Kaip rašo Rusijos dienraštis "The Moscow Times", jei nori valdyti didžiausią Rusijos oro uostą, turi būti turtingas ir būtinai rusas. Po mėnesius trukusios ministerijų kovos šalies ministras pirmininkas Michailas Kasjanovas pagaliau patvirtino konkurso sąlygas dėl Šeremetjevo oro uosto komplekso valdymo. Nors Ekonominės plėtros ir prekybos ministerija ir prieštaravo, užsienio kompanijos vis dėlto nėra įtraukiamos į šį konkursą.
Šiuo metu yra vos keletas kompanijų, galinčių dalyvauti konkurse. Konkurso dalyvių turtas turi būti ne mažesnis nei 60 mlrd. rublių (2 mlrd. JAV dolerių) bei 15 mlrd. rublių grynųjų pinigų. Taip pat reikalaujama, kad konkurso dalyviai turi turėti 1 mlrd. rublių Rusijoje registruoto banko garantiją. Banko turtas turi būti ne mažesnis kaip 60 mlrd. rublių, kad galėtų padengti galimus oro uostui padarytus nuostolius.
Be to, konkurso dalyviai turi turėti patirties įgyvendinant stambius projektus, rengiant išsamius verslo planus bei kuriant "krizių valdymo programas". Konkurse dalyvaujančių įmonių aukštų vadovų gretose turi dirbti aviacijos pramonės specialistai, turintys ne mažesnę kaip penkerių metų patirtį.
Tačiau konkurso sąlygose neminimas vis dar statomas oro uosto terminalas Šeremetjevo-3, neveikiantis dėl kilusių vyriausybė ir oro bendrovės "Aeroflot" nesutarimų.
Šeremetjevo oro uosto administravimo sutartis galios trejus metus ir nenumato jokių turtinių teisių. Oro uosto valdytoja gaus 1 proc. oro uosto metinių pajamų, 2 proc. nuo grynojo pelno ir 25 proc. iš būsimo pajamų augimo. 2002 m. Šeremetjevo grynas pelnas siekė 688 mln. rublių, o pajamos sudarė 4,6 mlrd. rublių.
Oro uosto akcijų valdytoja Rusijos turto ministerija ketvirtadienį atsisakė komentuoti konkurso sąlygas, nes kol kas dar negavo M. Kasjanovo pasirašyto dokumento. Ekonominės plėtros ir prekybos ministro pavaduotojas Jurijus Isajevas, taip pat priklausantis Šeremetjevo valdybai, negavo šio dokumento ir taip pat negalėjo jo komentuoti.
Mintis sunkumų turinčio oro uosto valdymą perduoti į privačias rankas kilo šių metų pradžioje, kai "Alfa Group" magnatas Michailas Fridmanas pasiūlė vyriausybei leisti "Alfa Group" padaliniui "Alfa Eco" valdyti oro uostą. Siekdama įsiteikti, "Alfa" pasiūlė finansuoti Šeremetjevo-3 statybos darbus.
Dar dvi stambios finansinės pramoninės grupės - su "City Hall" susijusi "Sistema" bei "Nacionalinis rezervų bankas", valdantis 30 proc. "Aeroflot", taip pat norėtų administruoti Šeremetjevo oro uostą. Šios savaitės pradžioje net viena Argentinos kompanija susidomėjo didžiausiu Rusijos oro uostu.
"Alfa" specialiai konkursui net sukūrė naują įmonę "Alfa-Šeremetjevo". Kompanijos generalinis direktorius Igoris Baranovskis, taip pat užimantis "Alfa Eco" viceprezidento pareigas, telefonu sakė, jog M. Kasjanovo pasirašytos konkurso sąlygos "yra griežtos, bet įveikiamos". Anot jo, Šeremetjevo-3 statybos yra kitas klausimas. "Alfa" sprendimas finansuoti ar nefinansuoti šio terminalo statybas bus priimtas tik "kruopščiai išanalizavus projektą".
"Sistema" ir "Nacionalinis rezervų bankas" yra pasiryžusios dalyvauti konkurse, nors dar nė viena iš jų nematė galutinių konkurso sąlygų.
"Nacionalinio rezervų banko" turtas vos viršija 1 mlrd. JAV dolerių, o to neužtenka norint dalyvauti konkurse. Praėjusį mėnesį "Nacionalinio rezervų banko" prezidentas Aleksandras Lebedevas, gruodžio mėnesį vyksiančiuose Maskvos mero rinkimuose mesiantis iššūkį Jurijui Lužkovui, pasiūlė konkursą atidėti kitiems metams. Anot jo, būtų geriau sujungti Šeremetjevo ir "Aeroflot" žinias bei patirtį ir kartu valdyti oro uostą.
M. Kasjanovo atstovė spaudai Tatjana Bazbaš antradienį sakė, kad konkurso paraiškos Šeremetjevo direktorių valdybai bus priimamos iki gruodžio 1 d., o nugalėtojas bus paskelbtas gruodžio 5 d.
ELTA