Vilniaus šiuolaikinio meno centre (ŠMC) rengiama keturių šiuolaikinių Prancūzijos menininkų darbų paroda "Parkas. Išvirkščios konstrukcijos".
Pasak organizatorių, balandžio 3 dieną atidaroma paroda "Parkas" (“Le Parc”) atkreipia žiūrovų dėmesį į Šiuolaikinio meno centro kiemą, nuo kurio pirmame aukšte eksponuojamus kūrinius skiria tik langas.
Jaunosios kartos menininkai Vincentas Lamouroux, Guillaume’as Leblonas, Gyan Panchal ir iš Ukrainos kilusi menininkė Kristina Solomouka buvo pakviesti sukurti darbus specialiai pirmojo ŠMC aukšto salei. Iki pat darbų instaliavimo pradžios menininkai šią erdvę pažinojo tik netiesiogiai, iš nuotraukų, ir didžiąją dalį kūrinių sumanė dar prieš atvykdami į Vilnių.
Svečių kūriniai - instaliacijos, piešiniai sienoms, Vilniuje nufilmuotas videodarbas - yra fiziškai susiję su jiems skirta erdve, tačiau atspindi ir geografinį nuotolį. Parodos erdvėje kiekvienas kūrinys, skirtingai interpretuodamas savo buvimo vietą, savyje perkuria pasaulį. Todėl ekspozicija organizuojama taip, kad kiekvienas darbas erdvėje egzistuotų nepriklausomai nuo kitų, nesiekiant, kad jų visuma kurtų bendrą atmosferą.
Paroda fiziškai ir konceptualiai veda paralelę tarp parodos salės ir uždaro ŠMC kiemo - dviejų lango atskirtų erdvių. Kiemas, 1965-aisiais sukurtas kaip erdvė skulptūrų parkui, šiuo metu yra uždaras lankytojams. Dabar tai teritorija, neturinti konkrečios paskirties, čia sandėliuojamos statybinės medžiagos - betoniniai vamzdžiai, sijos, konteineriai, smėlio ir statybinių atliekų krūvos, kurių įvairovė priklauso nuo tuo metu ŠMC pastate ir aplinkoje vykdomų statybos darbų.
Greta statybinių medžiagų, užėmusių skulptūrų vietą kieme, parodos kūriniai gali būti suvokiami kaip naujos, nebaigtos erdvės konstrukcijos. Parkas psichologiškai ištęsiamas į parodos salę ir ši tampa išvirkščia tikrojo kiemo versija. Menininkų darbai, atliepdami šį pereinamąjį būvį, tarytum skolinasi lauke esančias medžiagas: medinė Vincento Lamouroux sukurta struktūra gali būti suprasta kaip tikrosios architektūros modelis; Guillaume’as Leblonas, pritvirtindamas riedulių krūvą viršutiniame salės kampe, apverčia erdvės suvokimą; grubus Gyan Panchal sukurtas kubas panašus į uolieną; K. Solomouka piešia ant sienos, tirdama architektūrą, kurioje konkuruoja funkcija ir reikšmė.
Parodai išleistas katalogas su ekspozicijos nuotraukomis. Ekspoziciją remia "Association Francaise d'Action Artistique" ir Prancūzų kultūros centras Vilniuje.
Paroda "Parkas" Šiuolaikinio meno centre veiks visą mėnesį.
ELTA