Tarp balandžio 21 dieną per įvairius kanalus rodomų filmų jau nebeišvesi kažkokios pedantiškos tiesės. Jie - visokie, o tai ir gerai.
Labiausiai stebina Kinijos filmas "Lan Ju" ("Elito kinas" per LTV, 23.10 val.). Suprantama, kad nuo seno daug sau leidžiantys libertinai prancūzai gali apdainuoti transvestitus kaip "Mano rožiniame gyvenime", bet kad kinai patys pripažintų, kad ir jų teigiamos šalies neaplenkė toks reiškinys kaip homoseksualizmas - čia tai jau naujiena. O, pasirodo, ten šiandien net gėjų klubų esama... Profesionalus ir psichologiškas kinas. Bet peršasi linksma mintis, kad "prie Mao" jokių gėjų ten nebuvo nė kvapo.
Prie antradienio melodramų labai tiktų prancūziška juosta "Arčiausiai rojaus" (TV4, 21.20 val.), verčianti pagalvoti, kad šalies kino dievaitė Catherine Deneuve kiek per ilgai užsisėdėjo šiame soste, kad gal laikas jai pereiti jau prie realiojo amžiaus personažų.
Dažnai demonstruojama "Meri Reili" ("RenTV", 0.35 val.) verčia žavėtis britų režisieriaus Stepheno Frierso meistryste, nauju aspektu interpretuojančia amžiną daktaro Džekilo ir misterio Haido istoriją. Johno Malkovichiaus menas visuomet aukštas, tačiau netgi šiuolaikinių mergelių atlikėja Julia Roberts tarnaitės vaidmenyje, panašu, rado naują (1996 metams) savo amplua.
Kad "Norma Džin ir Merilin" (TV1, 22.00 val.), kaip teigia reklama, - "siurrealistinis kino dievaitės Marilyn Monroe portretas", galima ir suabejoti. Na, taip, dvi aktorės piešė tą pačią moterį dar didžiojo siurrealisto Luiso Bunuelio juostoje "Tas niūrus geismo objektas". Bet nei Ashley Judd, nei Mira Sorvino, - įdomios aktorės, sudėtos į krūvą, neišsprendžia Monroe tragiško susidvejinimo motyvų, o siurrealizmu čia ir nekvepia.