Apie šį projektą daugelis jūsų tikriausiai nesate girdėję, kaip ir apie jo kūrėją kompaniją „Unicorn Game Studios“. Tai – pirmasis šios įmonės projektas, kuris daug kuo primena garsiąją „Total War“ seriją. Visgi tai nėra paprasčiausias klonas. Šiame žaidime galima atrasti nemažai įdomių naujovių ir prie jo praleisti ne vieną valandą.
„XIII Century“ galite rinktis vieną iš penkių šalių: Anglijos, Prancūzijos, Vokietijos, Rusijos bei Mongolijos. Čia imperijos nevaldysite, o tik kovosite. Kiekvienoje kampanijoje rasite po penkis istorinius mūšius, kuriuos ir turėsite įveikti. O tai lengva nebus.
Žaidimas pasižymi išties dideliu sunkumo lygiu. Jame naudojama RPG žaidimuose paplitusi „akmens-popieriaus-žirklių“ formulė, kuri reiškia, kad kiekvienas susidūrimas su priešo kariais yra kruopščiai skaičiuojamas, tad čia nėra tokio dalyko, kaip garantuota pergalė.
Kiekvienas kariuomenės vienetas „XIII Century“ turi krūvą statistikos, į kurią, tikintis pergalės, taip pat reikia atsižvelgti. Žinoma, čia galioja ir senos strategijų tiesos, kad lankininkus reikia išdėstyti ant kalvų, kavalerijos niekuomet neleisti prieš ietininkus ir t.t. Tačiau į statistiką nekreipti dėmesio paprasčiausiai negalima.
Šalia to papildomų iššūkių sukuria ir žaidimo žemėlapiai, pasižymintis įvairiu landšaftu. Čia planuodami savo veiksmus turite įvertinti kiekvieną kalvą, kiekvieną upės vingį, ar mišką. Mat netgi turėdami gausesnes pajėgas, negalėsite būti tikri pergale tuo atveju, jei priešas protingai pasinaudos žaidimo aplinka.
„XIII Century“ grafika traukia bei prikausto akį. Visas jos grožis atsiskleidžia tuomet, kai planuojate mūšius, dėstote savo pajėgas vaizdinguose upių slėniuose, rikiuojate lankininkus ant medžiais apaugusių kalvų ir pan.