai, “United” deda viltis į stadionuose pasirodančius ir varžybas televizorių ekranuose stebinčius sirgalius, nesvarbu, ar klubo žvaigždė saugas pasirodys futbolo aikštelėje. Klubas rizikuoja, kad sumažės jo sirgalių užsienio šalyse. Kaip rodo tyrimai, kitų 30 proc. šalių futbolo aistruoliai žiūri vienos ar kitos komandos rungtynes vien todėl, kad joje žaidžia jų mėgstamas futbolininkas. Be to, Beckhamas suteiktų klubui galimybę gauti pelną naudojant jo patrauklų įvaizdį. Aišku, kad klubas jau nebegalės parduoti tiek pat marškinėlių, tačiau marškinėlių pardavimas yra įrašytas į klubo ir “Nike” sutartį, kurios trukmė 13 metų. Ten parašyta, kad klubas kiekvienais metais gaus 33,5 milijonus dolerių nepriklausomai nuo to, kiek bus parduodama marškinėlių. Taigi čia klubas nieko nepralošia.

REKLAMA

Ko tikisi klubai iš Beckhamo?

Beckhamo šlovės dėka dėmesio centre gali atsidurti beveik visi klubai, pvz., “Barcelona”, ir tapti tolimųjų šalių, kuriuose nėra daug pasaulinio lygio žvaigždžių, numylėtiniais.

Tokie klubai kaip Madrido “Real” ar “Barcelona” yra mažai žinomi Azijoje, kuri yra pagrindinė rinka klubų atributikai, ir nori efektyviau konkuruoti su “United”. Štai jiems ir praverstų Beckhamas, kuris yra patrauklus ir Japonijos paauglėms - juk jų baudinių serija pasibaigus pagrindiniam laikui šiaip nesužavėtų. Verslo konsultacijų firma “Apex” teigia, kad padidėjus marškinėlių su klubo simbolika pardavimams, 30 mln. svarų (50 mln. dolerių) atlyginimas atsipirktų per 4 metus.

REKLAMA

Taigi kai žinomi šie faktai, ar dar verta tikėti, kad žaidėjų kontraktai sudaromi vien tik pagal jų sugebėjimus aikštelėje, o ne dėl jų rinkos potencialo?

Ar Arvydas Sabonis gali tapti geru prekiniu ženklu?

Ir nereikia per daug nerimauti. Verčiau jau pastudijuoti, kaip Beckhamas tapo toks populiarus, ir šią patirtį pritaikyti Lietuvai. Juk į Žalgirį grįžta garsiausias pasaulyje lietuvis Arvydas Sabonis. Kodėl jo neišnaudojus lietuviškai pramonei, žygiuojančiai į Europą? Klausimas tik toks - ar šį jo populiarumą galime paversti prekiniu ženklu?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirmiausia reikia prisiminti, kad krepšinis Europoje populiarumu smarkiai atsilieka nuo futbolo. Be to, Arvydo Sabonio karjera jau baigiasi. Jis - nebe pirmo ryškumo žvaigždė. Be to, jis žaviai ir šmaikščiai bendrauja tik su lietuviška (o ne su užsienietiška) žiniasklaida. Tai minusai, tačiau juos galime paversti pliusais. Arvydas Sabonis - tai krepšinio legenda, menanti dar demokratinio pasaulio sunkias kovas su Sovietų Sąjungos rinktine. Ir štai čia yra svarbiausias jo pliusas - jis yra gyva legenda. O legendos rinkodaros pasaulyje yra mėgstamos (nesuskaičiuosime, kiek yra įvairiausių produktų, kuriems sukuriamas prekinis ženklas, remiantis tradicija, legendomis). Šia kryptimi gali dirbti ir Eurolyga, kuri pareiškė, kad stengsis A. Sabonį panaudoti savo įvaizdžiui. Visa tai galima išnaudoti rinkodaroje.

Klausimas kitas - o kokias prekes būtų galima prilipinti prie Arvydo Sabonio įvaizdžio? Kokią lietuvišką produkciją jis galėtų reklamuoti Europoje?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų