Šiemet nesėkme pasibaigus bandymui privatizuoti kontrolinį 66 proc. "Lietuvos avialinijų" (LAL) akcijų paketą, valstybei priklausančios oro bendrovės akcijų pardavimo klausimą ketinama vėl svarstyti 2004-2005 metais.
Valstybės turto fondo (VTF) manymu, tuomet, baigus LAL pertvarkymą ir sulaukus teigiamų pokyčių aviacijos rinkoje, bus galima galvoti apie naujos bendrovės privatizavimo programos parengimą arba tarptautinio konkurso avialinijų operatoriui parinkti paskelbimą.
VTF Privatizavimo direktorius Antanas Malikėnas “Eltai” sakė, kad tai kol kas yra labai preliminarūs planai, kadangi reikia atlikti reikalingus skaičiavimus, įvertinti dabartinę LAL padėtį bei, priėmus reikalingus sprendimus, pertvarkyti bendrovę, kad ji dirbtų kuo efektyviau, ir tik tuomet priimti strateginį sprendimą, ką su avialinijomis daryti toliau.
"Esame parengę kelis galimus tolesnės avialinijų veiklos scenarijus, tačiau visa tai kol kas yra tik svarstymai", - “Eltai” sakė jis.
Kontrolinį LAL akcijų šiemet pretendavo privatizuoti vienintelė kompanija - Skandinavijos SAS ("Scandinavian Airlines System"), tačiau ji iš projekto pasitraukė.
100 proc. LAL akcijų valdantis VTF ketina tęsti bendrovės pertvarkymą, pirmiausia optimizuoti įmonės struktūrą ir kaštus. LAL turės peržiūrėti bendrovės skrydžių struktūrą, laipsniškai atsisakyti nuostolingų maršrutų. Planuojama parengti bendrovės investicijų programą, atnaujinti lėktuvų parką.
LAL turi keturias antrines įmones - "Aviakompaniją Lietuva", krovinių eksporto ir importo terminalą "Lietuvos avialinijos Cargo", su Danijos kapitalu bendrą maitinimo įmonę "Aero-Chef-LAL" ir kelionių agentūrą "Aviaturas ir partneriai".
Įstatinis LAL kapitalas yra 9,606 mln. litų, praėjusiais metais aviakompanija uždirbo 39,924 mln. litų audituoto pelno. Užpernai metai jai buvo nuostolingi - patirtas 33,396 mln. litų nuostolis.
Per šiuos metus LAL planuoja atlikti 4025 reisus, pervežti 305 114 keleivių, o reisų užimtumą padidinti iki 55,6 proc. Oro bendrovė yra lyderė šalies oro rinkoje.
ELTA